«Επιτυχή», χαρακτήρισε το διάλογο για την Παιδεία ο Νίκος Φίλης, υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στη συζήτηση επί του πορίσματος των εργασιών της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, στο πλαίσιο του διαλόγου. «Ξέρουμε ότι είναι δύσκολη η συναίνεση στα εκπαιδευτικά θέματα», προσέθεσε ο υπουργός, «αλλά την αναζητούμε».
Ο κ. Φίλης ανέφερε την αναγκαιότητα διεξαγωγής «ενός ακόμα διαλόγου», καθώς συντρέχουν «διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες και δεν υπάρχει το ευρύχωρο πλαίσιο άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής που υπήρχε κατά το παρελθόν».
Επίσης, τόνισε ότι βασική επιδίωξη και κατά τη διάρκεια του διαλόγου, αλλά και μετά το πέρας του, είναι να υπάρξει ένα σχολείο «ποιότητας και ισότητας».
Επίσης, ο κ. Φίλης επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για «μαζικούς διορισμούς» στο χώρο της εκπαίδευσης, ώστε να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία από τον Σεπτέμβρη του 2017 και ανέφερε ότι, αν δεν αργούσε η αξιολόγηση, οι διορισμοί θα ήταν ήδη πραγματικότητα.
Εξάλλου, ο υπουργός τόνισε ότι για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στόχος είναι ένα ευέλικτο σχολείο, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, μέσα στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισότητας, ενώ για τη δευτεροβάθμια, και ιδιαίτερα για το θέμα των εξετάσεων, ανέφερε: «Το ελληνικό σχολείο δυστυχώς στενάζει κάτω από τις εξετάσεις. Οφείλουμε να αναζητήσουμε προγράμματα που θα δίνουν μεγαλύτερο χρόνο στον ωφέλιμο χρόνο, που είναι ο χρόνος διδασκαλίας».
Ακόμη, ο κ. Φίλης ανέφερε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο για νομοθετική πρωτοβουλία για την παροχή από το δημόσιο σχολείο πιστοποιητικών γλωσσομάθειας, αλλά και πτυχίου πληροφορικής.
Τέλος, στην τοποθέτησή του, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι είναι υπό συζήτηση το θέμα της αναμόρφωσης του μαθήματος των θρησκευτικών και των μαθηματικών.
Ιδιαίτερα για τα θρησκευτικά, ο κ. Φίλης είπε ότι το υπουργείο Παιδείας, που έχει τον τελικό λόγο σύμφωνα με το Σύνταγμα, θα προχωρήσει, μαζί με το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), από τον Σεπτέμβριο στην άμεση εφαρμογή των νέων προγραμμάτων, που θα «απομακρύνουν το μάθημα από τον κατηχητικό χαρακτήρα του».
Νωρίτερα, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, αναφερόμενος στο πόρισμα, έκανε λόγο για «προσπάθεια σύνθεσης» των απόψεων και προτάσεων που ακούστηκαν στις εργασίες της Επιτροπής, συμπεριλαμβάνοντάς τες σε ένα ενιαίο σύνολο, μη αποσπασματικό.
«Μπορεί να κατηγορηθεί για πολλά, αλλά δεν μπορεί να κατηγορηθεί για το ότι είναι ένα αμιγώς συριζαίικο κείμενο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτάσεων της Επιτροπής, το οποίο χωρίζεται σε τριών ειδών μεταρρυθμίσεις: τις βραχυπρόθεσμες, οι οποίες θα υλοποιηθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, τις μεσοπρόθεσμες, με ορίζοντα υλοποίησης το 2017 και τις μακροπρόθεσμες, που θα υλοποιηθούν από το 2018 και έπειτα.
Να σημειωθεί, ότι στη συνεδρίαση της Επιτροπής είναι παρόντες και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος και ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Νίκος Θεοτοκάς.