| Σε ό,τι αφορά τις προωθούμενες αλλαγές στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στο σύστημα εισαγωγής των μαθητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM»:

«Έχουμε απαντήσει με πολύ σαφή τρόπο για την κατεύθυνση μας στο κομμάτι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, επομένως θα προχωρήσουμε και σε περαιτέρω νομοθέτηση του ενιαίου χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκεί που έχουν υπάρξει αποφάσεις των συλλογικών οργάνων, οι οποίες κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση, γιατί θεωρούμε ότι η ενίσχυση αυτού του τριτοβάθμιου χώρου με ευρύτερες συγκλίσεις, με πόρους που έχουν δοθεί στα Πανεπιστήμια, αλλά και με ανθρώπινο δυναμικό, που επίσης δίνουμε στα Πανεπιστήμια, θα δημιουργήσει ένα ισχυρό δημόσιο πανεπιστήμιο, που το έχει ανάγκη ο τόπος».

«Σε αυτή την κατεύθυνση», συνέχισε η κ. Τζούφη, «εδώ και έναν χρόνο έχουμε πει ότι θα υπάρξουν και μεταρρυθμίσεις που θα αφορούν το Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

«Έχει γίνει ευρύς διάλογος για το σχέδιο των προβλεπόμενων μεταρρυθμίσεων, που θα προβλέπει για κάποιες Σχολές την ελεύθερη πρόσβαση -για πρώτη φορά- αλλά και την αναμόρφωση της Γ’ Λυκείου με τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, που θα διδάσκονται έξι ώρες εβδομαδιαίως. Μέχρι την Παρασκευή θα έχουμε δώσει στη δημοσιότητα -αυτή είναι η απόφασή μας- την ύλη, που θα δοθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στο αμέσως επόμενο διάστημα θα υπάρξει και η νομοθέτηση για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα», διευκρίνισε.

Σημείωσε, δε, ότι «χθες έγιναν οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, που παρακολούθησαν την τάξη μαθητείας, που είναι και αμειβόμενη και με την αύξηση του υποκατώτατου μισθού θα είναι ακόμη καλύτερα τα πράγματα, 1.700 μαθητές ήλθαν χθες και έδωσαν εξετάσεις πιστοποίησης, που θα τους δώσει τη δυνατότητα των επαγγελματικών δικαιωμάτων επιπέδου πέντε, που είναι πολύ σημαντικό, ενώ θα συνεχίσουμε και την προσπάθεια να ιδρύσουμε τα διετή προγράμματα υπό την σκέπη των πανεπιστημίων με ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, που επίσης θα καταλήγουν σε επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου πέντε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025