Διαβάστε την ανακοίνωση: “Σήμερα ανοίγει η αυλαία για τη χειρότερη χρονιά στα χρονικά της ελληνικής ιδιωτικής εκπαίδευσης… Ούτε η ζούγκλα της Χούντας δεν συγκρίνεται με το σημερινό απόλυτο χάος που επέφεραν οι νομοθετικές ρυθμίσεις Αρβανιτόπουλου, οι οποίες κατόρθωσαν να απορρυθμίσουν πλήρως τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και να αποδυναμώσουν σε μεγάλο βαθμό την οριζόμενη από το Σύνταγμα εποπτεία της πολιτείας επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

Τις τελευταίες ημέρες ζούμε πρωτοφανή φαινόμενα διάλυσης της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί απολύονται προφορικά χωρίς να καταγγέλλεται η σύμβασή τους, άλλοι προσλαμβάνονται από τους ιδιοκτήτες, χωρίς πτυχία, χωρίς να ελέγχονται τα τυπικά τους προσόντα και βρίσκονται σήμερα στις τάξεις χωρίς διοριστήρια! Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν γνωρίζουν πώς να εφαρμόσουν τα τερατουργήματα Αρβανιτόπουλου και αναμένουν μάταια εφαρμοστική εγκύκλιο, ενώ τηλεφωνούν στην Ομοσπονδία μας (!) για να πληροφορηθούν τι ακριβώς προβλέπεται. Η δε Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στην οποία η ΟΙΕΛΕ προσέφυγε, προκειμένου να διευκρινιστούν όλες οι εύλογες απορίες εκπαιδευτικών και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, απάντησε αφοπλιστικά «Δεν γνωρίζουμε τίποτε»!!!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ποια είναι τα αποτελέσματα του απόλυτου χάους στην ιδιωτική εκπαίδευση;

· Οι «εκπαιδευτικοί» χωρίς διοριστήριο, είναι πιθανόν να μην έχουν τους προβλεπόμενους από τη νομοθεσία τίτλους σπουδών, με αποτέλεσμα να αποτελούν φθηνό εργατικό δυναμικό το οποίο κανείς δεν γνωρίζει, αν δηλώνεται στις νόμιμες αρχές. Είναι εύλογο ότι οι «εκπαιδευτικοί» αυτοί δεν νομιμοποιούνται να υπογράφουν βαθμολογίες, να διορθώνουν διαγωνίσματα, να υπογράφουν τίτλους προαγωγικούς ή απολυτήριους. Τίθεται, δε, ζήτημα εξαπάτησης των γονέων που πληρώνουν εξαιρετικά υψηλά δίδακτρα για εκπαιδευτικές υπηρεσίες αμφίβολης ποιότητας και νομιμότητας.

· Οι εναπομείναντες νόμιμοι εκπαιδευτικοί και οι «εκπαιδευτικοί» χωρίς διοριστήρια υπό καθεστώς πιέσεων και απειλών (μετά την καθιέρωση των μαζικών και αναιτιολόγητων απολύσεων) είναι εξαιρετικά ευάλωτοι στο να αλλοιώσουν βαθμολογίες, να παραχαράξουν ενδοσχολικές διαδικασίες και τίτλους σπουδών. Επειδή, μάλιστα, από πέρσι μετρούν για τις εισαγωγικές εξετάσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ οι βαθμοί του Λυκείου, είναι απολύτως υπαρκτός ο κίνδυνος νόθευσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με μαθητές από παρανόμως λειτουργούντα ιδιωτικά σχολεία να έχουν προφανές πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων μαθητών από νόμιμα ιδιωτικά, ή από δημόσια σχολεία.

· Το καθεστώς τρόμου που επικρατεί σε πολλά ιδιωτικά σχολεία, αλλά και η άγνοια της διοίκησης οδηγεί πολλούς νέους συναδέλφους στο να αποδέχονται άθλιους όρους εργασίας και αμοιβής.. Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, όπου έχει συσταθεί ένα ιδιότυπο καρτέλ, καθώς προσλαμβάνουν νηπιαγωγούς και, αντί να τους καταβάλλουν τις νόμιμες αποδοχές που ισχύουν για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς, τους προτείνουν 8ωρη και πλέον εργασία για 200 ή 300 ευρώ.

· Απολύονται ακόμη και αιρετά στελέχη της Ομοσπονδίας μας (για ευνόητους λόγους), ενώ δεκάδες συνάδελφοι με πολλά χρόνια υπηρεσίας βλέπουν την πόρτα της εξόδου ως «ακριβό προσωπικό»!

· Ιδιωτικά σχολεία, αγνοώντας τους νόμους, είτε ζητούν ψευδώς νέα αδειοδότηση ενώ πρόκειται για παλιά σχολεία, ή κλείνουν όποτε θέλουν, χωρίς να ενημερώνουν την πολιτεία για να απολύσουν μαζικά το εκπαιδευτικό τους προσωπικό και να γλιτώσουν τις υπέρογκες οφειλές τους στα δημόσια ταμεία. «Λαμπρό» παράδειγμα τα Εκπαιδευτήρια Σωτηρχόπουλου στην Πάτρα (συνημμένο 1) που κλείνουν αυθαίρετα, χωρίς να ενημερωθούν οι αρχές, για ένα χρόνο (!), ώστε να μην καταβληθούν τα μεγάλα χρέη του σχολείου στο κράτος και στους απλήρωτους επί 2 χρόνια εκπαιδευτικούς. Συγκλονίζει η επιστολή γονέα μαθητή του συγκεκριμένου σχολείου (συνημμένο 2) που καταγγέλλει απίστευτες παρανομίες, για αλλοιωμένες βαθμολογίες και παράνομους τίτλους σπουδών.

Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΕΘΑΙΝΕΙ. ΤΙ ΘΑ ΠΡΑΞΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ; ΠΟΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ;

Η ιδιωτική εκπαίδευση που κατά το Σύνταγμα παρέχει δημόσιο και κοινωνικό αγαθό αργοπεθαίνει. Ο θάνατος της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως δημόσιου και κοινωνικού αγαθού θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, διότι η ασυδοσία που επικρατεί και η έκδοση παράνομων τίτλων καταστρατηγούν την ισονομία ανάμεσα στους μαθητές.

Επειδή όμως υπάρχουν και ιδιωτικά σχολεία που αρνούνται να εφαρμόσουν το νόμο της ζούγκλας και παρέχουν το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης με σεβασμό σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, είναι αναγκαίο να ανοίξει ένα μεγάλο ζήτημα. Το ποια ιδιωτικά σχολεία θα εκδίδουν νόμιμους τίτλους, ισότιμους με αυτούς των δημοσίων, και αναγνωρισμένων από το κράτος. Θεωρούμε επιβεβλημένο η πολιτεία να ξεχωρίσει την ήρα από το στάρι.

ΘΑ ΑΝΕΧΘΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ;

Σήμερα χτυπά το κουδούνι για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Χτυπά όμως ένα μεγάλο καμπανάκι για ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Το Υπουργείο Παιδείας και η ελληνική πολιτεία πρέπει να αποφασίσουν. Θα ανέχονται τη λειτουργία παράνομων ιδιωτικών σχολείων που αποτελούν βόμβα στα σπλάχνα του εκπαιδευτικού συστήματος και της ελληνικής κοινωνίας, ή θα επιβάλλουν τη νόμιμη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων με βάση όσα προβλέπει το Σύνταγμα;

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΡΗΣ”