Ο υπουργός Νίκος Φίλης είχε μιλήσει προ διμήνου, περίπου, για διορισμό 20.000 εκπαιδευτικών στα σχολεία σε βάθος τριετίας. Πόσοι απ’ αυτούς θα γίνουν φέτος; Υπάρχει ανησυχία για ενδεχόμενες μεγάλες ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές. Δεσμεύεστε ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό;
Τα τελευταία έξι χρόνια έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία, συνεπεία των πολιτικών που επιβλήθηκαν από τα μνημόνια. Αυτό έγινε μάλιστα με βίαιο τρόπο. Η κυβέρνησή μας επανέφερε την ηρεμία στα σχολεία και τους απολυμένους εκπαιδευτικούς στις τάξεις.
Από τα πραγματικά νούμερα προκύπτει ότι υπάρχει ανάγκη πρόσληψης τουλάχιστον 20.000 εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, και στα πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ επίσης.
Κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης για το κλείσιμο της αξιολόγησης, υπήρξε ισχυρή αντίδραση των θεσμών στο αίτημα του υπουργού κ. Φίλη για διορισμούς εκπαιδευτικών – επικαλέστηκαν τα δημοσιονομικά προβλήματα αλλά και την έλλειψη αξιολόγησης, τόσο των θεσμών όσο και των εκπαιδευτικών.
Αν λοιπόν δεν αλλάξει κάτι, φαίνεται πως οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών μεταφέρονται για το έτος 2017, εκτός από τους 456 εκπαιδευτικούς διοριστέους του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008, οι οποίοι θα κληθούν τον Ιούλιο να καταθέσουν αίτηση διορισμού. Για την κάλυψη των κενών στα σχολεία έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες πιστώσεις για τις προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίες θα γίνουν με τον ίδιο τρόπο που έγιναν και πέρυσι. Έχουν επίσης ληφθεί όλα τα μέτρα, προκειμένου οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών να γίνουν πριν από την έναρξη των μαθημάτων του Σεπτεμβρίου. Πρέπει όμως να προσθέσουμε ότι καταβάλλεται φροντίδα, ώστε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να υπάρχουν και όλα τα βιβλία στα σχολεία, και πολλά βιβλία βρίσκονται ήδη στη θέση τους.
Θα γίνουν συγχωνεύσεις σχολείων; Πόσα αναμένεται να κλείσουν;
Δεν είναι στις προθέσεις του υπουργείου να υπάρξουν υποχρεωτικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Θα γίνουν μόνο αυτές που είναι αναγκαίες για τη βιωσιμότητα των σχολικών μονάδων λόγω μείωσης του μαθητικού δυναμικού, και πάντα με παιδαγωγικούς και όχι δημοσιονομικούς όρους. Συνεπώς, οι όποιες συγχωνεύσεις γίνουν θα είναι υπό την έγκριση των αρμόδιων περιφερειακών διευθύνσεων και θα τελούν υπό τη συμφωνία των τοπικών κοινωνιών, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα ξεπερνούν τη μία ή το πολύ τις δύο δεκάδες.
Θα μειωθούν οι διδακτικές ώρες στα δημοτικά; Θα υπάρξει μείωση των ωρών διδασκαλίας στις λεγόμενες «ειδικότητες» (ξένη γλώσσα, γυμναστική, καλλιτεχνικά κλπ.);
Έχει ήδη ανακοινωθεί ότι μειώνεται το διδακτικό ωράριο των δημοτικών σχολείων από 35 σε 30 ώρες την εβδομάδα και όλα τα παιδιά θα σχολούν στη 1.15 μ.μ. Η μείωση αυτή αφορά τόσο τους δασκάλους όσο και τις ειδικότητες. Σε κάποιες ειδικότητες, όπως π.χ. οι γυμναστές και οι δάσκαλοι ξένων γλωσσών δεν θα υπάρξουν προβλήματα, ενώ σε άλλες ίσως να χρειαστεί οι εκπαιδευτικοί να πηγαίνουν πιθανά και σε διπλανό σχολείο, προκειμένου να συμπληρώσουν το διδακτικό τους ωράριο.
Πρόκειται για πρακτική που υφίσταται χρόνια στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Εκπαιδευτικοί των λεγόμενων «ειδικοτήτων» θα υποχρεωθούν να διδάξουν, εκτός από τα δημοτικά, και σε γυμνάσια – λύκεια;
Για πρώτη φορά θα δοθεί η δυνατότητα στις κοινές ειδικότητες δευτεροβάθμιας-πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να τοποθετούνται από κοινού και στις δύο βαθμίδες. Έτσι δεν θα έχουμε το φαινόμενο να έχει κενό το δημοτικό, πλεόνασμα το γυμνάσιο, κι αυτό να μην καλύπτεται αμέσως. Αυτό είναι καλό και για τον εκπαιδευτικό, που δεν θα χρειάζεται να μετακινείται μακριά από το οργανικό του σχολείο, αλλά και τα σχολεία θα λειτουργούν γρηγορότερα χωρίς κενά. Αυτό δεν αποτελεί υποχρεωτική μετακίνηση, αλλά εφαρμογή νόμου που καταστρατηγήθηκε από τις προηγούμενες διοικήσεις, και σε αυτό μάλιστα δεν έχει κανείς αντίρρηση.
Διαβάστε : Προσλήψεις αναπληρωτών 2016 μέσω ΑΣΕΠ