Την μεταρρυθμιστική τομή που συνιστά η ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και την κατανομή του 20% της τακτικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ βάσει δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων κάθε ιδρύματος, υπογράμμισε η και Θρησκευμάτων κ. , κατά την ομιλία της, στη συζήτηση της Ολομέλειας της Βουλής για το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Η Υπουργός διαπίστωσε ότι: «ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας αποτέλεσε αντικείμενο άναρχης, αυθαίρετης, άκριτης αναδιάταξης τα τελευταία χρόνια, με συμβιβασμούς, εξυπηρετήσεις συμφερόντων και πολιτικών σκοπιμοτήτων, με κοντόφθαλμο στρατηγικό σχεδιασμό και έλλειψη μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πανεπιστημιακά τμήματα στο παρά πέντε της ψήφισης νομοθετημάτων με βουλευτικές τροπολογίες, με μόλις δύο προτάσεις αιτιολόγηση»

Τόνισε την αναγκαιότητα για «μια σύγχρονη, λειτουργική και αποτελεσματική ανεξάρτητη Αρχή. Μια αρχή για τη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αξιολόγηση, πιστοποίηση και διασφάλιση της ποιότητας προγραμμάτων σπουδών και Ιδρυμάτων».

Παράλληλα, η κα αναφέρθηκε στον δεύτερο άξονα του νομοσχεδίου, τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) αναφέροντας ότι εφεξής «προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία, αίρονται οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του υφιστάμενου πλαισίου, το οποίο χαρακτηρίζεται από βαριά γραφειοκρατική δομή και διαδικασίες που συνιστούν τροχοπέδη για τη διεξαγωγή της έρευνας. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις απαλλάσσονται τα Ιδρύματα από ένα περιττό διαδικαστικό βάρος, ενώ ενισχύονται ταυτόχρονα οι εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας».

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η , «απελευθερώνουμε το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ, ως οφείλουμε στους ακαδημαϊκούς και τους ερευνητές της χώρας. Θέλουμε πράγματι να αποτελούν χρηματοδοτικό εργαλείο για την έρευνα στα χέρια τους και όχι τροχοπέδη σε αυτήν».

Όσον αφορά στη αναγνώριση και που έχουν αποκτηθεί στην αλλοδαπή ή από ιδρύματα της αλλοδαπής (άρθρο 50) η κα. Κεραμέως, επικαλέστηκε την έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, σύμφωνα με την οποία: «η υποχρέωση των κρατών μελών να αναγνωρίζουν τις επαγγελματικές ικανότητες, τις οποίες πιστοποιεί τίτλος σπουδών που έχει αποκτηθεί σε άλλο κράτος-μέλος, απορρέει ευθέως από το Ευρωπαϊκό δίκαιο και ειδικότερα στις διατάξεις που προστατεύουν την ελευθέρια κυκλοφορίας των εργαζομένων και την ελευθερία εγκατάστασης».

Ταυτόχρονα η Υπουργός υπενθύμισε τις πρακτικές και ορισμένες από τις προκηρύξεις ΣΥΡΙΖΑ τα χρόνια που ήταν στην Κυβέρνηση:

« – Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης – 2017, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για 186 θέσεις τακτικού προσωπικού στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των αναγνωρίζεται κανονικά.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στα δικαστήρια στο Υπουργείο Δικαιοσύνης 2017, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.

Πάμε όμως και στους εκπαιδευτικούς – γιατί εδώ μιλάμε συγκεκριμένα για εκπαιδευτικούς.

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά. Υπογραφή: Κωνσταντίνος Γαβρόγλου

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής 2017, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά. Υπογραφή: Κωνσταντίνος Γαβρόγλου

Και έρχομαι στο πιο «ενδιαφέρον»:

– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης 2016, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά. Μαντέψτε τον υπογράφοντα: Νικόλαος Φίλης!»

Σχολιάζοντας την στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του αρμόδιου Τομεάρχη, η κα είπε:

«Εκείνος δηλαδή που έλεγε ότι η διάταξη είναι ντροπιαστική, είναι φυτευτή, παραβιάζει το άρθρο 16 κτλ, την είχε εφαρμόσει αυτολεξεί όταν ήταν ο ίδιος ο Υπουργός. Πόση πια υποκρισία…».

« Τι έκανε λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ;» συνέχισε η Υπουργός στην ομιλία της «για 4 χρόνια αναγνώριζε κανονικά την επαγγελματική ισοδυναμία των αποφοίτων των λεγόμενων κολλεγίων, ως όφειλε με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία και το Ενωσιακό Δίκαιο. Λίγους μήνες πριν τις εκλογές και για να γίνει προφανώς αρεστός σε ένα συγκεκριμένο ακροατήριο, αποφάσισε να κηρύξει τάχα πόλεμο στα Κολλέγια και ψήφισε διάταξη που αποκλείει τους αποφοίτους τους από συμμετοχή σε διαγωνισμούς εκπαιδευτικών – μόνο εκπαιδευτικών. Για αυτήν την παραβίαση μάς έχει στείλει προειδοποιητική επιστολή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για λόγους δημοσίου συμφέροντος δεν δημοσιοποιείται. Όμως θα την δείξω εμπιστευτικά στους εισηγητές των κομμάτων που το επιθυμούν και τους καλώ να ανακαλέσουν τις αναφορές τους περί μη ύπαρξης της επιστολής».

Η Υπουργός, κατόπιν, αναφέρθηκε και στο άρθρο που αφορά στον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών τονίζοντας ότι «με τη Υφυπουργό κ. Σοφία Ζαχαράκη θεσμοθετούμε και την επιπλέον μοριοδότηση όσων υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές και εισηγούμαστε τον αποκλεισμό για 2 επιπλέον χρόνια για τους εκπαιδευτικούς που δεν θα εμφανισθούν».

Κατά την ομιλία της η Υπουργός αναφέρθηκε και στις άλλες διατάξεις του νέου νόμου που αφορούν:

-Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής

Δημιουργείται κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για την πιστοποίηση των ψηφιακών δεξιοτήτων, μέσω ενός κρατικού πιστοποιητικού. Για πρώτη φορά στη χώρα μας θεσπίζεται το (ΚΠΠ), το οποίο αποκτάται κατόπιν εξετάσεων.

-Αυτονομία των σχολείων ως προς την οργάνωση των μαθητικών εκδρομών

Καταργείται η διαδικασία έγκρισης από τις περιφερειακές διευθύνσεις και πλέον οι σχολικές εκδρομές είναι απλά θέμα του σχολείου. Αφαιρούμε τη γραφειοκρατία και εδραιώνουμε την εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τις επιλογές τους. Δημιουργείται έτσι η ευχέρεια πραγματοποίησης περισσοτέρων της μιας, ημερήσιων εκπαιδευτικών εκδρομών, εφόσον αυτό υπαγορεύεται από την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ανάγκη εμπλουτισμού των εκπαιδευτικών δράσεων, προς αναβάθμιση του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.

-Προστασία της πολύτεκνης οικογένειας

Εντάσσονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί στις ειδικές κατηγορίες και μετατίθενται κατά προτεραιότητα και από περιοχή σε περιοχή, αλλά και εντός της ίδιας περιοχής.

Τέλος, ευχαρίστησε θερμά για την άριστη συνεργασία και την εντατική εργασία τους για το νομοσχέδιο τους Υφυπουργούς κ.κ. , Σοφία , και τους Γενικούς Γραμματείς κ.κ. Αποστόλη Δημητρόπουλο και Αναστασία Γκίκα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025