H φοίτηση όλων των παιδιών σε δομές Προσχολικής Αγωγής, άρα και η εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, δεν είναι απλά και μόνο μια διευκόλυνση των γονιών, αλλά πρωτίστως μια παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα, που αφορά την ανάπτυξη, την εκπαίδευση και τη διαπαιδαγώγηση των προνηπίων και νηπίων.
ΑΣΕ Β Αθήνας
Ως παράταξη (ΑΣΕ-ΠΑΜΕ) δηλώσαμε ευθύς εξαρχής ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με το άρθρο 33 του νόμου 4521/26-2-2018, δεν υλοποιεί το βασικό αίτημα που βρίσκεται στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων των εκπαιδευτικών σωματείων και των γονιών για «Δίχρονη, Δωρεάν, Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας»!
Η εκτίμησή μας στηρίχτηκε στο ότι η κυβέρνηση δεν πήρε με τον νόμο αυτό κανένα μέτρο για την εφαρμογή της Δίχρονης, δεν προέβλεψε ούτε έναν διορισμό, ούτε ένα ευρώ για κτηριακές υποδομές και δυστυχώς η ίδια η ζωή την επιβεβαιώνει!
Ενώ η ρύθμιση που πέρασε στον νόμο για το νέο Λύκειο-εξεταστικό κέντρο προβλέπει προκάτ λυόμενες αίθουσες που θα παραμείνουν για 4-6 χρόνια στις υπάρχουσες αυλές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων-Λυκείων, δείχνει πού το πάει τελικά η κυβέρνηση. Πρόκειται για πρόκληση και κοροϊδία, αλλά αναμενόμενη αφού πρόκειται για μια κυβέρνηση που έκοψε ακόμα και το κονδύλι των 140 εκατομμυρίων ευρώ, που ήταν για κτηριακές υποδομές για εφαρμογή της Δίχρονης στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2019!
Επιπλέον, το νέο σύστημα «προσλήψεων-διορισμών» στην ουσία οδηγεί σε απολύσεις και Νηπιαγωγών.
Οι όροι υποβάθμισης με της οποίους η κυβέρνηση πάει να εφαρμόσει τη Δίχρονη Προσχολική βαρύνουν τόσο αυτήν, όσο και όσους, σε πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο, έβαλαν πλάτη σ’ αυτό κινούμενοι στη λογική των ψίχουλων, του να ξεκινήσει και βλέπουμε κ.λπ.
Από την άλλη η ΚΕΔΕ, αφού διεκδίκησε και πήρε την ευθύνη για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών ζήτησε στην αρμοδιότητά της και τα νηπιαγωγεία!! Και όλα αυτά τη στιγμή που χιλιάδες παιδιά αποκλείονται, κάθε χρόνο, από της δομές γιατί δεν επαρκούν.
Παράλληλα τον τελευταίο καιρό η Διεύθυνση σε συνεργασία με τις δημοτικές αρχές της περιοχής της Β΄ Αθήνας, σε μια προσπάθεια εύρεσης χώρων για τη στέγαση των προνηπίων και για να αθωώσει και να διευκολύνει τους δήμους που δεν έκαναν τίποτε όλο το προηγούμενο διάστημα για να ανταποκριθούν στην εφαρμογή της Δίχρονης Π.Α, προτείνει τη λειτουργία τμημάτων ως παραρτήματα των υπαρχόντων νηπιαγωγείων, σε αίθουσες εκδηλώσεων, τραπεζαρίες, με συμπτύξεις τμημάτων, καταργήσεις αιθουσών διδασκαλίας ειδικών μαθημάτων, μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους , με τοποθετήσεις προκάτ σε προαύλια σχολείων, σε αίθουσες παιδικών σταθμών κι άλλα τέτοια «μπαλώματα».
Καλεί σε συναντήσεις Διευθυντές δημοτικών σχολείων και Προϊστάμενες νηπιαγωγείων ζητώντας μάλιστα τη σύμφωνη γνώμη τους ή ακόμα και την έγκριση των προτάσεων της από τους συλλόγους διδασκόντων, μεταφέροντας έτσι την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς. Αλήθεια, ποιο νομικό πλαίσιο υπαγορεύει κάτι τέτοιο; Οι συνάδελφοι δεν έχουν καμιά δουλειά να εμπλακούν σε μια τέτοια διαδικασία.
Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ο συνδυασμός που στηρίζει το ΠΑΜΕ) έχουμε αναδείξει έγκαιρα, δημόσια με συγκεντρώσεις, αλλά και σε συναντήσεις με τους Δημάρχους της Β΄ Αθήνας το συνολικό πρόβλημα της σχολικής στέγης στους Δήμους της, που αφορά όχι μόνο την άσχημη κατάσταση που βρίσκονται πολλά από τα υφιστάμενα κτήρια, αλλά και την άμεση ανάγκη ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων.
Θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση εφαρμογή του Νόμου που προβλέπει την υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή σε δομές του ΥΠΠΕΘ που εξυπηρετούνται από νηπιαγωγεία στα γεωγραφικά όρια των δήμων. Υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος για μπορέσει η κάθε δημοτική αρχή να εξασφαλίσει της αναγκαίους χώρους με τις απαιτούμενες προδιαγραφές που προβλέπονται.
Καλούμε τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών να πάρουν αποφάσεις καλώντας τους συναδέλφους να απορρίψουν της μεθοδεύσεις υπουργείου – Διεύθυνσης – δήμων που είναι σε βάρος των μαθητών μας και δικαιώνουν την πολιτική των περικοπών, την απραξία και την προχειρότητα των παραπάνω φορέων.
Δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις με την εκπαίδευση των παιδιών μας, πόσο μάλλον για τα πρώτα τους βήματα στο σχολικό περιβάλλον. Αντιπαλεύουμε αυτή την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής! Απαιτούμε ουσιαστική αναβάθμιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Να καλυφθεί άμεσα η ανάγκη για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή πανελλαδικά, ώστε όλα τα προνήπια να φοιτήσουν στα δημόσια Νηπιαγωγεία, με εξασφάλιση των αναγκαίων κτηριακών αναγκών και των αντικειμενικά αυξημένων αναγκαίων μόνιμων διορισμών Νηπιαγωγών και βοηθητικού προσωπικού! Παράλληλα, όλα τα παιδιά ως 4 χρόνων να έχουν τη θέση τους σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
– Χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων χωρίς να επιβαρύνονται οι οικογένειες. Καμία εμπλοκή Δήμων, ΜΚΟ και επιχειρήσεων στη λειτουργία τους.
– Γενναίο πρόγραμμα ίδρυσης και λειτουργίας νέων Νηπιαγωγείων. Δέσμευση χώρων και χρηματοδότηση για την ανέγερση Νηπιαγωγείων αλλά και Παιδικών Σταθμών.
– Μαζικοί διορισμοί μόνιμων Νηπιαγωγών. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων Νηπιαγωγών και όλων των ελαστικά εργαζόμενων στην Προσχολική Αγωγή. Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μονίμων και μέτρα στήριξής τους (μετακίνηση, διαμονή, διατροφή). Μείωση ωραρίου Νηπιαγωγών – εξίσωση ωραρίου Εκπ/κών ΠΕ με ΔΕ.
– 15 παιδιά ανά τμήμα. Κατάργηση του ΠΔ 79, καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών. Καμία κατάργηση ή συγχώνευση νηπιαγωγείων ή τμημάτων.
– Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Νηπιαγωγεία για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Κάλυψη όλων των αιτήσεων για Παράλληλη Στήριξη με μία Νηπιαγωγό ανά παιδί.
– Ουσιαστική λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων. Με πλήρη σίτιση, μαγειρεία και τραπεζαρία, χώρους ξεκούρασης, βοηθητικό προσωπικό.
– Ενιαίο, επιστημονικό, αναβαθμισμένο σύγχρονο παιδαγωγικό πρόγραμμα με ευθύνη του κράτους, καθώς δεν μπορεί το περιεχόμενο της παρέμβασης να είναι διαφοροποιημένο και αποσπασματικό.
Ούτε βήμα πίσω από την ανάγκη και δυνατότητα να φοιτούν το 2019 όλα τα παιδιά στην Προσχολική Αγωγή!