Η κατάθεση των προβληματισμών και των προτάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας του Έβρου και η καταγραφή τους, στην κατεύθυνση βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, «καθότι βρισκόμαστε προ των πυλών και σημαντικών αλλαγών της εκπαίδευσης…», είναι ένας εκ των βασικών στόχων της σημερινής επίσκεψης στον ακριτικό Νομό, της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, . Αυτό επανέλαβε, η υπουργός Παιδείας από το Γυμνάσιο-Λύκειο Σουφλίου, δεύτερο σταθμό της περιοδείας της, μετά την Αλεξανδρούπολη.

Ερωτηθείσα για τον κυβερνητικό σχεδιασμό σε ότι αφορά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ), η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι η κυβέρνηση πιστεύει πάρα πολύ σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και ότι θέλει να στηρίξει και τα περιφερειακά ιδρύματα.

Στη βάση αυτή, σημείωσε: «Στόχος μας παραμένει η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία συνολικά και το χουμε ήδη επιτύχει με 113 εκατ. ευρώ πρόσθετα στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2020. Πέρα όμως από αυτή την προσπάθεια, η οποία θα συνεχίζει και θα βαίνει αυξανόμενη, πέρα από αυτό θέλουμε να δώσουμε και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία στα Πανεπιστήμια μας. Το ΔΠΘ ετοιμάζεται να υποβάλλει αίτηση για μία ( ΣΔΙΤ), μια Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, για να καλύψει σημαντικές ανάγκες που έχει σε φοιτητικές εστίες και όχι μόνο και σε άλλες υποδομές. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν εξελίξει δύο συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Μία στην Κρήτη, για την κατασκευή 3.000 φοιτητικών εστιών και μία στη Θεσσαλία για την κατασκευή 500 φοιτητικών εστιών. Θεωρούμε ότι αυτά είναι πολύτιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούν, επιπλέον της κρατικής χρηματοδότησης, την οποία προσπαθούμε ν’ αυξήσουμε, να καλύψουν βασικές ανάγκες των Πανεπιστημίων μας».

Τέλος, η υπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι εκείνο το οποίο αλλάζει με αυτή την κυβέρνηση, είναι ότι «Δεν παίρνονται οι αποφάσεις στο πόδι, δεν παίρνονται στη βάση πολιτικών ή μικροπολιτικών κριτηρίων. Έχουμε ενισχύσει την Ανεξάρτητη Αρχή, η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, η οποία μελετάει συνολικά τις εκπαιδευτικές ανάγκες της χώρας σε συνδυασμό πάντοτε και με τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας, στη βάση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας και θα γίνουν αναλυτικές εισηγήσεις για το ΔΠΘ όπως και για κάθε άλλο πανεπιστήμιο της χώρας για το πώς μπορεί αυτό να εξελιχθεί και να ανελιχθεί με τον πλέον βέλτιστο τρόπο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025