Αλλάζουν τελικά τα κριτήρια και θα συμβαδίζουν με την πραγματικότητα κι όχι μόνο με τα χαρτιά-πιστοποιητικά.
Στο τελικό σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών φαίνεται πως θα προστεθούν τα παρακάτω:
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΑΣΚΑΛΟΙ, FACEBOOK
α) Η συνολική εμπειρία ζωής του εκπαιδευτικού (διαβίωση, εργασίες και ασχολίες διαφόρων ειδών, ταξίδια, ευτυχισμένες και δύσκολες στιγμές) που αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία δομεί ο εκπαιδευτικός τον λόγο του, τις απαντήσεις στα ερωτήματα των μαθητών και τις συμβουλές που τους δίνει.
β) Η κοινωνική αλληλεπίδραση του εκπαιδευτικού με άλλους ανθρώπους (οικογένεια, φίλους, συναδέλφους, τυχαίους ανθρώπους που συναντά και ανταλλάσει απόψεις) και η καλλιέργεια του λόγου και διαλόγου που βοηθά στις γνώσεις που έχει αποκτήσει ο εκπαιδευτικός, αλλά και στον τρόπο που θα σταθεί στην τάξη και θα επικοινωνήσει με τους μαθητές του όπως και στη συνεργασία με τους συναδέλφους του.
γ) Οι δραστηριότητες και τέχνες με τις οποίες έχει ασχοληθεί ο εκπαιδευτικός, όπως περπάτημα στην πόλη ή στη φύση, αθλητισμός, χειρονακτικές εργασίες, αγροτικές δουλειές, βοήθεια στη δουλειά των γονέων του, χρήση διαφόρων παραδοσιακών εργαλείων, χρήση νέων τεχνολογιών όλων των ειδών, χειροτεχνίες, ζωγραφική, μουσική, τραγούδι, θέατρο, χορός κ.ά., τα οποία αποτελούν συγχρόνως πολλές λειτουργίες στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού βοηθούν τον εκπαιδευτικό να έχει γνώση για όλα αυτά τα ζητήματα που θα μεταδώσει στους μαθητές, θα βοηθήσει τον ίδιο για να δημιουργήσει κάτι στο σχολείο και την τάξη με τους μαθητές, θα βοηθήσει στον τρόπο που θα διδάξει με εναλλακτικούς τρόπους και επιπλέον θα βοηθήσει και στον τρόπο που βλέπει τον κόσμο, με τις άλλες διαστάσεις που δίνει στον άνθρωπο η γενικότερη δραστηριοποίησή του στη ζωή αλλά και η ενασχόλησή του με τις τέχνες.
δ) Η παιδεία – αξίες – ιδανικά – απόψεις που απέκτησε ο εκπαιδευτικός όταν ήταν μικρότερος στο πλαίσιο της οικογένειας, του σχολείου και της κοινωνίας, που τον βοηθούν να δείξει με τις πράξεις του – αποτελώντας πρότυπο ή διδάσκοντας σωστά – την αγάπη, την αλληλεγγύη, την ισότητα, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, τον σεβασμό στο περιβάλλον, την ευγένεια, την υπομονή, την εναντίωση στον ρατσισμό, στο μίσος, στη μισαλλοδοξία, στον φασισμό, στον αυταρχισμό, στη στέρηση της ελευθερίας.
ε) Η όρεξη, η αγάπη, το πάθος του εκπαιδευτικού για τη δουλειά του γενικότερα και τη διδασκαλία ειδικότερα.