Όπως αναφέρουν οι ΣΥΝΕΚ, μέσα στο Μάρτιο θα υποβληθούν οι .

ΟΔΗΓΟΣ από τις ΣΥΝΕΚ για τις προσλήψεις αναπληρωτών:

Το δυστοπικό σκηνικό που έχει διαμορφωθεί από τις νεοφιλελεύθερες επιλογές της Κυβέρνησης ΝΔ και του ΥΠΑΙΘ έχει αλλάξει δραματικά την ουσία της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης! Μέσα από ένα αντιεκπαιδευτικό Αρμαγεδδώνα προωθείται ένα αυταρχικά ελεγχόμενο εκπαιδευτικό σύστημα, υποταγμενο στους νόμους της αγοράς, το σχολείο επιχείρηση της νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας, των μορφωτικών προνομίων και των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

Με τις συνθήκες αυτές πάνω από 200.000 εκπαιδευτικοί μεταξύ των οποίων και οι 45.000 αναπληρωτές/τριες της φετινής χρονιάς θα κληθούν να κάνουν τις αιτήσεις τους, χωρίς να γνωρίζουν αν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών το 2023 και -κυρίως- με ποιό τρόπο θα γίνουν οι επόμενοι διορισμοί μετά τις «διαρροές» που αφορούν τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας των υποψηφίων εκπαιδευτικών ΔΕ κατηγορίας Π.Ε.

Πότε θα γίνουν οι αιτήσεις κατάταξης των εκπαιδευτικών και ποιους αφορά;

Η προκήρυξη αφορά τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90 και ΠΕ91 να υποβάλουν, εφόσον κατέχουν τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα, «ΑΙΤΗΣΗ – ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ» (ηλεκτρονική) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των οικείων βαθμίδων εκπαίδευσης.

Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής αρχίζει στις 7 Μαρτίου ημέρα Τρίτη και ώρα 08.00 και λήγει στις 31 Μαρτίου ημέρα Παρασκευή και ώρα 14:00.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το εμπρόθεσμο της αίτησης κρίνεται με βάση την ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής της στο ΑΣΕΠ. Ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης και η ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της εμφανίζονται στη «Λίστα ηλεκτρονικών αιτήσεων». Ανάλογη ειδοποίηση αποστέλλεται και στην ηλεκτρονική διεύθυνση (email) που δήλωσαν οι υποψήφιοι. Παράλληλα, η ηλεκτρονική αίτηση παρέχεται σε εκτυπώσιμη μορφή.

Πώς θα γίνει η υποβολή αιτήσεων;

Οι υποψήφιοι/ες οι οποίοι κατέχουν τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα, πρέπει αρχικά να συμπληρώσουν και να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου ().

ΠΡΟΣΟΧΗ: Την ευθύνη της ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης φέρει αποκλειστικά ο/η υποψήφιος/α. Επειδή η επεξεργασία των αιτήσεων γίνεται μηχανογραφικά, οι υποψήφιοι υποχρεούνται να συμπληρώσουν τα οικεία τετραγωνίδια/πεδία των ηλεκτρονικών αιτήσεων, καθώς και τους κωδικούς που αναφέρονται στα αντίστοιχα προσόντα ή κριτήρια που απαιτούνται και διαθέτουν. Αν οι υποψήφιοι δεν συμπληρώσουν τα τετραγωνίδια/πεδία αυτά ή τους κωδικούς ή αν συμπληρώσουν άλλα τετραγωνίδια ή κωδικούς, πλην εκείνων που αναφέρονται στα συγκεκριμένα προσόντα ή κριτήρια ή αν τα αναφέρουν σε άλλα σημεία της ηλεκτρονικής αίτησης, δεν λαμβάνονται υπόψη τα προσόντα ή κριτήρια, έστω και αν υποβληθούν τα σχετικά δικαιολογητικά στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ.

Στη συνέχεια πρέπει να εκδώσουν παράβολο τριών (3) Ευρώ, ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικού παραβόλου (e-Παράβολο), επιλέγοντας Φορέας ΔημοσίουΑνώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), από τον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www. gsis.gr). Ο/η υποψήφιος/α πρέπει να αναγράψει τον κωδικό παραβόλου στο κατάλληλο πεδίο της ηλεκτρονικής αίτησης και να καταβάλει το αντίτιμο του ηλεκτρονικού παραβόλου μέχρι την υποβολή της αιτήσεώς του, άλλως η αίτηση δεν οριστικοποιείται. Επισημαίνεται ότι η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο Α.Σ.Ε.Π. ολοκληρώνεται επιλέγοντας «Οριστικοποίηση», υπό την προϋπόθεση ότι ο κωδικός του παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ», ώστε αυτό να δεσμευτεί. Σε κάθε περίπτωση ο  υποψήφιος πρέπει να καταβάλει το αντίτιμο του παραβόλου που αναγράφει στην αίτησή του.

 

Ποια είναι τα κριτήρια κατάταξης των υποψηφίων εκπαιδευτικών;

Κάθε υποψήφιος/α, εφόσον κατέχει τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής/διορισμού, κατατάσσεται, κατά κλάδο/ειδικότητα, σε αξιολογικούς πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από την αθροιστική βαθμολόγηση των παρακάτω κριτηρίων (άρθρο 57 σε συνδυασμό με την παρ 4 του άρθρου 61 του ν.4589/2019, όπως ισχύει), με μέγιστο όριο τις 120 μονάδες που κατανέμονται ως εξής:
1.Βαθμός βασικού τίτλου σπουδών. Βαθμός × 2,5
2.Δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι. Επτά (7) μονάδες
3.Διδακτορικό δίπλωμα Σαράντα (40) μοναδες
4.Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους ή ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) κατά τις κείμενες διατάξεις. Είκοσι (20) μοναδες

5.Δεύτερος Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους ή δεύτερος ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master). Οκτώ (8) μονάδες
6.Άριστη γνώση ξένης γλώσσας. Επτά (7) μονάδες
7.Πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας. Πέντε (5) μονάδες
8.Καλή γνώση ξένης γλώσσας. Τρεις (3) μονάδες
9.Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου). Τέσσερις (4) μονάδες

10.Επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών, που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών. Δύο (2) μονάδες
11.Εκπαιδευτική προϋπηρεσία έως και 120 μήνες. Μία (1) μονάδα ανά μήνα και έως εκατόν είκοσι (120) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
12.Εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες έως και εξήντα (60) μήνες Δύο (2) μονάδες ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, όπως καθορίζονται στην περ. Β΄ της υπ’ αρ. 133529/ΓΔ4/7.8.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Β΄ 3941),όπως ισχύει, καθώς και σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης.

13.Εκπαιδευτική προϋπηρεσία με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου 3μηνης διάρκειας Μιάμιση (1,5) μονάδα ανά μήνα απασχόλησης για την περ. 11 και έως 10 μονάδες για κάθε σχολικό έτος (2020-2021 και 2021-2022) και τρεις (3) μονάδες ανά μήνα απασχόλησης για την περ. 12 και έως 20 μονάδες για κάθε σχολικό έτος (2020-2021 και 2021-2022).
14.Αριθμός τέκνων. Τρεις (3) μονάδες για κάθε ανήλικο τέκνο.

15.Αναπηρία πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερα (4) έτη, ή τέκνου. Το γινόμενο των μονάδων το οποίο προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ποσοστού αναπηρίας με συντελεστή τεσσάρων δεκάτων (0,4) της μονάδας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι υποψήφιοι, οι οποίοι διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας, προτάσσονται των υποψηφίων που δεν τη διαθέτουν στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης με την προϋπόθεση ότι θα τη δηλώσουν στο κατάλληλο πεδίο της ηλεκτρονικής αίτησης.

Τι ισχύει σε περίπτωση ισοβαθμίας των υποψηφίων;

Σε περίπτωση ισοβαθμίας των υποψηφίων στον συνολικό βαθμό, προηγείται κατά σειρά ο υποψήφιος ο οποίος έχει περισσότερες μονάδες:
α) στα κοινωνικά κριτήρια, και αν και αυτές συμπίπτουν, ο υποψήφιος που έχει περισσότερες μονάδες στο κριτήριο: αναπηρία πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερα (4) έτη, ή τέκνου,
β) στα ακαδημαϊκά κριτήρια, και αν και αυτές συμπίπτουν, ο υποψήφιος με το μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου,
γ) στο κριτήριο της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας.
Εφόσον δεν καταστεί δυνατή η επιλογή με βάση τα ανωτέρω κριτήρια, διενεργείται από το Α.Σ.Ε.Π. κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμησάντων.

Ποια είναι τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και πως υποβάλλονται;

Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα και τα κριτήρια που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής τους στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, για τον διορισμό τους ως μονίμων ή/και την πρόσληψή τους ως προσωρινών αναπληρωτών ή ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, υποβάλλονται ηλεκτρονικά στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, εντός ορισμένης προθεσμίας, κατόπιν πρόσκλησης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται αμέσως μετά την έκδοση της προκήρυξης 2ΓΕ/2023 Η διαδικασία υποβολής δικαιολογητικών των υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, θα διενεργηθεί εξ ολοκλήρου με ηλεκτρονικό τρόπο, με απευθείας μεταφόρτωση των κατά περίπτωση δικαιολογητικών από τους υποψηφίους σε ειδικά προς τούτο διαμορφωμένη υποενότητα στον ηλεκτρονικό φάκελό τους στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ. κατόπιν έκδοσης της σχετικής πρόσκλησης. Δεν απαιτείται, εκ νέου, η υποβολή δικαιολογητικών για στοιχεία που είναι ήδη καταχωρισμένα και επικυρωμένα στον ηλεκτρονικό φάκελο των υποψηφίων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ., εκτός και αν υφίσταται ανάγκη επικαιροποίησης τους.

Ποια είναι η διαδικασία επιλογής των υποψηφίων εκπαιδευτικών;

Ο/η κάθε υποψήφιος/α εφόσον κατέχει τα γενικά και ειδικά προσόντα συμμετοχής και διορισμού βαθμολογείται με βάση τη μοριοδότηση των κριτηρίων που προβλέπονται στο άρθρο 57 του ν. 4589/2019, ως ισχύει. Το Α.Σ .Ε.Π. καταρτίζει κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην οικεία προκήρυξη τους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης και απορριπτέων, οι οποίοι αναρτώνται στις ιστοσελίδες του ΑΣΕΠ και του ΥΠΑΙΘ. Προς τον σκοπό αυτόν, το Α.Σ.Ε.Π. μπορεί να επικοινωνεί με χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να αναζητεί στοιχεία των υποψηφίων που βρίσκονται στην κατοχή του Υπουργείου αυτού και τα οποία επικαλούνται ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π. οι υποψήφιοι. Οι πίνακες κατάταξης συντάσσονται με βάση τα στοιχεία που υπευθύνως δηλώνουν οι υποψήφιοι στην Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση (ηλεκτρονική). Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα δηλωθέντα προσόντα και κριτήρια δεν αποδεικνύονται με βάση τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται ή εάν τα σχετικά δικαιολογητικά δεν υποβληθούν στι ς αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ, δεν λαμβάνονται υπόψη τα προσόντα ή τα κριτήρια που δηλώνονται με την αίτηση συμμετοχής τους στη διαδικασία. Επίσης, προσόντα, κριτήρια τα οποία δεν θα δηλωθούν στην Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση (ηλεκτρονική), δεν θα ληφθούν υπόψη, ακόμη και αν υποβληθούν τα σχετικά δικαιολογητικά στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ. Οι ανωτέρω προσωρινοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων καταρτίζονται από την Κεντρική Επιτροπή, που είναι αρμόδια για την τήρηση της όλης διαδικασίας και καταχωρίζονται στον διαδικτυακό τόπο του Α.Σ.Ε.Π. (www. asep.gr) και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (www.minedu.gov.gr). Παράλληλα, το Α.Σ.Ε.Π. αποστέλλει στον τύπο για δημοσίευση Ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιείται η σχετική καταχώριση.

Μπορώ να υποβάλλω ένσταση επί των προσωρινών πινάκων;

Κατά των ανωτέρω προσωρινών πινάκων επιτρέπεται η άσκηση ενστάσεως μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών που αρχίζει από την επόμενη της κατά τα ανωτέρω καταχώρισής τους στον διαδικτυακό τόπο του Α.Σ.Ε.Π. (www.asep.gr). Επιπλέον, η προθεσμία αυτή ορίζεται και αναφέρεται ρητώς τόσο στην οικεία καταχώριση στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ όσο και στη σχετική ανακοίνωση στον τύπο. Η άσκηση της ενστάσεως γίνεται αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού τόπου του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) και στη διαδρομή «Πολίτες Ηλεκτρονικές ΥπηρεσίεςΕίσοδο ΜέλουςΕπιλογήΕΝΣΤΑΣΕΙΣ». Για την ένσταση απαιτείται και παράβολο είκοσι ευρώ (20€), άλλως η ένσταση δεν εξετάζεται. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει το παράβολο το οποίο έχει προμηθευτεί ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικού παραβόλου (e-Παράβολο) επιλέγοντας Φορέας Δημοσίου Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) από τον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (www.gsis.gr). Προς διευκόλυνση των υποψηφίων έχει δημιουργηθεί στον διαδικτυακό τόπο του Α.Σ.Ε.Π. (www. asep.gr) σχετικός σύνδεσμος (βλ. λογότυπο με την ονομασία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΑΡΑΒΟΛΟ») ο οποίος οδηγεί στον ανωτέρω διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (www.gsis.gr). Ο υποψήφιος πρέπει να αναγράψει τον κωδικό του παραβόλου στην ένσταση και να καταβάλει το αντίτιμο του ηλεκτρονικού παραβόλου μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής των ενστάσεων. Σε περίπτωση που η υποβληθείσα ένσταση γίνει δεκτή, το καταβληθέν ποσό επιστρέφεται στον ενιστάμενο.

Το Α.Σ.Ε.Π. εξετάζει τις υποβληθείσες ενστάσεις και ελέγχει τη νομιμότητα των πινάκων κατάταξης υποψηφίων. Ύστερα από τον έλεγχο των ενστάσεων, καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης οι οποίοι δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σύμφωνα με την περίπτωση ιε΄ της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 (Α΄131). Εάν από τον αυτεπάγγελτο ή κατ‘ ένσταση έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π. επέρχεται μεταβολή της σειράς του υποψηφίου στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης, ο υποψήφιος δύναται να ασκήσει, ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π., την αίτηση θεραπείας της παρ. 1 του άρθρου 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α‘ 45), μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την επομένη της δημοσίευσης των αξιολογικών πινάκων κατάταξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ομοίως, αίτηση θεραπείας μπορεί να υποβάλει και ο υποψήφιος που θίγεται κατόπιν αποδοχής αίτησης θεραπείας άλλου υποψηφίου, εντός της ως άνω προθεσμίας, η οποία αρχίζει από την ημερομηνία κοινοποίησης της σχετικής απόφασης.

Η υποβολή της ως άνω αίτησης θεραπείας διακόπτει την προθεσμία για την άσκηση ενδίκου βοηθήματος. Σε περίπτωση άσκησης ένστασης, η οποία στρέφεται κατά ορισμένου προσώπου και αφορά σε ζήτημα που κρίνεται βάσει αντικειμενικών δεδομένων, το πρόσωπο που βλάπτεται από την αποδοχή της ένστασης, είτε επειδή διαγράφεται από τον αξιολογικό πίνακα κατάταξης είτε επειδή η σειρά του μεταβάλλεται επί το δυσμενέστερο και εφόσον περί της συγκεκριμένης βλαπτικής μεταβολής δεν ειδοποιήθηκε από το Α.Σ.Ε.Π. πριν από την έκδοση του τελικού αξιολογικού πίνακα κατάταξης, ούτε έλαβε αντιστοίχως γνώση, μπορεί να ασκήσει, ενώπιον του ΑΣΕΠ, την αίτηση θεραπείας της παρ. 1 του άρθρου 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την επομένη της δημοσίευσης των αξιολογικών πινάκων κατάταξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η υποβολή της ως άνω αίτησης θεραπείας διακόπτει την προθεσμία για την άσκηση ενδίκου βοηθήματος.

Ποια είναι η διάρκεια ισχύος των πινάκων;

Οι ανωτέρω πίνακες θα ισχύσουν για τα δύο σχολικά έτη που θα ακολουθήσουν τη λήξη του σχολικού έτους κατά το οποίο θα λάβει χώρα η δημοσίευση των τελικών αξιολογικών πινάκων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Κατά τη διάρκεια της ισχύος των τελικών αξιολογικών πινάκων, οι υποψήφιοι που θα ενταχθούν σε αυτούς μπορούν: (α) να διορίζονται, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, σε κενές οργανικές θέσεις Γ.Ε. στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή (β) να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές Γ.Ε. στην πρωτοβάθμια ή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας έως ενός (1) διδακτικού έτους. Η ένταξη στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες δεν δημιουργεί δικαίωμα διορισμού ή πρόσληψης.

Οι διορισμοί ή οι προσλήψεις θα πραγματοποιούνται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, με βάση τη σειρά κατάταξης και τις δηλώσεις προτίμησης των υποψηφίων, με τη διαδικασία των άρθρων 62 και 63 του ν. 4589/2019. Κατά τη διάρκεια ισχύος τους, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία

ΠΡΟΣΟΧΗ: Από τους νέους πίνακες θα γίνουν οι προσλήψεις των αναπληρωτών/τριων της επόμενης σχολικής χρονιάς και για τους μόνιμους διορισμούς της επόμενης διετίας 2024 &2025. Αν τυχόν έχουμε μόνιμους διορισμούς και το 2023 αυτοί θα γίνουν από τους τωρινούς πίνακες που έχουν ισχύ μέχρι τα τέλη Αυγούστου του 2023.

Ποια είναι η θέση των ΣΥΝΕΚ για τις «διαρροές» σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών;

Το ζήτημα του γραπτού διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, επανέφερε με συνέντευξή της η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως. Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αντιπαλέψει διαχρονικά τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, που ακυρώνει και απαξιώνει τα πτυχία των εκπαιδευτικών.Στην περίοδο διακυβέρνησης της χώρας η κυβέρνηση της ΝΔ αντί να στηρίξει τη Δημόσια Παιδεία με αύξηση της χρηματοδότησης και προσλήψεις προσωπικού, συνεχίζει την υποβάθμιση της με περικοπές στον προϋπολογισμό και του 2023, ενώ πρωτόγνωρη είναι η  επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση αλλά και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών μέσα από συνεχή  αντιδραστικά νομοθετήματα της. Την ίδια στιγμή μάλιστα η Υπουργός Παιδείας αρνείται να απαντήσει πόσες είναι οι ανάγκες σε μόνιμους διορισμούς όταν τη φετινή χρονιά εργάζονται πάνω από 45.000 αναπληρωτές/τριες!

Η κ. Κεραμέως, λίγο πριν τις εθνικές εκλογές, επιδιώκει να πουλήσει ψεύτικες ελπίδες στις χιλιάδες των εκπαιδευτικών που βρίσκονται έξω από τη δημόσια εκπαίδευση εξαιτίας των περικοπών και της πολιτικής της επιλογής για υποστελέχωση των σχολείων και κάλυψη των κενών κυρίως με αναπληρωτές/τριες. Η κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς είναι η απάντηση τόσο στο ζήτημα της αδιοριστίας όσο και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να προχωρήσει άμεσα στη μονιμοποίηση των χιλιάδων συναδέλφων/ισσων μας που διορίστηκαν τον Αύγουστο του 2020 με αποτέλεσμα να παρατείνεται  μία κατάσταση ομηρίας και ανασφάλειας που καθιστά τους/τις συναδέλφους πιο ευάλωτους/ες σε πιέσεις, προκειμένου να δέχονται αδιαμαρτύρητα την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου, αυτήν που ο κλάδος μας στην συντριπτική του πλειοψηφία αντιμάχεται σθεναρά.

Εν μέσω προεκλογικής περιόδου είναι αδιανόητο να ανοίγει ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά τον τρόπο πρόσληψης χιλιάδων συναδέλφων και μάλιστα να το χειρίζεται, σύμφωνα με τις δηλώσεις της, με άκρα μυστικότητα στον κλειστό κομματικό πυρήνα των επιτελών του ΥΠΑΙΘ και χωρίς να έχει καν ζητηθεί η άποψη των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ), αφού η Υπουργός εμμένει στην αντιδημοκρατική της στάση να αρνείται κάθε διάλογο. Προειδοποιούμε την κ. Κεραμέως να μην κάνει ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Η εκπαιδευτική κοινότητα θα αντιδράσει δυναμικά και δε θα το επιτρέψει σε καμία περίπτωση.

Ποιες οι θέσεις των ΣΥΝΕΚ για τις προσλήψεις και τους διορισμούς των εκπαιδευτικών;

Πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι η κάλυψη των χιλιάδων κενών της Δημόσιας Εκπαίδευσης να γίνει με μαζικούς μόνιμους διορισμούς και επιτέλους να μπει ένα τέλος στο απαράδεκτο καθεστώς των «μονίμων» αναπληρωτών/τριών. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδιακασίες για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων σε όλες τις ειδικότητες της Δ.Ε. με βάση τις πραγματικές ανάγκες που αποτυπωνονται στα σχεδόν 50.000 κενά στην Εκπαίδευση!

Οι θέσεις μας για το καθεστώς των προσλήψεων και των διορισμών -που αποτελούν, οι περισσότερες, και αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ- είναι οι ακόλουθες:

Αύξηση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ.

Προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών για όλα τα πραγματικά κενά. Προσλήψεις αναπληρωτών πρέπει να γίνονται για πραγματική αναπλήρωση, όπως άλλωστε προβλέπει και ο ν. 1566/85. Οι μόνιμοι διορισμοί, οι προσλήψεις και οι τοποθετήσεις αναπληρωτών να περάσουν στις αρμοδιότητες των ΚΥΣΔΕ/ΚΥΣΠΕ. Τα αντίστοιχα ΠΥΣΔΕ να έχουν την αρμοδιότητα των τοποθετήσεων των αναπληρωτών στα σχολεία.

Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του ωρομισθίου και του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου καθώς και του αναπληρωτή μέσω ΕΣΠΑ. Όχι στις τρίμηνες συμβάσεις. 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς.

Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

Μείωση του διδακτικού ωραρίου λόγω προβλημάτων υγείας, όπως ισχύει και για τους υπολοίπους δημοσίους υπαλλήλους.

Μέχρι δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου. Μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 1 ώρα σε κάθε σχολείο, σε περίπτωση μετακίνησης εκπαιδευτικού για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από 2 σχολεία. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.

Επαναφορά της 3ωρης μείωσης ωραρίου Υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και της 2ωρης μείωσης ωραρίου για εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Καθορισμός ωραρίου μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων για την απόκτηση από τους μαθητές και τις μαθήτριες πιστοποιητικού ξένης γλώσσας, γνώσεων χειρισμού Η/Υ και μουσικών γνώσεων.

Μείωση της υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής σε έναν χρόνο από δύο για τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς. Κατάργηση της υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής για τους/τις νεοδιόριστους/ες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως ισχύει για τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς.

 

Άμεση τροποποίηση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 για την αναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών και ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας ασθενειών με αυτές που υπάρχουν ήδη στη σχετική νομοθεσία. Εκπαιδευτικοί που έχουν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να εντάσσονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.

Νομική κατοχύρωση του δικαιώματος αποσύνδεσης για τους/τις εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Καμία υποχρέωση των εκπαιδευτικών για εργασία εκτός ωραρίου μέσω email ή οποιασδήποτε μορφής τηλεργασίας. Κατάργηση της εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από τα δικαιώματα του ν.4807/21.

Δημοσιοποίηση όλων των κενών πριν γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται έγκαιρα. Τα μόνα κενά που δε γίνεται να προβλεφθούν είναι όσα λειτουργικά προκύπτουν για έκτακτους λόγους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που είναι ελάχιστα σε σχέση με τις θέσεις που καλύπτουν οι αναπληρωτές.

Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση και για την ειδική και για την γενική αγωγή, με εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πιστώσεων από τον Κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Οι αναπληρωτές να βρίσκονται στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.

Να υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης τις πρώτες ημέρες των προσλήψεων καθώς και η δυνατότητα μετακίνησης όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας με σαφώς ορισμένα κριτήρια και έλεγχο από τα ΠΥΣΔΕ.

Να τηρηθεί το νομικό πλαίσιο βάσει του οποίου οι προσλήψεις για την ειδική αγωγή να προηγούνται εκείνων της γενικής.

Ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας για αναπληρωτές/τριες και κατάργηση της υποχρέωσης ιατρικών εξετάσεων για κάθε χρονιά που προσλαμβάνονται.

Μείωση της υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής σε έναν χρόνο από δύο για τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς. Κατάργηση της υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής για τους/τις νεοδιόριστους/ες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως ισχύει για τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς.

Κοινοποίηση του συνόλου των κενών ανά σχολείο από τις Διευθύνσεις. Πλήρης διαφάνεια (δημοσιοποιημένοι πίνακες κατάταξης με βάση τα μόρια και τα κοινωνικά κριτήρια) στις τοποθετήσεις με έγκριση του ΠΥΣΔΕ και όχι με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Έγκαιρη καταβολή του μισθού κάθε μήνα

Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις

Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους.

Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.

Παροχή στους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς των ιδίων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων που έχουν οι μόνιμοι. Η ΟΛΜΕ Διεκδικεί οι εκλεγμένοι αυτοί συνάδελφοι, καθώς και όλοι οι αναπληρωτές που εκλέγονται σε οποιοδήποτε όργανο του συνδικαλιστικού κινήματος, να έχουν πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα, όπως και οι μόνιμοι. Για να εξασφαλιστεί αυτή η ισοτιμία στη συνδικαλιστική δράση και για τους αναπληρωτές, πρέπει όποιοι αναπληρωτές εκλέγονται σε ΔΣ Ομοσπονδίας να μην χάνουν ούτε μια ημέρα προϋπηρεσίας.

Σήμερα, με βάση τον τρόπο που καταρτίζονται οι πίνακες των αναπληρωτών, ο χρόνος της συνδικαλιστικής τους άδειας δεν προσμετράται ως προϋπηρεσία για την ένταξή τους στους πίνακες κι αυτό χρειάζεται να αλλάξει. Δηλαδή, ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας να εκλαμβάνεται ως προϋπηρεσία, εκπαιδευτική και κυρίως διδακτική, η οποία είναι και η μόνη που προσμετράται στον πίνακα αναπληρωτών. Όσο παραμένει η υπάρχουσα κατάσταση, αποτελεί τιμωρία για τον συνδικαλισμένο αναπληρωτή/τρια και τελικά παρακώλυση της συνδικαλιστικής του δράσης!

Καθολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις παιδαγωγικές, επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις.

Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και σχολικοί νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία.

Μείωση των μαθητών/τριών ανά τμήμα. Ανώτατο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια

Ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και τμήματα υποδοχής).

Ουσιαστική αρχική (Πανεπιστημιακή) εκπαίδευση των εκπαιδευτικών με μαθήματα παιδαγωγικής, διδακτικής και σχολικής ψυχολογίας και έμφαση στην πρακτική τους άσκηση, καθώς πάνω σε αυτή θα στηριχτεί η οποιαδήποτε μετέπειτα επιμόρφωσή τους.

Ταχύρρυθμη εισαγωγική επιμόρφωση σε νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς, που θα στοχεύει στην εναρμόνιση των γνώσεων με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και στην ενημέρωση για υπηρεσιακά, επιστημονικά και παιδαγωγικά θέματα.

Επιμορφωτική υποστήριξη και συστηματική βοήθεια των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια ομαλή και επιτυχημένη επαγγελματική εξέλιξη.

Περιοδική επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας για όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα, ώστε να μπορούν να αφοσιωθούν απερίσπαστοι/ες στην επιμόρφωσή τους.

Δωρεάν μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα και ποιοτική δωρεάν επιμόρφωση από δημόσια Πανεπιστήμια και εξειδικευμένους φορείς για τους/τις εκπαιδευτικούς.

Το Υπουργείο Παιδείας όσο και οι τοπικές αρχές, να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες που προβλέπονται άλλωστε στο άρθρο 32 του Ν.4483/2017 για τη στέγαση των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να αρθεί το αδιέξοδο και να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί απερίσπαστοι/ες να επικεντρωθούν στο λειτούργημά τους.

Να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν πολιτικές στέγασης των εκπαιδευτικών -αντίστοιχες με πολιτικές που υλοποιούνται για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων- ώστε σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που οριοθετούν τις ακραίες δυσκολίες εξεύρεσης αξιοπρεπούς στέγασης να στηριχτεί πραγματικά η αξιοπρέπεια του κόσμου της εκπαίδευσης.

Να διαμορφωθούν πολιτικές ενίσχυσης για όσους/ες εκπαιδευτικούς καλούνται να μείνουν εκτός πρώτης κατοικίας με την καταβολή επιδόματος ενοικίου.

Άμεση αύξηση μισθών ίση –κατ’ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

Αύξηση των αποζημιώσεων για την κάλυψη των οδοιπορικών για εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).

Επικαιροποίηση των μορίων δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων.

Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και online μετάδοση των μαθημάτων και τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.

Ουσιαστική στήριξη των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων.

Στήριξη και αναβάθμιση των σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025