Σχολεία – ΝΕΟ ολοήμερο: Τι αναφέρει ο εκπαιδευτικός κ. Ηλίας Τραμπάκουλος σε κείμενό του αναφορικά με τις αλλαγές που έρχονται στα σχολεία από Σεπτέμβρη.
Αναλυτικά το κείμενό του:
ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ «ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ»
Τον Ιούνιο ζητούσαμε δηλώσεις από τους γονείς των μαθητών των δημοτικών σχολείων αν επιθυμούν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ολοήμερο. Σε θετική περίπτωση ανέφεραν αν θα αποχωρούν στις 3 ή στις 4. Αυτά ζητούσε το υπουργείο με εγκύκλιό του.
Λίγες ημέρες μετά ο πρωθυπουργός- με πρόσχημα το δημογραφικό- εξήγγειλε ότι τα ολοήμερα θα μπορούν να λειτουργούν μέχρι τις 6. Λίγες ημέρες μετά η υπουργός Παιδείας το έκανε 5.30. Τέτοια σοβαρότητα, τέτοια οργάνωση, τέτοιος προγραμματισμός.
* Αρχικά ας αναφερθούμε στην ιδρυματοποίηση που τείνει να δημιουργηθεί για μαθητές που έρχονται στις 7 το πρωί (Πρωινή Ζώνη) και θα αποχωρούν στις 5.30 . Βράδυ θα έρχονται, βράδυ θα φεύγουν. Ο θεσμός της οικογένειας θα δεχτεί ένα επιπλέον πλήγμα.
* Πώς θα καλυφθεί η έλλειψη υποδομών στα ελληνικά δημόσια σχολεία;
* Πού θα τρώνε τα παιδιά; Εκεί που έγραφαν όλη τη μέρα; Για ποια εστιατόρια μιλάει το υπουργείο; Πού τα έχει δει;
* Δεν χρειάζονται ξεκούραση; Να βγάλουν τα παπούτσια τους; Σε ποια αίθουσα χαλάρωσης με στρωματάκια;
* Θα προσλάβουν επιπλέον καθαρίστριες; Θα έρχονται και το πρωί, και το μεσημέρι, και το βράδυ για καθαριότητα; Στα νηπιαγωγεία που είναι 3 ωρών εργαζόμενες πώς θα φροντίζουν την υγιεινή των σχολείων;
* Με τι χρήματα θα κρατιέται τόσες ώρες ζεστό το σχολείο όταν το ταμείο όλων των σχολείων τείνει στο μηδέν; Ήδη έχουμε αφήσει πίσω τη συντήρηση των κτιρίων και την αγορά παιδαγωγικού και αθλητικού υλικού μιας και το πετρέλαιο απορροφά το σύνολο της κρατικής επιχορήγησης. Πολλά σχολεία ήδη χρωστάνε.
* Ποιοι εκπαιδευτικοί θα στελεχώσουν και θα έχουν την ευθύνη της απογευματινής ζώνης; Πότε θα γίνει η επιμόρφωση που επικαλείται η υπουργός;
Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα έχουν προκύψει για ένα νέο μέτρο που θα ψηφιστεί στη Βουλή αυτές τις μέρες χωρίς να έχει ζητηθεί γνώμη από κανέναν, χωρίς να υπάρξει διαβούλευση με εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς. Προφανώς, δεν τους ενδιαφέρει ένα σχολείο μάθησης, δεξιοτήτων, παιδαγωγικής. Το θέλουν «παιδοφυλακτήριο» και μακριά από τις ανάγκες των μαθητών.