| | | Για «γκρίζες» ζώνες και πιο περίπλοκο σύστημα μιλούν οι καθηγητές – Προβληματισμός για την απόκτηση ανά ομάδα σχολείων και θέματα που θα διορθώνονται από εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων, με την τελική βαθμολογία ωστόσο να ανοίγει τις «πύλες» των Πανεπιστημίων

Ένα χρόνο μετά ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε χθες το ίδιο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς να έχει κάνει ουσιαστικές διορθώσεις , ύστερα από το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Η ΝΔ χαρακτήρισε το σχέδιο ως «πολύ κακό για το τίποτα» ενώ η ΟΛΜΕ κάνει για αναξιοκρατία.

Σύστημα που προσομοιάζει με αυτό των δεσμών, με εξέταση σε 4 μαθήματα , χωρίς επιλογή πέμπτου μαθήματος, αφήνοντας πίσω τις όποιες σκέψεις για γενικού τύπου παιδεία αλλά και εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε χαμηλής ζήτησης τμήματα σε ανάλογα με αυτά που εισέρχονται και τώρα οι υποψήφιοι με βαθμούς 5 και 6 είναι κάποια τα βασικά σημεία του σχεδίου Γαβρόγλου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που δόθηκε χθες στην ΟΛΜΕ ως τελικό σχέδιο.

Βασικό συστατικό του νέους συστήματος είναι ο διαχωρισμός των σχολών σε αυτές που η εισαγωγή γίνεται με και σε αυτές που η εισαγωγή επιτυγχάνεται μόνο με το απολυτήριο , το σχέδιο δηλαδή με τις «κόκκινες» και τις «πράσινες σχολές». Ερωτηματικά προκαλεί η απόκτηση του απολυτηρίου ανά ομάδα σχολείων και θέματα που θα διορθώνονται από εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων , με την τελική βαθμολογία ωστόσο να ανοίγει τις «πύλες» των Πανεπιστημίων.

Όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου τελικά «την Α΄ Δήλωση θα την συμπληρώνουν τον Οκτώβριο οι μαθητές της Γ’ Λυκείου» , δηλαδή μεταθέτει για τον επόμενο Οκτώβριο τους μαθητές της σημερινής Β λυκείου που θα φοιτούν τότε στις αρχές της Γ΄λυκείου τη συμπλήρωση του περιβόητου Δελτίου, σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα.

Σχολιάζοντας το ίδιο σχέδιο η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, επισημαίνει «αν το υπουργείο Παιδείας το καταθέσει στη Βουλή, η Νέα Δημοκρατία θα σταθεί απέναντι καταψηφίζοντάς το». Σχετικά με το κείμενο που δημοσιοποιήθηκε για τη Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν. Με απλά λόγια, “πολύ κακό για το τίποτα” το σχέδιο του κ. Γαβρόγλου για τη Γ’ Λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Και τόνισε: «Ύστερα από σχεδόν 2 χρόνια αντικρουόμενων εξαγγελιών από τον Υπουργό και στελέχη της κυβέρνησης σχετικά με την κατάργηση ή μη των πανελλαδικών εξετάσεων, σήμερα, λίγο πριν την εκπνοή της σχολικής χρονιάς, ένα ακόμη σχέδιο είδε το φως της δημοσιότητας.Τόση αναμονή για ένα σχέδιο παρωχημένο με φανερή την ιδεοληπτική επιρροή του ΣΥΡΙΖΑ.Τόση αναμονή για ένα σχέδιο γεμάτο προβληματικά σημεία, όπως είναι ενδεικτικά ο διαχωρισμός των τμημάτων σε “Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης” () και “Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις” () και ο υποβιβασμός των Λατινικών σε μάθημα επιλογής.Τόση αναμονή για ένα σχέδιο που κάθε άλλο παρά μεταρρύθμιση είναι και με αλλαγές που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο.Δεν προξενεί καμία έκπληξη ότι οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας έχουν ήδη εκδηλωθεί. Αν το Υπουργείο το καταθέσει στη Βουλή, η Νέα Δημοκρατία θα σταθεί απέναντι καταψηφίζοντάς το».

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

Οι καθηγητές έχουν εντοπίσει αρκετές «γκρίζες» ζώνες και πολλά σημεία τα οποία πρέπει να διευκρινιστούν κάνοντας λόγο για ένα περίπλοκο σύστημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι τα λεγόμενα «πράσινα τμήματα» θα ορίζονται από τη ζήτηση , όσο λιγότεροι τα δηλώνουν τόσο ευκολότερη θα είναι η εισαγωγή σε αυτά.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Κωνσταντίνος Νικηφόρου οι εκπαιδευτικοί θα δουν το σχέδιο και θα συνομιλήσουν και πάλι με τον κ. Γαβρόγλου. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ πάντως έκανε λόγο για «φροντιστηριοποίηση» του λυκείου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι θα γίνεται ένας αγώνας δρόμου για τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα , ενώ «κατηγοριοποιούνται» τα Πανεπιστήμια με Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης. Ερωτηματικά έθεσε ο κ. Νικηφόρου για τις εξετάσεις που θα γίνονται ανά ομάδες σχολείων ενώ αρκετοί καθηγητές έλεγαν χαρακτηριστικά ότι «από τις αρχικές δηλώσεις για εξετάσεις ανά Νομό ή Περιφέρεια περάσαμε στις εξετάσεις ανά γειτονιά».

Δεν είναι πάντως σαφές από την πρόταση ο αριθμός των υποψηφίων που εκτιμάται ότι θα εισαχθεί χωρίς Εξετάσεις στα Πανεπιστήμια, θέμα που είχε παρουσιάσει τους τελευταίους μήνες ο υπουργός Παιδείας ως τομή στο σύστημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι για την πρώτη χρονιά εφαρμογής τους συστήματος δεν θα προσμετράται ο βαθμός του , ο οποίος θα συνυπολογίζεται από τα επόμενα χρόνια.Το σύστημα πάντως θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2019-2020. Σύμφωνα με τον υπουργό η λογική του νέου συστήματος είναι ότι «ότι έχουμε λίγα μαθήματα, πολλές ώρες. Είναι λάθος, και το είπα στους συναδέλφους, να υποστηρίζει κανείς ότι αυτό είναι εναντίον της Γενικής Παιδείας. Γενική Παιδεία είναι να μαθαίνεις Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία κτλ. Είναι μέρος της Γενικής μας Παιδείας αλλά, ταυτοχρόνως, προετοιμάζεσαι και για το Πανεπιστήμιο».

«Το σχέδιο που έδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για το Λύκειο είναι καταδικασμένο στη συνείδηση της πλειοψηφίας των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών. Και μόνο το γεγονός ότι φέρνει αλλαγές για τη σημερινή Β’ Λυκείου, δυο μόλις μήνες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, αντιμετωπίζοντας τους μαθητές σαν πειραματόζωα και φορτώνοντας με επιπλέον άγχος τις οικογένειές τους, δείχνει το άγχος της κυβέρνησης να φτιάξει ένα Λύκειο-φροντιστήριο-εξεταστικό κέντρο» αναφέρει ανακοίνωση του ΚΚΕ.

Δείτε το τελικό κείμενο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανακοίνωσε ο κ. Γαβρόγλου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025