| | ΟΛΟΙ ΣΤΗ Γ.Σ  ΠΕΜΠΤΗ 28/3/2019,12.30 μ.μ, ΣΤΟ 1ο ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ –  ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Στις 14 Μάρτη ο Υπουργός Παιδείας δημοσιοποίησε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το εξεταστικό σύστημα και το Λύκειο και για άλλη μια φορά  εν μέσω αργιών (προσοντολόγιο, αξιολόγηση, κενά πλεονάσματα κλπ) το Υπουργείο Παιδείας  έβγαλε στη δημόσια διαβούλευση, από 22/3-27/3/2019. Το σχέδιο  κινείται στην κατεύθυνση των εξαγγελιών  του Σεπτέμβρη με κάποιες αλλαγές (o βαθμός απολυτηρίου δεν θα μετρήσει φέτος, η πρώτη δήλωση προτίμησης για τα πανεπιστήμια θα γίνει τον Οκτώβρη και η κοινωνιολογία αντικαθιστά τα Λατινικά) που δεν αλλάζουν όμως την ουσία. Στην πραγματικότητα με το νόμο-έκτρωμα που προτίθεται να ψηφίσει η κυβέρνηση, κάνει μία ακόμα τομή με την οποία αλλάζει με ριζικό τρόπο τη δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα και ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια. Με αυτό τον τρόπο, προχωρά στην υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που είχαν αποτυπωθεί στο πόρισμα Λιάκου και στις μελέτες του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ.

Ο στόχος είναι σαφής, η πλήρης προσαρμογή της εκπαίδευσης στην αγορά και τις ευρύτερες αναδιαρθρώσεις που συντελούνται στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης, και σηματοδοτούν το πλαίσιο της μεταμνημονιακής κανονικότητας. Αποδεικνύεται  για άλλη μια φορά πως ο διάλογος που επικαλείται η κυβέρνηση είναι προσχηματικός, αφού αγνοεί επιδεικτικά τα αιτήματα  του κλάδου και τις  πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ ικανοποιεί μέχρι κεραίας τα συμφωνηθέντα με τους θεσμούς.

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

Το «νέο» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ :

Καταργεί τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των νέων. Η Γενική γνώση ολοκληρώνεται πρόωρα, στη Β΄ Λυκείου, καθιστώντας τη Γ΄ Λυκείου προπαρασκευαστικό–«φροντιστηριακό» έτος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. . Αντί για τη γενική, σύγχρονη και ολοκληρωμένη εκπαίδευση όλων των παιδιών στα πλαίσια ενός ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν, δωδεκάχρονου σχολείου, βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο διαχωρισμός του διπλού δικτύου γενικής–τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ διαμορφώνεται νέος διχασμός  των μαθητών εντός της γενικής εκπαίδευσης. Μειώνονται δραματικά οι ώρες μαθημάτων γενικής παιδείας, προαναγγέλλεται αύξηση της ύλης των μαθημάτων προσανατολισμού, αφαιρούνται σημαντικά διδακτικά αντικείμενα, και πρακτικά στέλνεται στα αζήτητα ο γενικός μορφωτικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα, η αναμόρφωση μαθημάτων δεν υποτάσσεται βασικά σε μορφωτικά κριτήρια αλλά υποτάσσεται σε ανάγκες διαχείρισης προσωπικού ή εξυπηρέτησης των εξετάσεων. Ο απόφοιτος του «νέου» Λυκείου θα αδυνατεί να κατανοήσει την κοινωνική- φυσική πραγματικότητα γύρω του.

Ενισχύει τους ταξικούς φραγμούς, κατηγοριοποιεί μαθητές-σχολεία και σχολές. Στο τέλος της Β Λυκείου, μέσω των Α΄μηχανογραφικών θα γίνεται «ταξική» ταξινόμηση των μαθητών σε κατηγορίες. Αυτούς που υπό το βάρος των οικονομικών δυσκολιών και των εξετάσεων θα επιλέξουν να μην συνεχίσουν στην γ’βάθμια, σε αυτούς που θα προορίζονται για τα τμήματα χαμηλής ζήτησης  και σε αυτούς που θα δίνουν πανελλαδικές για τα τμήματα υψηλής ζήτησης. Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης», ασχέτως του ονόματος που θα τους δοθεί, όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης. Τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα που «δεν παίζουν στην αγορά» και δεν «προσελκύσουν» εισακτέους θα έχουν ορατό το ενδεχόμενο της κατάργησης τους.

Οξύνει τον εξεταστικό μινόταυρο, τον ανταγωνισμό, την πίεση στους μαθητές. Οι εξετάσεις για το απολυτήριο Λυκείου παύουν να είναι ενδοσχολικές με θέματα και διόρθωση γραπτών από τους καθηγητές του σχολείου. Προβλέπει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε ομάδες σχολείων σε κάθε ΔΔΕ  με θέματα που θα επιλέγονται από ομάδα καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα , με κλειστά γραπτά και διόρθωση των γραπτών από καθηγητές άλλων σχολείων. Ενώ οι «ριζοσπαστικές λύσεις» υπόσχονταν λιγότερα φροντιστήρια, η πραγματικότητα δείχνει πως ακόμη και η απόκτηση του απολυτηρίου θα βυθίζει τους μαθητές σε μια πιο έντονη βαθμοθηρία, άγχος, αγωνία και φροντιστήρια για τις ενδοσχολικές εξετάσεις που προσομοιάζουν σε πανελλαδικές. Στόχος είναι λιγότεροι μαθητές να παίρνουν απολυτήριο και να οδηγούνται βίαια στην εγκατάλειψη του Λυκείου.

Διαμορφώνει τη βάση για την υποβάθμιση του απολυτηρίου των ΕΠΑΛ. Το απολυτήριο των ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί να οδηγήσει στην εισαγωγή σε κάποιο τμήμα (ΤΕΠ), χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πηγαίνουν στα διετή προγράμματα που δημιουργούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιπέδου 5 και όσοι θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα μιας Σχολής θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Επιδιώκει όπως παλιότερα η Διαμαντοπούλου και ο Αρβανιτόπουλος τη στροφή του μεγαλύτερου ποσοστού των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, που όλο και περισσότερο υποβαθμίζεται σε κατάρτιση, και μαθητεία και στα Διετή Προγράμματα Σπουδών που ιδρύονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα

καθ’ υπόδειξη της αγοράς. Η κατάργηση των ΤΕΙ και οι συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σημαίνουν μείωση της πρόσβασης των μαθητών των ΕΠΑΛ στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού από τα μηχανογραφικά φέτος εξαφανίζονται τα τμήματα των ΤΕΙ.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο. Στην υπάρχουσα εργασιακή υποβάθμιση θα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. Επιπλέον η απόσπαση της Γ’ τάξης από το Λύκειο και τη γενική παιδεία και η πλήρης διαφοροποίηση του Γενικού Λυκείου από τα ΕΠΑΛ, διαμορφώνει τη βάση και για την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

 

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

Οι ομάδες σχολείων και τα αποτελέσματα των μαθητών στις  εξετάσεις αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο για την συγκρισιμότητα και κατηγοριοποίηση  των σχολείων στην κατεύθυνση προώθησης της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε επόμενη φάση.

Οδηγεί στη συρρίκνωση και κατάργηση τμημάτων και σχολείων. Ο ασφυκτικός ελάχιστος αριθμός μαθητών που προβλέπεται για τη συγκρότηση τμημάτων και ομάδων προσανατολισμού στα Λύκεια θα καθιστά εξαιρετικά δύσκολο  να  συμπληρωθεί  ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών  για τη συγκρότηση  των τεσσάρων ομάδων προσανατολισμού και των  μαθημάτων επιλογής. Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής τα ζήσαμε στην πρώτη εφαρμογή της Υ.Α στην αρχή της φετεινής σχολικής χρονιάς στα ΓΕΛ και όλα τα τελευταία χρόνια με τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ.

Το εκπαιδευτικό κίνημα (μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί-γονείς), να σηκώσουμε το γάντι της αντιπαράθεσης  υπερασπίζοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα ενάντια στους ταξικούς φραγμούς. Οι μαχητικές μαθητικές κινητοποιήσεις στην αρχή της χρονιάς και η εμφάνιση μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών τον Γενάρη δημιουργούν την δυνατότητα να ορίσουμε εμείς το σκηνικό στην εκπαίδευση! Για το ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, δωδεκάχρονο σχολείο, για όλους χωρίς διακρίσεις και με ίσες ευκαιρίες. Να αμφισβητήσουμε τις κυρίαρχες επιλογές που χειροτερεύουν ακόμη περισσότερο το σχολείο, τη μόρφωσή μας, την ζωή μας.

Άμεση απόσυρση του σχεδίου Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο.

  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
  • 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας και 10 ανά τμήμα προσανατολισμού.
  • Υποστηρικτικές, ενισχυτικές δομές για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, αποκλειστικά με πτυχίο και προϋπηρεσία.
  • Επαναφορά του ωραρίου των καθηγητών στα προ του 2013 επίπεδα.

.Αυξήσεις στους μισθούς.

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

  • Κατάργηση αξιολόγησης.

Πρώτος σταθμός: Κινητοποίηση  1/4/2019 σε κοινό βηματισμό με τους μαθητές μας.
Δημιουργούμε σε συντονισμό με τους γονείς , τους μαθητές και τους φοιτητές  στη διαμόρφωση ισχυρού πανεκπαιδευτικού μετώπου ανατροπής της αντιδραστικής  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025