Στη σύσκεψη των Διευθυντών των Δ.ΙΕΚ., στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα ‘Εφαρμογή της Μαθητείας στα ’, παρευρέθηκε σήμερα 12 Ιουνίου 2017 ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων . Τον Υφυπουργό συνόδευαν ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δια Βίου Μάθησης του ΥΠΠΕΘ κ. Καπούλας Παναγιώτης, ο Διευθυντής του Γραφ. Υφυπουργού κ. Θέμης Κοτσιφάκης, συνεργάτες του Υφυπουργού και υπηρεσιακά στελέχη της Διεύθυνσης Δια Βίου Μάθησης και της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Στην κατάμεστη αίθουσα ο κ. Μπαξεβανάκης συνεχάρη τους Διευθυντές για τη συνεισφορά και τη συμβολή τους στο απαιτητικό έργο συντονισμού και της εύρυθμης λειτουργίας των δημόσιων δομών κατάρτισης. Ιδιαιτέρως συνεχάρη όσους ανταποκρίθηκαν ανιδιοτελώς στις εργασίες κατάρτισης των μεταβατικών οδηγών σπουδών και υπογράμμισε ότι έχει εκπονηθεί ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την αναβάθμιση της ΕΕΚ και έχουν εξασφαλιστεί σημαντικά κονδύλια για την υλοποίησή του. Επισήμανε, τέλος, ότι το πρόγραμμα της μαθητείας σταδιακά θα εφαρμοστεί και στα ΙΕΚ από το επόμενο εξάμηνο με σκοπό να εξοπλίσουμε τους νέους με τα εφόδια που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις και απαιτήσεις.

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι και ταυτόχρονα αγαπητοί συνεργάτες και αγαπητές συνεργάτιδες,

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που παρευρίσκεστε στη σημερινή μας εκδήλωση για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα του Υπουργείου Παιδείας. Δράττομαι καταρχάς της ευκαιρίας να σας ευχαριστήσω όλους και όλες δια ζώσης, όχι μόνο για τη σημερινή σας συμμετοχή αλλά και για τη μέχρι σήμερα συνεισφορά και συμβολή σας στο απαιτητικό έργο του συντονισμού και της εύρυθμης λειτουργίας των δημόσιων δομών κατάρτισης. Συνεισφορά που είχε ως αποκορύφωμα την εντυπωσιακή ανταπόκρισή σας στο πρόσφατο κάλεσμα του υπουργείου για ανιδιοτελή συμμετοχή στις εργασίες κατάρτισης των μεταβατικών οδηγών σπουδών.

Χαρά επίσης προκαλεί και το γεγονός ότι η διοργάνωση αυτής της ημερίδας δίνει μια σπάνια ευκαιρία να συνομιλήσουν και να συνεργαστούν οι υπεύθυνοι για την υλοποίηση της πολιτικής στην αρχική επαγγελματική κατάρτιση από όλη την επικράτεια. Κι είναι, πράγματι, αναγκαία η σημερινή συνδιάσκεψη αφού επικεντρώνεται στο ρόλο που παίζει η ‘Μαθητεία’ ως αναπόσπαστο κομμάτι της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) που ταυτόχρονα φιλοδοξούμε να αποτελέσει τη «συγκολλητική ουσία» με τις σύγχρονες απαιτήσεις και ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Είναι γεγονός ότι η χώρα μας πλήττεται από μια παρατεταμένη οικονομική κρίση που επηρεάζει την αγορά εργασίας και τις δυνατότητες απασχόλησης, ειδικά των νέων. Θεωρούμε ότι είναι υποχρέωσή μας να εξοπλίσουμε τους νέους με τα εφόδια που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις και απαιτήσεις, θα τους προσφέρουν επαγγελματικές διεξόδους και εντέλει θα διευρύνουν τις δυνατότητες απασχόλησής τους.

Σε μία προσπάθεια να ξεπεραστούν οι παθογένειες που προέκυψαν από την χρόνια εφαρμογή αποσπασματικών, ανεπιτυχών εκπαιδευτικών πολιτικών, οι οποίες απαξίωσαν την ΕΕΚ και επέφεραν τη συρρίκνωση του μαθητικού της δυναμικού, έχουμε εκπονήσει μια ολιστική στρατηγική για την ουσιαστική αναβάθμισή της, η οποία αναγνωρίζει και ενισχύει το σημαντικό κοινωνικό και εργασιακό της ρόλο. Σε αντίθεση με πρακτικές του παρελθόντος που χαρακτηρίζονταν από αντίστοιχες εξαγγελίες κενού περιεχομένου, το Υπουργείο έχει ήδη διασφαλίσει πολύ σημαντικά κονδύλια για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι για πρώτη φορά συγκεντρώνονται όλες οι αρμοδιότητες που αφορούν στην ΕΕΚ και τη δια βίου μάθηση σε ένα χαρτοφυλάκιο.

Η υλοποίηση του θεσμού του ‘Μεταλυκειακού Έτους- Τάξη Μαθητείας’ είναι μία από τις στρατηγικές μας και πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στη σύνδεση της ΕΕΚ με την αγορά εργασίας αλλά και να δημιουργήσει ένα συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην εκπαιδευτική μονάδα και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί και θα εφαρμοσθεί η μαθητεία στην Ελλάδα αποτελεί μια μεταρρύθμιση που θεωρούμε ότι βελτιώνει σημαντικά τον τρόπο εφαρμογής της μάθησης με βάση την εργασία και μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική μαθησιακή διαδρομή για τους νέους μας. Γι’ αυτό το λόγο έχει εκπονηθεί συγκεκριμένο πλαίσιο ποιότητας για τη μαθητεία στις επιχειρήσεις. Ήδη το ‘Μεταλυκειακό Έτος- Τάξη Μαθητείας’ στα Επαγγελματικά Λύκεια παρουσιάζει πολύ καλά αποτελέσματα συναντώντας την ευρεία αποδοχή από όλους τους εμπλεκόμενους. Σε συνέχεια των ΕΠΑΛ, προχωράμε στη σταδιακή εφαρμογή της μαθητείας και στα ΙΕΚ από το επόμενο εξάμηνο με στόχο να καταστεί η ΕΕΚ από λύση ανάγκης σε ισότιμη εκπαιδευτική επιλογή. Σε αυτή την κατεύθυνση η συμβολή σας είναι σημαντική.

Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες της σημερινής ημερίδας.