Τι αναφέρει η Β΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ σε ανακοίνωσή της για την αξιολόγηση :

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με το Νόμο 4823/2021, η ατομική αξιολόγηση, καθολικά και συστηματικά, πρώτη φορά μετά το 1982, όλων των εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Διευθυντών, Προϊσταμένων σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου που παρέχουν διδακτικό έργο.

Προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, εισήχθησαν στη Βουλή επιπλέον νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες προβλέπουν την ανάληψη υπηρεσίας, στις περιοχές όπου έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα εκκινήσουν άμεσα και κατά προτεραιότητα την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα των νεοδιόριστων, καθώς η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησής τους.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε:
«Χρειάστηκαν 4 δεκαετίες για να καταφέρουμε το αυτονόητο: να αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί μας, σε μία καθαρά βελτιωτική διαδικασία, που θα αποφέρει μόνο οφέλη στους ίδιους, στα παιδιά μας, στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε ολόκληρη την κοινωνία. Ξεκινά στην πράξη η υλοποίηση μίας κομβικής μεταρρύθμισης, που πολεμήθηκε μανιωδώς για 40 χρόνια από λίγους και θα λειτουργήσει ευεργετικά για όλους. Η αξιολόγηση, που εφαρμόζεται στη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το τοπίο στην εκπαίδευση, αποτελώντας κρίσιμη παρακαταθήκη για τη σταθερή αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.»
Σε μια εποχή που το ελληνικό σχολείο βουλιάζει λόγω της υποχρηματοδότησης, των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και των κυβερνητικών επιλογών που συνειδητά υποβιβάζουν το δημόσιο σχολείο προς όφελος των ιδιωτικών σχολείων, η αξιολόγηση θα ξεκινήσει από τους 4.500 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το 2020. Αυτοί πρέπει μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς να αξιολογηθούν για να μονιμοποιηθούν, ενώ το Υπουργείο όφειλε να τους έχει ήδη μονιμοποιήσει συμπληρώνοντας διετία με βάση το προηγούμενο καθεστώς, αφού η αξιολόγηση ψηφίστηκε μετά από τις προσλήψεις τους.

Από την ψήφιση του ν. 4823/2021, η επιλογή των βασικών παραγόντων της αξιολόγησης, Συμβούλων Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων κινούνταν με ρυθμούς “χελώνας” και τώρα με διαδικασίες επιτάχυνσης και πάλι χωρίς σχεδιασμό και οργάνωση το Υπουργείο ανακοινώνει την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης εις βάρος των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Το Υπουργείο Παιδείας, σκόπιμα μετέθεσε τη μονιμοποίησή τους στο μέλλον, σε μια προσπάθεια εκβιασμού και ομηρίας στο πλαίσιο της εφαρμογής των σχετικών διατάξεων του ν. 4823/21, που προβλέπουν αξιολόγηση.

Είναι αδιανόητο οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι, που πολλοί από αυτούς εργάστηκαν ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πάνω από 10 έτη, που γύρισαν σε κάθε γωνιά της χώρας να αντιμετωπίζονται με αυτό τον τρόπο.

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΝΟΣ ΓΟΝΙΜΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025