Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – Κάνει λόγο για χειραγώγηση των .

 

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ σε συνέχεια των επισημάνσεων για την διαδικασία επιλογής Διευθυντών με την ανακοίνωση της 23/03/2023, επανέρχεται δυστυχώς μετά και την ανάρτηση των τελικών πινάκων που επιβεβαίωσαν την προειδοποίηση μας για διαδικασία που έχει μετατραπεί σε φυτώριο που μπορούν ν’ ανθίσουν κάθε είδους κεκαλυμμένες αυθαιρεσίες. Κάτι το οποίο επισημάναμε κατά την παρέμβαση του ΔΣ στο Συμβούλιο Επιλογής την πρώτη μέρα των συνεντεύξεων, προειδοποιώντας ότι θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και δυστυχώς –αλλά αναμενόμενα- επιβεβαιωθήκαμε.

Οι καταγγελίες προς το σωματείο αναφέρουν σοβαρότατες παρεμβάσεις και χειραγώγηση αποτελεσμάτων, ενώ η μελέτη του τελικού πίνακα μοριοδότησης δείχνει την βάση αυτών των καταγγελιών. Η σύγκριση της ήδη προβληματικής βαθμολόγησης -όπως είχαμε τονίσει- των τυπικών προσόντων (δεκάδες ενστάσεις και αναγνώριση σε ύστερο χρόνο, απόρριψη πραγματικών τυπικών προσόντων χωρίς αιτιολόγηση) και του τελικού βαθμού μετά τη συνέντευξη είναι εξοργιστική και βρίθει «ανεξήγητων» αποκλίσεων. Κραυγαλέες περιπτώσεις διαφοροποιήσεων στην τελική κατάταξη υποψηφίων, μπορούν να αποσαφηνιστούν και να εξηγηθούν, μόνο από τις καταγγελίες για προμελετημένη χειραγώγηση για τον διαμοιρασμό των θέσεων ευθύνης, με κριτήρια που καμία σχέση δεν έχουν με τα διοικητικά και παιδαγωγικά προσόντα των υποψηφίων.

Από την σύγκριση των πινάκων επισημαίνουμε:

-Πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν τα τυπικά προσόντα και η κατάταξη με βάση αυτά, που έγιναν ήσσονος αξίας μπροστά στην «εξέταση» μέσω συνέντευξης!

-Είναι ανεκτό να μην υπάρχουν ούτε προσχήματα σε αδιανόητα «ανεβοκατεβάσματα» των υποψηφίων στη λίστα δια της συνέντευξης που πλήττουν πολλούς από τους συμμετέχοντες σε αυτές τις κρίσεις;

-Είναι δυνατόν να μην είναι άκυρη μια διαδικασία που εξυπηρετεί ξεκάθαρα το ψηφοδέλτιο της κυβερνητικής παράταξης απέναντι στους υπόλοιπους υποψήφιους;

-Μία απλή αντιπαραβολή του κυβερνητικού ψηφοδελτίου (μετά των συγγενών και φίλων) με τη βαθμολογία της συνέντευξης είναι αποκαλυπτική. Ενδεικτικά -και με άριστα το 20- οι βαθμολογίες του ψηφοδελτίου ξεκινάνε από 18,4 (με μέσο όρο 19,66!) ενώ των υπολοίπων υποψηφίων από 09,25!

-Μαγικά επίσης καλύπτονται ενίοτε διαφορές 9, 10 ή 13 βαθμών μέσω της συνέντευξης απέναντι σε υποψηφίους που «διεκδικούν» τα ίδια σχολεία ώστε να τους υπερκεράσουν για όσο χρειάζεται…0,1 ή 0,2 μόρια!

Τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων των υποψήφιων διευθυντών για τις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Λέσβου αποκάλυψαν ακόμα μια φορά το δήθεν αξιοκρατικό σύστημα με το οποίο τα ίδια τα στελέχη των κυβερνητικών παρατάξεων καταλαμβάνουν νευραλγικές για το σύστημα της εκπαίδευσης που οραματίζονται θέσεις ευθύνης (πρόεδροι και μέλη σχολικών επιτροπών, ηλεκτρονικά εκλεγμένα μέλη δοτών ΠΥΣΔΕ). Είναι το ίδιο που οι ίδιοι θα εφαρμόσουν ανερυθρίαστα προκειμένου να διασφαλίσουν μια σειρά κατάταξης που θα εξυπηρετεί ημετέρους.

Η προκλητική αυτή κατάσταση ούτε ανεκτή είναι, ούτε αποδεκτή· και για αυτό το λόγο το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου απαιτεί την ακύρωση της διαδικασίας-παρωδίας για την κατάταξη των συναδέλφων υποψηφίων.

Δεν είναι η εκπαίδευση στη Λέσβο τσιφλίκι καμίας παράταξης. Κι ενώ αντιλαμβανόμαστε την προεκλογική αγωνία του κυβερνώντος κόμματος να καταλάβει τις θέσεις που θα διασφαλίζουν προνομιακούς συνομιλητές εφαρμογής των αντιδραστικών αλλαγών που επιχειρεί – προχωρούμε σε καταγγελία της διαδικασίας και ζητούμε από την ΟΛΜΕ να παρέμβει ώστε να ακυρωθεί κάθε διαδικασία κρίσεων στην παρούσα φάση.

Το ότι η κυβερνητική ατζέντα περιλάμβανε έναν ξέφρενο αγώνα δρόμου εφαρμογής των πιο αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση όπως η κατηγοριοποίηση των σχολείων και η πειθάρχηση και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών (τη λεγόμενη από τους κυβερνητικούς υποστηρικτές «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού) το γνωρίζαμε. Αυτό που με έκπληξη παρακολουθεί η τοπική εκπαιδευτική κοινωνία είναι η αδυναμία του κυβερνητικού συνδικαλισμού-το μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής- να κρατήσει έστω τα προσχήματα σε αυτό που επικαλείται ως «αριστεία» και «αξιοκρατία».

· Καλούμε τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν αυτήν την κατάσταση ως φυσιολογική, να μην διεκδικήσουν τη δικαίωση μόνο μέσω της νομικής οδού και της τιμωρίας υπαιτίων- εξιλαστήριων θυμάτων, αλλά να αναλάβουν δράση με συλλογικούς όρους για να σπάσει επιτέλους το απόστημα.

· Καλούμε τους συναδέλφους -τώρα που οι μάσκες έχουν πέσει, ακόμα περισσότερο από ότι πριν- να συνταχθούν στον αγώνα για να μην περάσει η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση-χειραγώγηση-πειθάρχηση. Να απαιτήσουμε την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων χωρίς εκβιασμούς και εξευτελιστικές προϋποθέσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025