ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ| «Πολύ κρίσιμη μάχη, η σοβαρότερη των τελευταίων ετών», χαρακτήρισε τις ευρωεκλογές η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης, εφ’ όλης της ύλης, που παραχώρησε στην Κέλλυ Κοντογεώργη και το Κανάλι της Βουλής.
«Η μάχη για την ευρωβουλή είναι μια μάχη απέναντι στην ακροδεξιά που προελαύνει και μία νεοφιλελεύθερη δεξιά που, πλέον, δυστυχώς στρέφεται όλο και περισσότερο προς την ακροδεξιά», γι’ αυτό «πρέπει να υπάρξει μέτωπο των ευρύτερων προοδευτικών δυνάμεων», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείσα για εκπαιδευτικά θέματα και τις επικείμενες νομοθετήσεις του Υπουργείου Παιδείας, η Υφυπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά στις αλλαγές που θα προβλέπονται στο επικείμενο νομοσχέδιο και που θα αφορούν σε διάφορα θέματα όπως στις αλλαγές στο Λύκειο, το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τα Πειραματικά Σχολεία, την περαιτέρω ενιαιοποίηση του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Γενικών Αρχείων του Κράτους κ.ά..
Πιο ειδικά, μιλώντας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, έκανε ιδιαίτερη μνεία στα διετή προγράμματα σπουδών στα Πανεπιστήμια, σημειώνοντας ότι έχουν ήδη υποβληθεί περίπου 110 προτάσεις από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και πως «σε πρώτη φάση, σκεπτόμαστε να αποδεχθούμε τουλάχιστον τις μισές, όσες δηλαδή φαίνονται πιο ώριμες και θεραπεύουν γνωστικά πεδία που δεν καλύπτονται από το πρόγραμμα της μαθητείας στα ΕΠΑ.Λ.».
Δείτε τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο ipaideia.gr
Στη συνέχεια, η Υφυπουργός μίλησε για την ενδυνάμωση με ανθρώπινο δυναμικό του χώρου της Ενιαιοποιούμενης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λέγοντας ότι «θα δοθούν 500 θέσεις μελών ΔΕΠ και θα νομοθετηθεί ο κανόνας 1:1, ώστε για κάθε αποχώρηση μέλους ΔΕΠ, να προκηρύσσεται η θέση του στο Τμήμα και το γνωστικό αντικείμενο, δηλαδή περίπου ακόμη 300 θέσεις».
Επιπλέον, αναφερόμενη στα Ερευνητικά Ινστιτούτα που ιδρύονται στον Τριτοβάθμιο χώρο και στα διετή προγράμματα σπουδών, δήλωσε ότι θα υπάρχει η δυνατότητα για επιπρόσθετες θέσεις εργασίας, με τη χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων, μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, του ΕΛΙΔΕΚ, των προγραμμάτων ΕΣΠΑ κλπ. Γίνεται λοιπόν», υπογράμμισε, «μια πολύ σημαντική προσπάθεια ενδυνάμωσης με πόρους, παράλληλα με την αύξηση του προϋπολογισμού στην οποία ήδη έχουμε προχωρήσει παρ’ ότι ακόμη υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου».
Επίσης, ξεχωριστή αναφορά έκανε η Υφυπουργός στην επιτυχημένη ελληνική προεδρία των ευρωπαϊκών σχολείων, τονίζοντας ότι «βρισκόμαστε μέσα στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, η ελληνική πολιτεία συμμετέχει στελεχώνοντας τα ελληνικά τμήματα με εκπαιδευτικούς με πολλά προσόντα, ενώ διαθέτουμε και ένα δικό μας ευρωπαϊκό σχολείο, στο Ηράκλειο».
Ενημέρωσε δε, ότι επίκειται η καταληκτική συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Σχολείων, καθώς και η τελετή παράδοσης-παραλαβής, στην Αθήνα (9 έως 12 Απριλίου, Ζάππειο Μέγαρο), με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, διοικητικών και υπηρεσιακών παραγόντων από όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε..
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση της δημοσιογράφου για την πρόσφατη ένταση στα Διαβατά, η Υφυπουργός δήλωσε ότι «ξέρουμε ότι το όνειρο πολλών προσφύγων που βρίσκονται στην χώρα μας είναι να καταλήξουν στις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης. Η ελληνική κυβέρνηση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, έχει τονίσει την ανάγκη να αλλάξει η συνθήκη του Δουβλίνου και οι ευρωπαϊκές χώρες να αναλάβουν τις ευθύνες τους».
Δείτε τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο ipaideia.gr
Πρόσθεσε δε ότι «ως ΥΠΠΕΘ, έχουμε καταβάλει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ενσωμάτωσης των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών, κάτι που αναγνωρίζεται και από τους αρμόδιους οργανισμούς όπως ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης και η UNICEF, ακριβώς επειδή έχουμε καταφέρει να ενσωματώσουμε 12.000 παιδιά μέσα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Αυτή είναι μια προσπάθεια που συνεχίζουμε», κατέληξε, «εστιάζοντας την προσοχή μας στα παιδιά άνω των 15 ετών, για τα οποία προσφάτως εγκρίθηκε ένα μεγάλο πρόγραμμα, για την ενσωμάτωσή τους στα Γενικά και τα Επαγγελματικά Λύκεια, με ενισχυτική διδασκαλία στην απογευματινή ζώνη».