Σύμφωνα με κύκλους του Υπουργείου Παιδείας, αναμένεται να κατατεθούν σήμερα από τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, διατάξεις που αφορούν και τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ρυθμίζουν θέματα σχετικά με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς όπως θα δείτε παρακάτω
Μαθητές
Σχετικά με τους μαθητές, διάταξη προβλέπει ενιαίο αριθμό μαθητή που καθιερώνεται το 2016-2017 στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και θα είναι αμετάβλητος καθ’όλη τη διάρκεια της φοίτησής του.
Απουσίες μαθητών
Στους μαθητές με εξαιρετικές επιδόσεις στη μουσική, χορό ή σε άλλες καλές τέχνες, οι οποίοι καλούνται να συμμετάσχουν σε συναυλίες, εκδηλώσεις χορού, ή εκθέσεις ζωγραφικής, ή γλυπτικής, που έχουν πανελλήνια ή πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια εμβέλεια ή προβολή, δεν υπολογίζονται οι απουσίες από τα μαθήματα έως δύο εβδομάδες για τη μετάβαση και συμμετοχή τους σε
αυτές, με απόφαση του οικείου συλλόγου διδασκόντων.
Η απόφαση αυτή εκδίδεται με την προσκόμιση από τους ενδιαφερόμενους τηςπρόσκλησης συμμετοχής τους από το όργανο διοργάνωσης της εκδήλωσης.
Εγγραφές μαθητών Λυκείου
α) Το άρθρο 32 του ν. 4415/2016 (Α΄159) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 32 Ρυθμίσεις εγγραφής μαθητών σε διαφορετικό τύπο Λυκείου
Οι μαθητές δικαιούνται μια μόνο μετεγγραφή κατά το ίδιο σχολικό έτος από τάξη Γενικού Λυκείου σε τάξη Επαγγελματικού Λυκείου και αντίστροφα, εφόσον το αρχικό λύκειο προέλευσης ή τελικό λύκειο υποδοχής είναι εσπερινό. Οι μαθητές που αιτούνται μετεγγραφή από Επαγγελματικό Λύκειο σε Γενικό Λύκειο και το αντίστροφο, κατατάσσονται σε τάξη σύμφωνα με τη συνολική μαθητική πορεία τους, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των τάξεων από τις οποίες έχουν προαχθεί, και όχι απλώς την τελευταία τάξη εγγραφής. Ειδικά, οι μαθητές της Β’ τάξης του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου μετεγγράφονται στην Β’ τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου, εκτός εάν η συνολική μαθητική τους πορεία (τάξεις από τις οποίες έχουν προαχθεί) τους δίνει το δικαίωμα εγγραφής σε επόμενη τάξη».
β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017.
5. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 1Β του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας (ν. 3284/2004 –Α΄217), όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με το άρθρο 1Α του ν. 4332/2015 (Α’76), μετά τις λέξεις «σε ελληνικό σχολείο» προστίθεται η φράση «ή σε σχολείο που ακολουθεί το υποχρεωτικό ελληνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και διδασκαλίας,».
Σχετικά με τις σχολικές εκδρομές, η διάταξη καθιερώνει τη διενέργεια του συνόλου των σχολικών εκδρομών και οι πάσης φύσεως μετακινήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό των μαθητών και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και του μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Η παρ.1 του άρθρου 61 του ν.4310/2014 (Α΄ 258) αντικαθίσταται ως εξής:
«Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία για την έγκριση του συνόλου των σχολικών εκδρομών και των πάσης φύσεως μετακινήσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό των μαθητών και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα».
Διατάξεις για τη λειτουργία σχολικών μονάδων
Η παρ. 3 του άρθρου 36 ν. 4305/2014 (Α΄237), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 45 του ν. 4415/2016 (Α΄159), αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Οι διατάξεις της παραγράφου 1 ισχύουν και για τα σχολικά έτη 2015-2016, 2016- 2017 και 2017-2018.»
Στην υποπερίπτ. αα΄ της περίπτ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 (Α΄ 138), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4407/2016 (Α΄ 134), μετά τις λέξεις «για τα διδακτικά έτη 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016, και 2016-2017,» προστίθενται οι λέξεις «και 2017-2018,».
Οι υποπεριπτ. ββ΄ και γγ΄ της περίπτ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 (Α΄ 138), όπως αντικαταστάθηκαν με την παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4407/2016 (Α΄ 134) , αντικαθίστανται ως εξής:
Από την έναρξη του διδακτικού έτους 2018-2019 και εφόσον οι ανάγκες των δήμων για τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων δεν καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό, μπορεί να καλυφθούν με συμβάσεις, που καταρτίζονται από τους οικείους δήμους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.Για το κόστος της απασχόλησης με συμβάσεις του προσωπικού της προηγούμενης υποπερίπτωσης, για το διδακτικό έτος 2018-2019 και εφεξής, εγγράφεται ειδική πίστωση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία κατανέμεται με απόφαση του Υπουργού κατ’ αναλογία στους οικείους δήμους».
Βαθμολογική αναγνώριση προϋπηρεσίας
1. Η αποδεδειγμένη προϋπηρεσία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και η προϋπηρεσία του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, η οποία δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και η οποία έχει αποκτηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναγνωρίζεται για τη βαθμολογική ένταξη του ανωτέρω προσωπικού μετά το διορισμό και τη μονιμοποίησή του ύστερα από αίτησή του, σύμφωνα με τις παρ. 2 έως 4.
2.
α) Η προϋπηρεσία που αναγνωρίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά (7) έτη για εργασιακή σχέση πλήρους απασχόλησης. Σε περίπτωση αναγνώρισης προϋπηρεσίας που αφορά σε εργασιακή σχέση μερικής απασχόλησης, ο αναγνωριζόμενος χρόνος προϋπηρεσίας μειώνεται αναλόγως.
Το προσωπικό, στο οποίο αναγνωρίζεται προϋπηρεσία σύμφωνα με την παρ. 1, εντάσσεται μετά τη μονιμοποίησή του μέχρι και τον αμέσως προηγούμενο του καταληκτικού βαθμό. Μετά την ένταξη, ο επιπλέον χρόνος της προϋπηρεσίας συνυπολογίζεται ως πλεονάζων στο βαθμό στον οποίο εντάσσεται ο εκπαιδευτικός. Σε αυτούς που κατέχουν ήδη κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος τον καταληκτικό βαθμό της κατηγορίας τους, η προϋπηρεσία που αναγνωρίζεται συνυπολογίζεται ως πλεονάζων χρόνος στο βαθμό αυτό.
β) Αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία που συνίσταται σε: αα) άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος ή απασχόληση με έμμισθη εντολή ή/και ββ) εξαρτημένη μισθωτή εργασία.
γ) Η προϋπηρεσία πρέπει:
αα) να έχει αποκτηθεί μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών της κατηγορίας / εκπαιδευτικής βαθμίδας, στην οποία υπηρετεί το προσωπικό της παρ.1 κατά το χρόνο της ένταξης, και μετά την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος, όπου αυτή απαιτείται,
ββ) να είναι συναφής με τα αντικείμενα, στα οποία το προσωπικό της παρ.1 απασχολείται ή είναι δυνατόν να απασχοληθεί, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
δ) Η αίτηση για αναγνώριση της προϋπηρεσίας μπορεί να υποβληθεί και σε περίπτωση μετάταξης σε άλλο κλάδο ή σε άλλη υπηρεσία, εφόσον η προϋπηρεσία αυτή δεν έχει ήδη αναγνωρισθεί. Οι έννομες συνέπειες που απορρέουν από την αναγνώριση της προϋπηρεσίας δεν αίρονται σε περίπτωση υπηρεσιακής μεταβολής του αιτούντος.
3.
Για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκδίδεται απόφαση του αρμόδιου για τη βαθμολογική ένταξη οργάνου, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου. Η βαθμολογική ένταξη ανατρέχει στον χρόνο κρίσης του υπηρεσιακού συμβουλίου. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η ακόλουθη:
α) Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ανήκουν οργανικά. Η αίτηση, προκειμένου να εξετασθεί, πρέπει να συνοδεύεται από τα αναφερόμενα στις περιπτ. β΄ και γ΄ δικαιολογητικά. Οι αιτήσεις αναγνώρισης παραπέμπονται στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο εντός μηνός από την υποβολή τους στην αρμόδια Διεύθυνση.
β) Τα δικαιολογητικά για τους ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα και όσους απασχολούνται με έμμισθη εντολή είναι τα ακόλουθα:
αα) βεβαίωση από το οικείο επαγγελματικό Επιμελητήριο ή Σύλλογο, από την οποία να προκύπτει η ιδιότητα του μέλους και η διάρκειά της, εφόσον η ιδιότητα αυτή είναι υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος.
ββ) εφόσον η ιδιότητα του μέλους επαγγελματικού Επιμελητηρίου ή Συλλόγου δεν είναι υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος, προσκομίζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος ή βεβαίωση από την αρμόδια διοικητική αρχή ότι πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος ή επαγγελματική ταυτότητα, καθώς και βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία να προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης,
γγ) εφόσον η άδεια άσκησης επαγγέλματος ή η επαγγελματική ταυτότητα ή η έκδοση βεβαίωσης της υποπερίπτ. ββ΄ δεν προβλέπονται, προσκομίζεται βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία πρέπει να προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης καθώς και οποιαδήποτε άλλα έγγραφα και στοιχεία, από τα οποία πρέπει να προκύπτει αποδεδειγμένα η προϋπηρεσία, η διάρκεια και η συνάφειά της σύμφωνα με την περιπτ. γ΄ της παρ.2.
Στοιχεία που μπορεί να προσκομίσει ο αιτών είναι ιδίως: συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ή έργου, βιβλία του ΚΒΣ, δελτία απόδειξης παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ,
δδ) βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα από την οποία να προκύπτει ότι έχουν καλυφθεί όλες οι προς αυτόν ασφαλιστικές εισφορές του αιτούντος για το χρονικό διάστημα που επιχειρείται να αναγνωρισθεί ως προϋπηρεσία κατά τις διατάξεις του παρόντος,
γ). Τα δικαιολογητικά για τους παρέχοντες εξαρτημένη μισθωτή εργασία είναι τα ακόλουθα:
αα) άδεια άσκησης επαγγέλματος ή βεβαίωση από την αρμόδια διοικητική αρχή ότι πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος ή επαγγελματική ταυτότητα, όπου απαιτείται, καθώς και βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία πρέπει να προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης και το είδος της εργασίας,
ββ) εφόσον από τα ανωτέρω δεν προκύπτει η διάρκεια και το είδος της απασχόλησης, απαιτείται επιπλέον βεβαίωση του εργοδότη, στον οποίο απασχολήθηκε ο αιτών, στην οποία να αναφέρεται ο χρόνος και το είδος της απασχόλησής του.
γγ) βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα από την οποία να προκύπτει ότι έχουν καλυφθεί όλες οι προς αυτόν ασφαλιστικές εισφορές του αιτούντος για το χρονικό διάστημα που επιχειρείται να αναγνωρισθεί ως προϋπηρεσία κατά τις διατάξεις του παρόντος.
δ). Το οικείο περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο εξετάζει τα δικαιολογητικά των περίπτ. β΄ και γ΄ και αποφαίνεται εντός τριών (3) μηνών από την παραπομπή σε αυτό του σχετικού ερωτήματος. Το αρμόδιο όργανο εκδίδει τη σχετική απόφαση εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη διατύπωση σύμφωνης γνώμης του υπηρεσιακού συμβουλίου. Με την απόφαση αναγνώρισης του χρόνου προϋπηρεσίας πραγματοποιείται και η κατάταξη σε βαθμό ή ο συνυπολογισμός της ως πλεονάζοντος χρόνου στο βαθμό που ήδη κατέχει ο ενδιαφερόμενος.
4.
Για το προσωπικό της παρ.1 που υπηρετεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος ισχύουν οι προθεσμίες του τελευταίου εδαφίου της περιπτ. α΄ καθώς και της περιπτ. δ΄ της παρ. 3.
Ρυθμίσεις θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης εκπαιδευτικού προσωπικού
1. Η παρ.5 του άρθρου 37 του ν.3986/2011 (Α΄ 152) δεν εφαρμόζεται στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2. Η περίπτ. γ΄ της παρ. 16 του άρθρου 8 του ν. 3194/2003 (Α΄ 267), αντικαθίσταται ως εξής:
«γ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται ο μέγιστος αριθμός των ωρών της εβδομαδιαίας απασχόλησης και το ύψος της ωριαίας αντιμισθίας των ιδιωτών, στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία αντικειμένων/μαθημάτων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία».
3. Η περιπτ. στ΄ της παρ. 3 του άρθρου 329 του ν.4072/2012 (Α΄ 86), αντικαθίσταται ως εξής:
«στ΄ Ο παιδικός σταθμός στελεχώνεται από μόνιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 60 Νηπιαγωγών που διατίθενται ή αποσπώνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Στον παιδικό σταθμό μπορεί επίσης να απασχολούνται και μόνιμοι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ Ψυχολόγων, ΠΕ Βρεφονηπιοκόμων ή ΤΕ Παιδοκόμων-Βρεφοκόμων, οι οποίοι διατίθενται ή αποσπώνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ως προϊστάμενος του παιδικού σταθμού επιλέγεται εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ Νηπιαγωγών».
4. Μετά την περιπτ. θ΄ της παρ. 3 του άρθρου 329 του ν.4072/2012 προστίθεται περ. ι΄, ως εξής:
«ι΄ Στον παιδικό σταθμό μπορεί να πραγματοποιούν την πρακτική τους άσκηση φοιτητές των ΤΕΙ ή σπουδαστές των ΙΕΚ».
5. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, είναι δυνατή η μερική διάθεση για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου μόνιμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ.11 Φυσικής Αγωγής σε Εθνικά ή Δημοτικά Κολυμβητήρια που υλοποιούν αθλητικά εκπαιδευτικά προγράμματα υπό την εποπτεία του ΥΠΠΕΘ, εφόσον: α) οι εκπαιδευτικοί αυτοί αποδεδειγμένα πλεονάζουν τόσο στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπηρετούν (Α΄θμια ή Β΄θμια) όσο και στην αντίστοιχη της άλλης βαθμίδας (Α΄θμια ή Β΄θμια) και β) ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης βεβαιώνει εγγράφως ότι έχουν καλυφθεί πλήρως τα κενά εκπαιδευτικών του κλάδου αυτού στις οικείες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Εξαιρετικά για το σχολικό έτος 2016-2017, είναι δυνατή η απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ.11 Φυσικής Αγωγής σε Εθνικά ή Δημοτικά Κολυμβητήρια που υλοποιούν αθλητικά εκπαιδευτικά προγράμματα υπό την εποπτεία του ΥΠΠΕΘ, με τη διαδικασία, τους όρους και τις προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου. Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς προθέτει αυτό σε σχέση με το προηγούμενο.
6. Το άρθρο 2 του π.δ. 111/2016 (Α΄ 193) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 2
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από το σχολικό έτος 2017-2018».
7. Κατ΄ εξαίρεση, για το σχολικό έτος 2016-2017, οι αιτήσεις μετάθεσης: α) των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα υποβληθούν εντός του μηνός Φεβρουαρίου 2017 και β) του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού θα υποβληθούν εντός του μηνός Μαρτίου 2017.
8. Το ένατο (προτελευταίο) εδάφιο της υποπερίπτ.α΄ της Περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), όπως αντικαταστάθηκε με την περιπτ.α΄ της παρ.5 του άρθρου 33 του ν.4386/2013 (Α΄ 83), αντικαθίσταται ως εξής:
« Η συνεδρίαση αυτή πραγματοποιείται: α) με ευθύνη του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο οποίος ορίζει και τον Πρόεδρο αυτής, και β) υποχρεωτικά εντός του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους, και επιπλέον οποτεδήποτε κριθεί αναγκαίο από τον αρμόδιο Περιφερειακό Διευθυντή ή οποτεδήποτε υποβληθεί σχετική αίτηση και από τους δύο (2) Διευθυντές Εκπαίδευσης (Α΄/θμιας & Β΄/θμιας) της ίδιας περιοχής μετάθεσης».
9. α) Η περιπτ.α΄ της παρ. 17 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α ́ 118), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 38 του ν. 4351/15 (Α΄ 164), αντικαθίσταται ως εξής:
«α΄ Εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διαγράφονται από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται και για το επόμενο σχολικό έτος, εφόσον δεν αναλαμβάνουν για οποιαδήποτε λόγο υπηρεσία εντός πέντε (5) ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και παραιτούνται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Από τη ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου εξαιρούνται όσοι εκπαιδευτικοί προβούν σε ανάκληση της αίτησής τους που υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία οποτεδήποτε πριν από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους».
β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2017-2018.
10. α) Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 3966/2011 (Α΄118) αντικαθίσταται ως εξής:
«Αν σε θέση Ειδικού Συμβούλου επιλεγεί εκπαιδευτικός της ιδιωτικής εκπαίδευσης, για το χρονικό διάστημα της απασχόλησής του στο Ι.Ε.Π. λογίζεται ότι τελεί σε εκπαιδευτική άδεια, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, χωρίς χρονικό περιορισμό από τυχόν χορηγηθείσες εκπαιδευτικές άδειες στο παρελθόν, και λαμβάνει μόνο τις αποδοχές της άδειας αυτής, οι οποίες καλύπτονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για εκπαιδευτική άδεια, από την ημερομηνία ανάληψης των καθηκόντων του στο ΙΕΠ».
β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017.
Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
1. α) Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), όπως το εδάφιο αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ. 15 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), καταργείται και στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 6 προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Οι μαθητές με διαγνωσμένες από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι οποίοι φοιτούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, μπορεί να κατανέμονται σε τμήματα της ίδιας τάξης της οικείας σχολικής μονάδας, ως εξής:
α) Ο αριθμός των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προβλέπονται στην παρ.1 του άρθρου 3 και στην παρ. 2 του άρθρου 3, εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος του ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
β) Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.
Η κατά τα προηγούμενα εδάφια μείωση πραγματοποιείται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του αρμόδιου σχολικού συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης.
β) Στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008, ύστερα από την παρ.3 προστίθεται παρ. 3Α, ως εξής:
«3Α. Οι μαθητές που φοιτούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατόπιν σχετικού αιτήματος των ασκούντων τη γονική μέριμνα: α) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση απαλλάσσονται από την εξέταση και βαθμολόγηση της διδασκόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας, και β) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπολογίζεται ο βαθμός εξέτασης της διδασκόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης».
γ) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται το σχολικό έτος 2017-2018.
2. Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.10 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Ομοίως ισχύουν οι βεβαιώσεις πιστοποίησης επάρκειας της γραφής Braille που χορηγούνται: α) από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, β) από το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με τις οποίες πιστοποιείται η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος «Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα Braille» και γ) από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες, με τις οποίες πιστοποιείται η επιτυχής παρακολούθηση του μαθήματος «Εργαστήριο Εκμάθησης της Braille».
3. Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 18 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013, προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Οι αιτήσεις των γονέων ή κηδεμόνων των μαθητών για υποστήριξη από ειδικό βοηθό ή από σχολικό νοσηλευτή, είτε αυτοί φοιτούν σε γενικό σχολείο είτε σε ΣΜΕΑΕ, συνοδεύονται από βιογραφικό σημείωμα των προτεινόμενων προσώπων. Τα προτεινόμενα πρόσωπα υποβάλλουν στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας αντίγραφο του ποινικού τους μητρώου».
4. Στο τέλος της περίπτ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 82 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός μπορεί να μειώνεται με κατώτατο όριο τους τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων καθώς και γνώμη του οικείου ΚΕΔΔΥ και του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης».
5. Στο τέλος της περιπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε με την περιπτ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 56 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), προστίθενται εδάφια, ως εξής:
«Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των γυμνασίων ΕΑΕ και λυκείων ΕΑΕ ορίζεται από κατ’ ελάχιστον πέντε (5) έως κατ’ ανώτατο όριο εννέα (9) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός μπορεί να μειώνεται με κατώτατο όριο τους τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων καθώς και γνώμη του οικείου ΚΕΔΔΥ και του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης».
6. α) Στο τέλος της υποπερίπτ. αα΄ της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008, όπως η περίπτ. γ΄ αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 (Α΄159), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Το κατώτατο όριο του αριθμού των μαθητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι οι τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα».
β) Στο τέλος της υποπερίπτ. ββ΄ της περίπτ. γ΄ της παρ. 1, του άρθρου 8 του ν. 3699/2008, όπως η περίπτ. γ΄ αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Το κατώτατο όριο του αριθμού των μαθητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι οι τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα».
7. Στην παρ. 7 του άρθρου 34 του ν.3699/2008 προστίθεται περίπτ. ζ΄ ως εξής:
«ζ) μεταφέρεται η έδρα ΣΜΕΑΕ σε όμορο Δήμο και μετονομάζεται αναλόγως, αν δεν λειτουργεί η ΣΜΕΑΕ λόγω έλλειψης κτιρίου ή υπάρχει καταλληλότερη σχολική στέγη σε όμορο Δήμο, ύστερα από: α) εισήγηση του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, β) σύμφωνη γνώμη του Δήμου στον οποίον έχει ιδρυθεί ή λειτουργεί η ΣΜΕΑΕ, και γ) βεβαίωση του όμορου Δήμου περί παραχώρησης κατάλληλου κτιρίου για τη στέγαση της ΣΜΕΑΕ και βεβαίωση της διεύθυνσης οικονομικών υπηρεσιών περί κάλυψης των λειτουργικών εξόδων της ΣΜΕΑΕ».
8. Η παρ.6 του άρθρου 45 του ΠΔ 1/2003 (Α΄ 1) αντικαθίσταται ως εξής:
« Οι τακτικοί αιρετοί του ΚΥΣΕΕΠ εφόσον ανήκουν οργανικά εκτός του νομού Αττικής, δύνανται να αποσπώνται κατόπιν αίτησής τους σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ της περιοχής Αττικής. Οι τακτικοί αιρετοί του ΠΥΣΕΕΠ δύνανται να αποσπώνται κατόπιν αίτησής τους σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ της έδρας της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Σε διαφορετική περίπτωση οι τακτικοί αιρετοί αναλαμβάνουν το κόστος των μετακινήσεών τους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025