Το σταδιακό άνοιγμα σχολείων και επιστροφής των μαθητών στα σχολεία, το σχέδιο «Αθηνά Νο 2» στα πανεπιστήμια και οι προτεραιότητες αξιολόγησης καθώς και το σύστημα εισαγωγής και τις πανελλήνιες το αντιμείμενο συνέντευξης της υπουργού Παιδείας Νικης Κεραμέως στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ και τη Μάρνυ Παπαματθαίου.
Δύο επίπεδα κρίσης των εκπαιδευτικών (συνολική και διαμορφωτική) και «φακέλους» αξιολόγησης περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ατομική αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών που θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2021.
Παράλληλα, στον θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων, τα τμήματα που θα βρουν το επόμενο χρονικό διάστημα στο Μηχανογραφικό τους Δελτίο οι υποψήφιοι θα είναι πιθανώς λιγότερα.
Ύλη Πανελληνίων 2021: Δείτε τη ΝΕΑ μειωμένη ύλη
ΟΠΕΚΑ Επίδομα παιδιού Α21: Αιτήσεις – Όλες οι ημερομηνίες πληρωμών του 2021
Voucher 200 ευρώ σε μαθητές για φοιτητές: Ξεκινά η χορήγηση των επιταγών
Οπως έχει ήδη γράψει «Το Βήμα», μελετάται το σχέδιο «Αθηνά Νο 2» και εάν το σύνολο των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας έχουν πραγματικό λόγο ύπαρξης.
Για το θέμα αυτό η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως λέει στο «Βήμα» ότι «ναι, εξετάζεται και το κατά πόσο πανεπιστημιακά τμήματα υπηρετούν πραγματικά υπαρκτές ακαδημαϊκές ανάγκες και πληρούν κριτήρια βιωσιμότητας και σκοπιμότητας».
Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Στα πλαίσια συνέντευξης στην εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής” Η Δημοσιογράφος Μάρνυ Παπαματθαίου στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, πότε ξεκινάει η αξιολόγηση, ποια θα είναι τα κριτήρια και αν θα πρωταγωνιστούν σ αυτήν οι Διευθυντές σχολείων και ενδεχομένως οι νέοι Σχολικοί Σύμβουλοι.
Η Υπουργός Παιδείας απάντησε οτι το σύστημα αξιολόγησης που εξετάζουμε στοχεύει στη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Βασική αρχή της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης είναι η παραδοχή ότι “όποιος αξιολογεί, αξιολογείται” στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης αξιολογικής διαδικασίας.
Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια: Συνολική (summative) αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της απστελεσματικστητας, και διαμορφωτική (formative) αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με διττό στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.
Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο στον οποίο θα καταχωρίζονται, ανάμεσα σε άλλα, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού του έργου, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, καθώς και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων. Στόχος του συστήματος αξιολόγησης: η διαρκής βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών.