Η κυβέρνηση επιχειρεί επικοινωνιακά να εξαγγείλει σημαντικότατες αλλαγές στο χώρο της Εκπαίδευσης, οι οποίες θα εισαχθούν τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν πλέον και συνταγματικά θα έχει εκπνεύσει η θητεία της.
Θεόδωρος Τσούχλος, μέλος Προεδρείου Δ.Σ. ΟΛΜΕ
Άρθρο στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”
Η αντιμεταρρύθμιση εκκίνησε με την απομείωση του Γυμνασίου,επιβλήθηκε το δόγμα της «ήσσονος προσπάθειας». Επόμενος στόχος το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με υπερβάλλουσα επιμονή επιχειρήθηκε η απαξίωση και η δομική αμφισβήτησή τους. Ο υπουργός Παιδείας προτείνει ένα μοντέλο που το χαρακτηρίζει η βαθμοθηρία, το άγχος, οι αυξημένες εξετάσεις, η παραπαιδεία. Πέρα από την εξαφάνιση των Λατινικών μειώνονται σε μέγιστο βαθμό τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και εξοβελίζεται η Ιστορία, ενώ πλην των φιλολόγων πλήττονται μαθηματικοί-βιολόγοι, ενώ στην Κοινωνιολογία υπάρχει προσθαφαίρεση ωρών.
Η Ομοσπονδία δεν συμφωνεί και θεωρεί ότι το προτεινόμενο σύστημα:
-καταργεί τον αυτόνομο χαρακτήρα του Λυκείου
-οδηγεί στην φροντιστηριοποίηση
-μετατρέπει την Γ’ Λυκείου σε ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο
Παράλληλα ο συνυπολογισμός του απολυτηρίου γιγαντώνει το «κυνήγι των βαθμών» και υποβάλει τους εκπαιδευτικούς σε αφόρητες συχνά πιέσεις. Ο χωρισμός των σχολείων σε ομάδες, ανά Δήμο ή Νομό και τα διαφορετικά θέματα που θα υπάρχουν οδηγεί στην αναίρεση των αρχών της ισότητας-αναλογικότητας. Η ύπαρξη Τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης με μόνο το απολυτήριο είναι άνευ αντικειμένου. Με το υπάρχον σύστημα οι βάσεις τους είναι χαμηλότατες. Επιχειρείται η προσέγγιση των νέων ψηφοφόρων και των οικογενειών τους για ένα σύστημα που θα ενεργοποιηθεί μετά τις Εθνικές Εκλογές.
Απαιτούμε ως λειτουργοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης να έχουμε λόγο και ρόλο και να μην υπάρξουμε απλά οι θεατές μιας ανεφάρμοστης μεταρρύθμισης προεκλογικού χαρακτήρα που την συμπληρώνουν οι ιδεοληψίες-εμμονές των κυβερνώντων, καθώς και η προσπάθεια διαχείρισης του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού.