ΝΕΟ ΕΠΑΛ 2016: Α’ και Β’ Τάξη (κυρίως…)
Του Πάνου Ντούλα,
Καθηγητή Αγγλικής,
αιρετού ΠΥΣΔΕ Κορινθίας,
28/03/2016
ΝΕΟ ΕΠΑΛ 2016 Α ΚΑΙ Β ΚΑΙ Γ ΤΑΞΗ
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Με βάση τα έγγραφα του ΙΕΠ, σε ό,τι αφορά στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα στην Α’ ΕΠΑΛ, αυτό ενιαιοποιείται για όλα τα ΕΠΑΛ. Τα Τμήματα θα σχηματίζονται κανονικά (λογικά όπως και στα υπόλοιπα σχολεία) για 29 ώρες «Γενικής» ενώ για 6 ώρες «Τεχνικών» θα υπάρχουν Επιλογές. Δε θα λειτουργούν οι Ομάδες στην Α’ (που καταργούνται) αλλά μόνο όσα μαθήματα επιλογής σχηματίζονται (με βάση όμως ποιο κατώτατο όριο μαθητών;;;). Θα υπάρχουν κάποιες ώρες «Τεχνικών» μαθημάτων από τις οποίες κάθε μαθητής θα επιλέγει 6 (3 μαθήματα * 2 ώρες).
Συνολικά, τα παιδιά μέχρι τώρα έκαναν 22 ώρες γενικής και 13 ειδικότητας (μες στις οποίες ήταν τουλάχιστον 2 ώρες ΣΕΠ και 2 ώρες Πληροφορικής).
Τώρα θα κάνουν 29 ώρες «γενικής» (όπου όμως συμπεριλαμβάνεται και η Πληροφορική, η Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, το ΣΕΠ και η Έρευνα στην Τεχνολογία) και 6 ώρες «τεχνικά» μαθήματα επιλογής. Για αυτές τις 6 ώρες θα πρέπει να επιλέγουν 3 από 8 προσφερόμενα τεχνικά μαθήματα.
Πιο συγκεκριμένα, τα μαθήματα Γενικής που μένουν ίδια σε ώρες είναι:
· ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ |
· ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ |
· ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ |
· ΙΣΤΟΡΙΑ |
· ΑΛΓΕΒΡΑ |
· ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ |
· ΦΥΣΙΚΗ
· ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ |
· ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ |
· ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ |
Οι αλλαγές στα μαθήματα είναι οι εξής:
- Η ΧΗΜΕΙΑ χάνει 1 ώρα την οποίαν παίρνει η Βιολογία που προστίθεται ως μάθημα.
- Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (δηλ το Project) κρατάει ίδιες ώρες αλλά μετατρέπεται σε “Έρευνα στην Τεχνολογία” (δηλ βασικά εξειδικευμένο Project).
- Προστίθεται ένα τρίωρο μάθημα: “ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ”.
- Στην ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ βασικά χάνονται κάποιες ώρες. Μέχρι τώρα ήταν μάθημα ειδικότητας, προσφερόμενο σε όλες τις Ομάδες. Αλλά σε κάποιες Ομάδες είχε και κάποιες επιπλέον ώρες (πχ στην Ομάδα Οικονομίας κάνανε 4 ώρες συνολικά – άρα 2 ώρες επιπλέον). Τώρα γίνεται υποχρεωτικό για όλη την Α’ με δίωρο μόνο όμως (όπως ήταν πχ στους Γεωπόνους).
- Στο ΣΕΠ λογικά χάνονται ώρες για τις «τεχνικές ειδικότητες» και κερδίζονται για όλους τους άλλους γιατί ναι μεν μένει στις 2 ώρες για όλα τα παιδιά αλλά, από το έγγραφο του ΙΕΠ, φαίνεται ότι δεν θα το κάνουν οι καθηγητές με Α’ Ανάθεση σε κάθε Ομάδα (που άλλωστε δεν θα υπάρχει πλέον) αλλά θα είναι μάθημα γενικής παιδείας – άρα λογικά θα μπορούν να το πάρουν όλοι.
Στον Πίνακα δείτε τα με γκρι όσα μένουν ίδια σε ώρες, με κόκκινο όσα χάνουν ώρες, με πράσινο όσα κερδίζουν (περίπου, αν και είναι λίγο πιο περίπλοκο).
Α’ ΕΠΑΛ 2016 | 2015 | 2016 |
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 1 | 1 |
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ | 3 | 3 |
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | 1 | 1 |
ΙΣΤΟΡΙΑ | 1 | 1 |
ΑΛΓΕΒΡΑ | 3 | 3 |
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ | 1 | 1 |
ΦΥΣΙΚΗ | 2 | 2 |
ΧΗΜΕΙΑ | 2 | 1 |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ | 1 | |
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 |
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ | 2 | |
ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ | 2 | |
ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΓ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | 3 | |
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ | 2 | 2 |
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 2 | 2 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΩΡΕΣ) | 2 | 2 |
ΣΕΠ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΕΝΙΚΟ) | 2 | |
ΤΕΧΝΙΚΑ (2015= ΔΙΑΛΕΓΕΙΣ ΟΜΑΔΑ, 2016 = 3/8 ΜΑΘΗΜΑΤΑ) | 11 | 6 |
Τα προσφερόμενα 8 «Τεχνικά» μαθήματα Επιλογής είναι βασικά 1 ή 2 από κάθε παλιά Ομάδα (μέχρι τώρα είχαμε 6 ομάδες: Γεωπόνοι, Οικονομίας, Εφαρμ. Τεχνών, Ναυτιλιακών, Τεχνολογικών, Υγείας)., από τα οποία τα παιδιά θα επιλέγουν 3 (δηλαδή 3 * 2 ώρες = 6 ώρες) είναι τα εξής.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΑΛ 2016 (επιλέγονται 3/8) | ΩΡΕΣ |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ 2016 | 2 |
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2016 | 2 |
ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ 2016 | 2 |
ΑΡΧΕΣ ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ-ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ 2016 | 2 |
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2016 | 2 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ/ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ 2016 | 2 |
ΑΡΧΕΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ 2016 | 2 |
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ 2016 | 2 |
Αναλυτικά τα «Τεχνικά» Μαθήματα συγκριτικά της Α’ ΕΠΑΛ για 2015 και 2016 (έχω αφαιρέσει την Πληροφορική για λόγους πιο εύκολου υπολογισμού αλλά σε όσες Ομάδες είχαν επιπλέον ώρες πχ Οικονομίας , την έβαλα):
ΤΕΧΝΙΚΑ (2015= ΔΙΑΛΕΓΕΙΣ ΟΜΑΔΑ, 2016 = 3/8 ΜΑΘΗΜΑΤΑ) | 2015 | 2016 |
ΓΕΩΠΟΝΩΝ | ||
ΑΡΧΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | 3 | |
ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | 3 | |
ΑΡΧΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ | 3 | |
ΣΕΠ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ | 2 | |
ΣΥΝΟΛΟ ΓΕΩΠΟΝΩΝ 2015 | 11 | 2 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ 2016 | 2 | |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ | ||
ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ | 3 | |
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΕΠΙΠΛΕΟΝ 2 ΩΡΩΝ) | 2 | |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ | 4 | |
ΣΕΠ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ | 2 | |
ΣΥΝΟΛΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2015 | 11 | 2 |
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2016 | 2 | |
ΕΦΑΡΜ ΤΕΧΝΩΝ | ||
ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ | 3 | |
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ | 3 | |
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΕΠΙΠΛΕΟΝ 2 ΩΡΩΝ) | 1 | |
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | 2 | |
ΣΕΠ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ | 2 | |
ΣΥΝΟΛΟ ΕΦΑΡΜ ΤΕΧΝΩΝ 2015 | 11 | 4 |
ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ 2016 | 2 | |
ΑΡΧΕΣ ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ-ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ 2016 | 2 | |
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ | ||
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΕΠΙΠΛΕΟΝ 2 ΩΡΩΝ) | 2 | |
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ | 2 | |
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ | 2 | |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ ΠΛΟΙΟΥ | 2 | |
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ | 1 | |
ΣΕΠ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ | 2 | |
ΣΥΝΟΛΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ 2015 | 11 | 2 |
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2016 | 2 | |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ | ||
ΑΡΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ | 3 | |
ΑΡΧΕΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ | 4 | |
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ | 2 | |
ΣΕΠ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ | 2 | |
ΣΥΝΟΛΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ 2015 | 11 | 4 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ/ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ 2016 | 2 | |
ΑΡΧΕΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ 2016 | 2 | |
ΥΓΕΙΑΣ | ||
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ | 3 | |
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ | 2 | |
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ | 2 | |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ & ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ | 2 | |
ΣΕΠ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ | 2 | |
ΣΥΝΟΛΟ ΥΓΕΙΑΣ 2015 | 11 | 2 |
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ 2016 | 2 |
ΤΟΜΕΙΣ – ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Β’ ΚΑΙ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ 2016 ΚΑΙ 2017
Με βάση το προσχέδιο του ΙΕΠ:
- Συνολικά, από 13 Τομείς (1 ανενεργός) και 43 Ειδικότητες (4 ανενεργές) το 2015-16, θα έχουμε 9 Τομείς και 34 Ειδικότητες το 2016-17.
- Πλέον στη Β’ ΕΠΑΛ, ο μαθητής δε θα διαλέγει και Τομέα και Ειδικότητα αλλά μόνο Τομέα.
- Ειδικότητα θα παίρνει ο μαθητής στη Γ’ ΕΠΑΛ αντί για τη Β’ ΕΠΑΛ. Αυτό θα ξεκινήσει για τη Γ’ από το 2017-18.
- Δεν υπάρχει ακόμη προσχέδιο Ωρολόγιου Προγράμματος για τη Β’ ΕΠΑΛ αλλά λογικά θα βασιστεί στα κοινά μαθήματα των ειδικοτήτων του κάθε Τομέα. Αυτό προφανώς θα οδηγήσει και σε μειωμένες ώρες στη Β’ ΕΠΑΛ για αρκετές «ειδικότητες».
- 2 ανενεργές ειδικότητες της Γεωπονίας καταργούνται (Αλιείας και Δασοπονίας).
- Στον Τομέα Διοίκησης-Οικονομίας δεν υπάρχει καμία αλλαγή, πέρα από μια μετονομασία των Τουριστικών Επιχειρήσεων.
- Καταργείται συνολικά ο Τομέας Βιομηχανικού Σχεδιασμού. Από τις 2 ειδικότητες που είχε, ο Σχεδιασμός Εσωτερικών Χώρων μεταφέρεται στον Τομέα Δομικών (που έχει πλέον 2 ειδικότητες), ενώ η ειδικότητα “Επιπλοποιία-Ξυλογλυπτική” καταργείται εντελώς.
- Στους Ναυτιλιακούς, συγχωνεύονται ονομαστικά οι δύο τομείς σε έναν ενιαίο Τομέα Ναυτιλιακών με 2 ειδικότητες (Μηχανικών και Πλοιάρχων).
- Στον Τομέα Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών-Αυτοματισμού, καταργείται εντελώς η ειδικότητα “Αυτοματισμού”.
- Στον Τομέα Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών-Αυτοματισμού, η ειδικότητα “Τεχνικός Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών” συγχωνεύεται με την ειδικότητα ‘Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων”.
- Άρα, ο Τομέας Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών-Αυτοματισμού έχει πλέον μόνο 2 ειδικότητες.
- Στον Τομέα Μηχανολόγων δεν υπάρχει καμία αλλαγή.
- Καταργείται ο ανενεργός Τομέας Περιβάλλοντος με 2 ειδικότητες (ανακύκλωσης και ελέγχου ρύπανσης).
- Στον Τομέα Πληροφορικής, καταργείται μία ειδικότητα (Λογισμικό).
- Ο ξεχωριστός Τομέας Αισθητικής-Κομμωτικής εντάσσεται με τις 2 ειδικότητές του σε έναν ενιαίο Τομέα Υγείας-Πρόνοιας.
- Ερωτηματικό τι θα γίνει με τα εργαστηριακά μαθήματα αλλά πώς θα χωρέσουν όλα σε μία τάξη (βασικά στη Γ’);;
- Προφανές ότι για τις ειδικότητες ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος σπουδών μεταφέρεται στο μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης που προβλέπει 7 ώρες μαθήματα ειδικότητας στο σχολείο και το υπόλοιπο πρόγραμμα Μαθητεία στις επιχειρήσεις (που προβλέπεται και στο Μνημόνιο 3, άλλωστε). Σε ένα σχολικό έτος (Γ’ ΕΠΑΛ) δεν είναι εύκολο να καλυφθεί ο όγκος των γνώσεων και δεξιοτήτων (εργαστηριακά μαθήματα), που αντιστοιχούν σε κάθε ειδικότητα. Για να κατακτήσουν οι μαθητές το σύνολο των γνώσεων και των δεξιοτήτων της ειδικότητάς τους θα οδηγούνται, εκ των πραγματων, στο να φοιτήσουν και στο μεταλυκειακό έτος εξειδίκευσης, που κακώς ονομάζεται προαιρετικό. Ουσιαστικά, το μεταλυκειακό έτος εξειδίκευσης θα είναι «αδιάφορο» μόνο για όσους μαθητές καταφέρουν να εισαχθούν στα ΑΤΕΙ, δηλαδή ένα πολύ μικρό ποσοστό των μαθητών των ΕΠΑΛ.
- Τα πλεονάσματα σε ώρες των Τεχνικών Ειδικοτήτων τα οποία θα προκύψουν από το στρίμωγμα των ωρών ειδικοτήτων σε μία (ή το πολύ μιάμιση) τάξη, πού θα κληθούν να τα διαθέσουν οι συνάδελφοι (πχ ολικά ή μερικά στα ΔΙΕΚ);;;;
- Η Μαθητεία θα λειτουργεί σε όλα τα ΕΠΑΛ;;;
Οι αλλαγές σε ειδικότητες, συνοπτικά:
ΤΟΜΕΑΣ | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΛΙΕΙΑΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ | δε διδάσκεται τώρα |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | δε διδάσκεται τώρα |
ΒΙΟΜΗΧΑΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ | ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΑΣ-ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗΣ | καταργείται |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | ΨΗΦΙΔΟΓΡΑΦΙΑΣ-ΥΑΛΟΓΡΑΦΙΑΣ | καταργείται |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ & ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΚΤΥΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | συγχωνεύεται |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ & ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ | καταργείται |
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ | δε διδάσκεται τώρα |
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΡΥΠΑΝΣΗΣ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΣΗΣ | δε διδάσκεται τώρα |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ | καταργείται |
Αναλυτικά, οι Τομείς και Ειδικότητες του 2015 είναι οι εξής (με κόκκινο όσες δε λειτουργούν τώρα αλλά τυπικά υπάρχουν):
ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΠΑΛ 2015 | |
ΤΟΜΕΑΣ 2015 | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ 2015 |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΛΙΕΙΑΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΠΙΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ | |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ & ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ | |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ | |
ΒΙΟΜΗΧΑΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ | ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΑΣ-ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗΣ |
ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ | |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΙΑΣ |
ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | |
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ-ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ | |
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | |
ΨΗΦΙΔΟΓΡΑΦΙΑΣ-ΥΑΛΟΓΡΑΦΙΑΣ | |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ |
ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ | ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ |
ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ | ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ & ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΚΤΥΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ & ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ | |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΨΥΞΗΣ ΑΕΡΙΣΜΟΥ & ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ & ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ | |
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΡΥΠΑΝΣΗΣ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΣΗΣ | |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ Η/Υ & ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ | |
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ-ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ |
ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | |
ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ | ΒΟΗΘΟΣ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ |
ΒΟΗΘΟΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ-ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΗ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ |
Αναλυτικά οι Τομείς και οι Ειδικότητες του 2016 (οι Ειδικότητες θα λειτουργήσουν το 2017 στη Γ’ ΕΠΑΛ):
ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΠΑΛ 2016 | |
ΤΟΜΕΑΣ 2016 | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (2017) |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΠΙΩΝ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ | ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ | |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ & ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ | |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ |
ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΙΑΣ | |
ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | |
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ-ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ | |
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ | ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ |
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ | |
ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ & ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ & ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΔΙΚΤΥΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΨΥΞΗΣ ΑΕΡΙΣΜΟΥ & ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ & ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ | |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ | |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ & ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | |
ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ |
ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ-ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΗ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ | |
ΒΟΗΘΟΣ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ |