Τα κριτήρια επιλογής και τα χαρακτηριστικά των στελεχών εκπαίδευσης – Η αξιολόγηση των στελεχών, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, πρέπει να είναι αμφίδρομη λαμβάνοντας υπόψη την κρίση των υφισταμένων και των προϊσταμένων και να αποτιμά το έργο των στελεχών σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης βελτιωτικών παρεμβάσεων με στόχο την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών και της ανθεκτικότητας της σχολικής μονάδας, με σεβασμό και συμμετοχή όλων των παραγόντων ( Νέες Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου)
Τα κριτήρια και τα συστατικά στοιχεία για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης θα είναι:
- Τα κριτήρια επιλογής στελεχών δε θα είναι ενιαία αλλά θα προσδιορίζονται ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε θέσης.
- Θα υπάρχει αξιολόγηση των στελεχών και κατά τη διάρκεια της θητείας τους ( διαμορφωτική αξιολόγηση)
- Επιστροφή των στελεχών στην εκπαιδευτική πράξη μετά την ολοκλήρωση δύο συνεχών θητειών στην ίδια θέση στελέχους
- Θα υπάρχει ισορροπία στη μοριοδότηση των κριτηρίων ακαδημαϊκής εξέλιξης και επαγγελματικής εμπειρίας. Η ικανότητα σύνδεσης των σπουδών με την καθημερινή σχολική ζωή και εκπαιδευτική πράξη θα είναι ένα πρόσθετο σημαντικό κριτήριο επιλογής.
- Υφιστάμενοι και προϊστάμενοι θα αξιολογούν τα υποψήφια στελέχη ως προς το κατά πόσο ενίσχυσαν το έργο των εκπαιδευτικών και την ανθεκτικότητα της σχολικής μονάδας.
Σύμφωνα με την πρόταση για το νέο δίκτυο Δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, τα νέα στελέχη πρέπει να έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Α) Να κατανοούν την πολυπλοκότητα της μάθησης και τη συστημικότητα της εκπαίδευσης, την αλληλεπίδραση ανάμεσα στο διδακτικό, στο παιδαγωγικό και στο κοινωνικό πλαίσιο, την κουλτούρα των σχολικών μονάδων
Β) Να πλαισιώνουν τις παρατηρήσεις και να σχεδιάζουν ρυθμιστικές παρεμβάσεις για τον εκπαιδευτικό, τα παιδιά και τους γονείς μέσα στο σύστημα των αλληλεπιδράσεών τους και των γνωστικών σχέσεων που οικοδομούν και
Γ) Να προνοούν για την αποτελεσματική προσαρμογή και αξιοποίηση μοντέλων διεπιστημονικής, τεχνολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και να μπορούν κατά συνέπεια να σχεδιάζουν διαδικασίες αναστοχασμού και αναζήτησης βελτιωτικών ρυθμίσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας.