Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και την Ευαγγελία Μπαλτατζή σχολιάζοντας την τελευταία έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), πρόσθεσε ότι «ενώ υπάρχουν αυτά τα στοιχεία, την ίδια ώρα πολλές επιχειρήσεις αναζητούν εργαζόμενους και δεν βρίσκουν. Αυτό δείχνει την μεγάλη αναντιστοιχία εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας».
Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «έχουμε κάνει σκέψεις για το πως θα γεφυρώσουμε το χάσμα. Ένας τρόπος είναι ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, από το Γυμνάσιο κιόλας. Δεύτερον, η πρακτική άσκηση ώστε τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με τις πραγματικές συνθήκες του επαγγέλματος. Αυτό πρέπει να γίνεται από το Λύκειο και βεβαίως στο Πανεπιστήμιο».
Συζητάμε κατά κόρον, συμπλήρωσε η κ. Κεραμέως και «για την τεχνολογική εκπαίδευση, είναι ύψιστη προτεραιότητα η επαγγελματική εκπαίδευση γιατί είναι ένα μεγάλο «κλειδί» για την ανάπτυξη της χώρας . Ετοιμάζουμε ένα συνολικό νομοσχέδιο που θα αφορά στην επαγγελματική εκπαίδευση με το οποίο θέλουμε να ενισχύσουμε τα επαγγελματικά λύκεια, να δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια , να φέρουμε την εκπαίδευση πιο κοντά στην αγορά αλλά και την αγορά πιο κοντά στην εκπαίδευση… και από λύση ανάγκης για λίγους που είναι σήμερα να είναι λύση για τους πολλούς».
Η κ. Κεραμέως αναφερόμενη στη πρόσφατη σύνοδο των πρυτάνεων τόνισε ότι «είχαμε συζήτηση για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην κατεύθυνση να δοθούν περισσότερες ελευθερίες στο πανεπιστήμιο. Μέχρι τώρα είχαμε οδηγηθεί σε ένα υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο εκπαίδευσης, με εξουσίες στο υπουργείο, στον υπουργό κλπ. Περνάμε τώρα μία διάταξη επείγουσας φύσεως για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση είχε μία ρύθμιση ασφυκτική και λεπτομερής για το πώς θα γίνονται τα προγράμματα, πόσα μπορεί να κάνει ο κάθε διδάσκων, πόσο θα αμείβεται. Εμείς θέλουμε να απελευθερώσουμε αυτό το πλαίσιο, να αποφασίζει το κάθε Πανεπιστήμιο πως ακριβώς θα διαρθρώσει αυτά τα προγράμματα και να ανακόψουμε τη φυγή φοιτητών και διδασκόντων μας στο εξωτερικό».
Η υπουργός πρόσθεσε ότι μια άλλη διάταξη θα αφορά τα πρότυπα σχολεία και την ενίσχυσή τους ειδικά σε ότι αφορά τους ομίλους. Αυτά τα σχολεία είχαν βρεθεί χωρίς εκπαιδευτικούς και προσπαθούμε να τα ενισχύσουμε. Επίσης ξαναεπιβραβεύουμε την προσπάθεια και όχι την τύχη σε σχέση με τους σημαιοφόρους. Επίσης υπάρχει μία διάταξη που επαναφέρει την επαγγελματική ισοδυναμία των αποφοίτων των κολλεγίων κάτι για το οποίο μας έχει επιπλήξει η ευρωπαϊκή επιτροπή. Είναι υποχρέωση της χώρας βάσει της ενωσιακής νομοθεσίας.
Κάνουμε μία προσπάθεια εξωστρέφειας της εκπαίδευσης, επεσήμανε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε ότι «αυτή μεταφράζεται με τις εξής εν δυνάμει συνεργασίες. Στις αρχές του επόμενου χρόνου θα έρθει αντιπροσωπεία των αμερικανικών πανεπιστημίων για να συζητήσουν με τους δικούς μας πρυτάνεις για να ενισχύσουν τη συνεργασίας τους. Π.χ. διπλά προγράμματα, ανταλλαγές φοιτητών, ερευνητών και καθηγητών, να έρχονται Αμερικανοί φοιτητές για θερινά ή αγγλόφωνα προγράμματα. Για πρώτη φορά ξεκινά του χρόνου αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών που θα διδάσκει ελληνική ιστορία, φιλοσοφία και λογοτεχνία, που απευθύνεται σε μη ευρωπαίους πολίτες. Θέλουμε να καταστήσουμε τη χώρα μας περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, αντί να διώχνουμε τα παιδιά μας στο εξωτερικό.