Η γενική αρχή είναι ότι όσοι επιλέξουν 4 μαθήματα θα έχουν περισσότερες πιθανότητες από αυτούς που θα επιλέξουν 5 μαθήματα. Το νέο σύστημα ευνοεί αυτούς που ξέρουν τι θέλουν και επιλέγουν τέσσερα μαθήματα για πρόσβαση σε ένα πεδίο.
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που κάποιος δεν είναι σίγουρος ότι θα πετύχει την πρώτη επιλογή ; Ένα παράδειγμα: Υποψήφιος της Ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχει 1η επιλογή τις σχολές της Ψυχολογίας αλλά επειδή οι βάσεις είναι υψηλές διεκδικεί και τα παιδαγωγικά δίνοντας πανελλαδικά και μαθηματικά γενικής παιδείας.
Σε αυτή τη περίπτωση η επιβάρυνση δεν είναι μεγάλη όπως και αν θέλει τα ΤΕΙ Υγείας και επιλέγει να δώσει πανελλαδικά τη βιολογία γενικής. Επίσης μεγάλο πρόβλημα δεν δημιουργείται για υποψηφίους Οικονομίας & Πληροφορικής που επιλέγουν να δώσουν πανελλαδικά επιπλέον του ΑΟΘ βιολογία γενικής ή ιστορία γενικής παιδείας.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι για τους υποψηφίους της Ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών που έχουν πρώτη επιλογή σχολές Υγείας .
Πολλοί επειδή φοβούνται ότι δεν θα πιάσουν τις υψηλές βάσεις των σχολών του πεδίου της υγείας θα πάρουν Μαθηματικά Κατεύθυνσης για να έχουν πρόσβαση στα Πολυτεχνεία, Φυσικομαθηματικές κλπ.
Η άποψη μου είναι ότι αν σκοπεύετε τις υψηλόβαθμες σχολές του πεδίου υγείας (π.χ Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές ) θα μειώσατε σημαντικά τις πιθανότητες να τις κατακτήσετε γιατί τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης είναι ένα μάθημα με τεράστιες απαιτήσεις. Η συμβουλή μου είναι εάν θέλετε Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές να μην επιλέξετε ως 5ο μάθημα τα Μαθηματικά κατεύθυνσης γιατί θα μειώσετε δραματικά τις πιθανότητες να περάσετε σε αυτές τις σχολές.
Συμπέρασμα: εάν το 5ο μάθημα είναι γενικής παιδείας η επιβάρυνση είναι μικρή αν όμως είναι τα μαθηματικά κατεύθυνσης η επιβάρυνση είναι τεράστια.
(Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τα τμήματα του 3ου πεδίου με βάσεις πάνω από 18.000 το 2014)
ΚΕΣΥΠ Λαμίας Καλοδήμος Δ. | Υπεύθυνος ΣΕΠ