Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ταχ Δ/νση: Αχιλλέως 37 – 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα

τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798

e-mail: &

πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284

Αθήνα, 28-2-2013

Αριθμ. Πρωτ.: 154

ΠΡΟΣ :

  1. κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, Υπουργό Παιδείας, Θ.Π.Α.
  2. κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

ΚΟΙΝ :

  1. κ. Αθανάσιο Κυριαζή Γενικό Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
  2. την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
  3. τις Επιτροπές Παιδείας των Πολιτικών Κομμάτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου
  4. τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου
  5. τα Σχολεία Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
  6. τις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., τα Μ.Μ.Ε.

ΘΕΜΑ: Σχέδιο «Αθηνά». Ο «Εξορθολογισμός» της Γ’/βάθμιας Εκπαίδευσης, «επαπειλούμενη κύηση» για την Β’/βάθμια Τ.Ε.Ε.

Από την ανακοίνωση του σχεδίου «Αθηνά» μέχρι και σήμερα, και σε αναμονή της «μεταλλαγμένης» (;) παρουσίασής του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχει καταγραφεί πλήθος αντιδράσεων, διαμαρτυριών, κοινητοποιήσεων ακόμη και καταλήψεων Σχολών και Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια.

Τμήματα Σχολών καταργούνται, μετακινούνται ή συγχωνεύονται, πολλές δεκάδες χιλάδες φοιτητών αναγκάζονται να μετακινηθούν, να μεταστεγασθούν ή και να αλλάξουν τμήμα παρακολούθησης, υποδομές ετών και κόστους πολλών εκατομμυρίων προβλέπεται να εγκαταλειφθούν και να καταστραφούν αναξιοποίητες. Αγανακτισμένοι οι φοιτητές, οι οικογένειές τους, το Εκπαιδευτικό, Διοικητικό και λοιπό Προσωπικό των Σχολών, οι Διοικήσεις τους. Ανάστατες και οι τοπικές κοινωνίες που πλήττονται. Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στο σύνολό της, ανησυχεί, αγωνιά, προβληματίζεται. Με την επίκληση της «βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση» και με πρόσχημα τον «εξορθολογισμό», η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωρά πρόχειρα, χωρίς σοβαρή μελέτη, οργάνωση και προγραμματισμό, σε σχεδιασμούς και άμεσα αυταρχικά «μέτρα – ρυθμίσεις» που θα δημιουργήσουν περισσότερα και ιδιαίτερα δυσεπίλυτα προβλήματα στην κοινωνία και την οικονομία, σε μια περίοδο μάλιστα που η κρίση βρίσκεται στο αποκορύφωμά της.

Οι αδικίες και η έλλειψη κοινού τόπου και λογικής είναι προφανείς. Οι επιπτώσεις όμως θα είναι περισσότερες απ’ ότι δείχνουν καθαρά εξ’ αρχής.

Η προβλεπόμενη μείωση περίπου 100 Τμημάτων, κυρίως των Α.Τ.Ε.Ι., θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και θα αποδειχθεί καταστροφική για την Ανώτερη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.), καθώς οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. έχουν ως βασική διέξοδο στην Γ’/θμια Εκπαίδευση, τα Τμήματα των Α.Τ.Ε.Ι. που αντιστοιχούν στους Τομείς που παρακολούθησαν στα σχολεία τους.

Η σημαντική αύξηση των μαθητών της Τ.Ε.Ε. κατά περίπου 5 εκατοστιαίες μονάδες (καταγράφεται πλέον φοίτηση σε αυτήν σχεδόν του 30% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού), σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη μείωση του αριθμού εισακτέων (σύμφωνα με εκτιμήσεις κατά 15% ή κατ’ άλλους κατά 10.000 περίπου), αλλά και τη διατήρηση του ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. (15%), λειτουργούν εις βάρος των μαθητών αυτών και αποτελούν κατάφορη αδικία για τους αποφοίτους των σχολείων της Τ.Ε.Ε.

Είναι βέβαιο ότι τα όσα θα ορίζει το σχέδιο σχετικά με την κατάργηση, μετακίνηση ή συγχώνευση τμημάτων, θα διαμορφώσουν νέα δεδομένα στη λειτουργία των Τομέων των ΕΠΑ.Λ. και οι επιπτώσεις θα είναι άμεσες και αρνητικές, ιδιαίτερα σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα όπου, οι αλλαγές των χάρτη των Α.Τ.Ε.Ι. προβλέπεται να είναι ιδιαίτερα εκτεταμένες.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην εγγραφή μαθητών καλύτερων μαθησιακών επιδόσεων στα ΕΠΑ.Λ., τη στιγμή που η αναμενόμενη και πολλά υποσχόμενη αναβάθμιση της Β’/θμιας Τ.Ε.Ε., που θα έπρεπε να έχει προηγηθεί, δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί με αποκλειστική ευθύνη και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, διαχρονικά.

Επισημαίνουμε συμπληρωματικά ότι η παράλογη και απαράδεκτη κατάργηση Τμημάτων (όπως π.χ. του Τμήματος Οχημάτων του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης) αποκόπτει από σημαντικές και ανθούσες ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. την δυνατότητα πρόσβασης σε ανώτερο επίπεδο σπουδών. Είναι αναμενόμενο ότι αυτές οι επιλογές αυτό θα οδηγήσουν μελλοντικά (;) και στην κατάργηση των αντίστοιχων Τομέων στα ΕΠΑ.Λ., οι οποίες μάλιστα παρουσιάζουν ιδιαίτερη ζήτηση, είναι ελκυστικοί για τους μαθητές, και καλύπτουν υπαρκτές ανάγκες και ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται σήμερα, με τελειόφοιτους μαθητές –υποψήφιους για εισαγωγή στα Α.Τ.Ε.Ι. – εγκλωβισμένους και αμήχανους να αντιμετωπίσουν το άγνωστο, αγνοώντας τις οριστικές προβλέψεις του σχεδίου «Αθηνά» λίγους μόνο μήνες πριν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αμήχανους να προσδιορίσουν τους στόχους τους, τους οδηγούν σε αναγκαστικές επιλογές της τελευταίας στιγμής και τους αποπροσανατολίζουν εντελώς στην πιο κρίσιμη φάση της προσπάθειάς τους, ένα βήμα πριν από το νήμα τερματισμού του αγώνα τους!

Για τους παραπάνω λόγους,

ζητούμε

  1. 1. Την άμεση ανάκληση του σχεδίου «Αθηνά» όπως έχει ανακοινωθεί και την άμεση έναρξη διαλόγου με όλους τους φορείς για τη σύνταξη ενός ουσιαστικού και αποτελεσματικού σχεδίου ανασυγκρότησης του χάρτη της Γ’/θμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης.
  2. 2. Την άμεση αύξηση του ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. στα Α.Τ.Ε.Ι. μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων από 15% σε 25%.
  3. 3. Την σοβαρή εξέταση του ενδεχομένου να εισάγονται στα Α.Τ.Ε.Ι. αποκλειστικά και μόνο οι απόφοιτοι των σχολείων της Τ.Ε.Ε., μέσα από το σχέδιο αναβάθμισής της με το νέο Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο (Τ.Ε.Λ.).
  4. 4. Την άμεση κατάθεση πρότασης για το νέο σχολείο της Τ.Ε.Ε. και έναρξη διαβούλευσης με τους φορείς της εκπαίδευσης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης

ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025