| | Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για «τη νέα Γ΄ Γενικού και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.

Διαχρονική θέση της είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.

Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.

Με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
  • Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
  • Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
  • Αυξάνεται το άγχος των με την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του.

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ:

  • ΓΣ των ΕΛΜΕ από 26/3 έως 29/3/2019 και ΓΣ Προέδρων το Σάββατο 30/3 (θα υπάρξει επόμενη ανακοίνωση για τον χώρο).
  • Προκήρυξη 24ωρης Απεργίας με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Την ημέρα της Απεργίας θα υπάρξει κεντρικό συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ στην Αθήνα (Προπύλαια) και συλλαλητήρια από τις ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Εάν η έναρξη συζήτησης του νομοσχεδίου γίνει μέσα στις Αργίες του Πάσχα, η ΟΛΜΕ θα πραγματοποιήσει την 24ωρη Απεργία μέχρι τις 17/4.
  • Μετά την 24ωρη Απεργία συνεχίζουμε με νέα Απεργιακή κινητοποίηση.
  • Διοργάνωση τοπικών συλλαλητηρίων από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ σε τόπο και χρόνο που αυτές θα ορίσουν. Παραστάσεις των ΔΣ των ΕΛΜΕ στις οικείες Περιφερειακές Δ/νσεις και ΔΔΕ.
  • Η ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων.
  • Ανοιχτή επιστολή προς γονείς και μαθητές στην οποία θα περιγράφονται θέσεις της Ομοσπονδίας και θα εξηγείται η αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου στον προτεινόμενο νόμο.
  • Περιοδείες των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ για στήριξη της κινητοποίησης. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης γονέων και μαθητών τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ που θα περιοδεύσουν στις περιοχές θα επιδιώξουν να προβάλλουν τις θέσεις του κλάδου στα τοπικά ΜΜΕ.
  • Νέες ΓΣ για εκτίμηση της κατάστασης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα υποστηρίξει τις θέσεις του κλάδου το επόμενο διάστημα με κάθε πρόσφορο τρόπο (συνέντευξη τύπου, παρεμβάσεις σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα και εφημερίδες, κ.ά.).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025