Ολοκληρώθηκε σε πρώτη ανάγνωση στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση επί της αρχής και επί των άρθρων του νομοσχεδίου του , που αφορά τη λειτουργία Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης και τη σύνδεση της χρηματοδότησης των με την αξιολόγηση.

“Θέλουμε να απελευθερώσουμε την πανεπιστημιακή έρευνα και να διασφαλίσουμε την ποιότητα των ελληνικών πανεπιστημίων, ώστε να είναι αξιόπιστα και ανταγωνιστικά, τόσο στο ευρωπαϊκό, όσο και στο διεθνές περιβάλλον”, τόνισε κλείνοντας τη συζήτηση η .

Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο θα κινηθεί πολύ γρήγορα για να προχωρήσει η διαδικασία για την λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής, ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση στην εξέταση των αιτήσεων που έχουν υποβάλει τα πανεπιστήμια, ενώ τόνισε ότι η διαδικασία της πιστοποίησης συνεχίζεται κανονικά και δεν υπάρχει καμία διακοπή ή αναστολή της.

“Διευκολύνομε το έργο των ερευνητών χωρίς να κάνουμε εκπτώσεις στη λογοδοσία και στη διαφάνεια, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των πόρων του κράτους αλλά και της ΕΕ”, επεσήμανε από την πλευρά του ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης.

Ο εισηγητής της ΝΔ, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο έρχεται να προστατεύσει τη χώρα από το να μην εκτίθεται, προσαρμόζοντάς την στα νέα ευρωπαϊκά δεδομένα, αλλά και να επαναφέρει τα ποιοτικά κριτήρια για την χρηματοδότηση των πανεπιστημίων.

Για σκόπιμες ασάφειες στη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης και για απουσία ασφαλιστικών δικλείδων που θα προκαλέσουν σοβαρές συνέπειες στα ελληνικά πανεπιστήμια, έκανε λόγο η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη. “Η ΑΔΙΠ αλλάζει ταυτότητα και μετατρέπεται σε επιτελικό όργανο και σε μακρύ χέρι του υπουργείου Παιδείας”, ανέφερε η κ. Τζούφη ενώ επανέλαβε την έντονη διαφωνία του κόμματός της στη διάταξη για τα κολέγια, κατηγορώντας τη κυβέρνηση ότι προσπαθεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος.

Περαιτέρω αποσαφηνίσεις ζήτησε η εισηγήτρια του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου, και τόνισε ότι η αξιολόγηση των πανεπιστημίων δεν πρέπει να είναι τιμωρητική, διευκρινίζοντας πάντως ότι το νομοσχέδιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ακόμα, χαρακτήρισε “σωστή” τη διάταξη για την αναγνώριση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων, προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν πρέπει να συνδέεται με διορισμό στο Δημόσιο.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου, που όπως είπε, εμπορευματοποιεί την δημόσια εκπαίδευση, ενώ τάχθηκε κατά του άρθρου 50, εκτιμώντας πως μετατρέπει τα πτυχία σε ένα ακόμα προσόν για την αγορά εργασίας, και τα δημόσια πανεπιστήμια σε εμπορικές επιχειρήσεις.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνος Μπούμπας, εξέφρασε επιφυλάξεις και ζήτησε μια πιο ξεκάθαρη πολιτική ρότα για τη σωστή λειτουργία των πανεπιστημίων, ενώ ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25 Κλέων Γρηγοριάδης, άσκησε έντονη κριτική για τα πιστοποιητικά κολεγίων (σ.σ. που λαμβάνονται υπόψη στους διορισμούς εκπαιδευτικών), τονίζοντας ότι η εξίσωση τους με τα ακαδημαϊκά πτυχία δεν συνδυάζεται με την αριστεία.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί σε δεύτερη ανάγνωση στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, την ερχόμενη Παρασκευή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025