Ψηφίζεται σήμερα το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αλλά τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι σπουδαστές ζητούν έστω και την τελευταία στιγμή βελτιώσεις στις διατάξεις του.

Αναλυτικότερα, οι σπουδαστές μάλιστα εμφανίζονται εξοργισμένοι και τονίζουν ότι «στο νομοσχέδιο αυτό οι σπουδάστριες και οι σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ της χώρας μας δεν βρίσκουμε «μισή γραμμή» που να αφορά τις πραγματικές ανάγκες μας και τα αιτήματα, που θέσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα». Βασικό πρόβλημα για τους σπουδαστές αποτελεί το γεγονός ότι ο απολυτήριος τίτλος που θα παρέχουν τα ΙΕΚ θα είναι προσόν διορισμού στο δημόσιο στην εκπαιδευτική κατηγορία ΔΕ (και όχι ΤΕ) και όπως υπογραμμίζουν οι σπουδαστές, αντιμετωπίζονται ως απόφοιτοι Λυκείου στον διορισμό τους στο Δημόσιο, ανεξάρτητα από τα 2,5 ή και 3 χρόνια σπουδών και πρακτικής άσκησης.

Στο πλαίσιο αυτό ο Σύλλογος Σπουδαστών Δ.Ι.Ε.Κ. Αττικής, αναφέρει ότι:

Με το σχέδιο νόμου υπό τον παραπλανητικό τίτλο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», που κατατέθηκε χτες στη Βουλή προς ψήφιση, παράλληλα με τις αντιδραστικές αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η κυβέρνηση προωθεί την περαιτέρω ευθυγράμμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών, συντηρώντας ταυτόχρονα τα προβλήματα στις σχολές. Ξέρουμε καλά ότι το νομοσχέδιο για την ΕΕΚ δεν είναι άσχετο από τις υπόλοιπες αντιδραστικές αλλαγές που προσπαθούν να περάσουν στην Εκπαίδευση, ιδιαίτερα με την απαράδεκτη προσπάθεια να ιδρυθούν ιδιωτικά ΑΕΙ και στη χώρα μας.

Στο νομοσχέδιο αυτό οι σπουδάστριες και οι σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ της χώρας μας δεν βρίσκουμε «μισή γραμμή» που να αφορά τις πραγματικές ανάγκες μας, τα αιτήματα που θέσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα. Αιτήματα τα οποία στήριξαν μαζικά πάνω από 4.300 σπουδάστριες και σπουδαστές που συμμετείχαν στις εκλογές του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής τον προηγούμενο μήνα». Και οι διευθυντές των ΙΕΚ υπογραμμίζουν ότι δεν γίνεται και με τον νέο νόμο οι απόφοιτοι των ΙΕΚ να αντιμετωπίζονται ως απόφοιτοι λυκείου όσο αφορά στον διορισμό τους στο δημόσιο και ζητούν η αναγνώριση των πιστοποιημένων αποφοίτων ΙΕΚ στις προσλήψεις να γίνεται ως ΤΕ και όχι ως Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ).

Όσον αφορά στον οργανωτικό συντονιστή, ζητούν να προστεθεί στα προαπαιτούμενα 4ετής θητεία σε διευθυντική θέση δομής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και Οργάνωση – διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025