Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών: Μονόπλευρη απόφαση ο Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου…
Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. για τον «Ενιαίο τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου»:
Χαιρετίζουμε τους δυναμικούς και μαζικούς αγώνες που έδωσε το εκπαιδευτικό κίνημα, την τελευταία περίοδο, για την απόσυρση του σχεδίου αλλαγής πρόσληψης των αναπληρωτών και σκόπευε, το υπουργείο παιδείας, να καταθέσει προς ψήφιση. Όπως φαίνεται συνάδελφοι κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος!!!
Παράλληλα όμως, τη Μεγάλη Τρίτη, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με υπουργική απόφαση καθιέρωσε τον«Ενιαίο τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου»από 4/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία της χώρας. ΗΑνεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.με υπευθυνότητα, χωρίς μυθεύματα και λαϊκισμούς, επισημαίνει τα παρακάτω:
- Αιφνιδιασμός από το Υπουργείο Παιδείας ή απόφαση διαλόγου;
Ξεκάθαρος αιφνιδιασμός. Είναι αδιανόητο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στις 26-4-2014 από τη μια μεριά να κοινοποιεί ενδιάμεση έκθεση για τα έως τώρα πεπραγμένα του «Εθνικού και Κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία» και από την άλλη, μέσα σε μια νύχτα, να υλοποιεί μονομερείς αποφάσεις που ανατρέπουν συνολικά τη στοχοθεσία και το ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων. Πόσο μάλλον όταν αυτό το νέου τύπου «Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο» δεν βασίζεται σε επιστημονικές έρευνες για τα παιδαγωγικά του αποτελέσματα.
- Σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων ή ένας τύπος σχολείου για όλα τα παιδιά;
Η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει πως είχαν δημιουργηθεί τεράστιες παιδαγωγικές, μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες από την εκπαιδευτική πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων που διαμόρφωσαν σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων, με προεξάρχουσα την υπουργό παιδείας Α. Διαμαντοπούλου. Συγκεκριμένα, η βασική διαφορά των σχολείων κλασικού προγράμματος είναι πως διέθεταν περιορισμένο αριθμό γνωστικών αντικειμένων σε σχέση με τα σχολεία ΕΑΕΠ. Παράλληλα, μόνο τα σχολεία ΕΑΕΠ μπορούσαν να αξιοποιήσουν πιστώσεις από τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Αυτό δημιουργούσε το φαινόμενο, λόγω των ελάχιστων πιστώσεων που υπάρχουν στον κρατικό προϋπολογισμό, πολλές μεγάλες σχολικές μονάδες κλασικού προγράμματος να μην προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς διάφορων ειδικοτήτων.
Είναι, λοιπόν, αναγκαίο να δημιουργηθεί ένας «Ενιαίος τύπος Σχολείου» με ίσες ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών. Ένα Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο με προοδευτικό και σταθερό παιδαγωγικό και διεπιστημονικό προσανατολισμό.
- Εργασιακά, στελέχωση και προσλήψεις εκπαιδευτικών:
Αποτελεί χρέος του συνδικαλιστικού και εκπαιδευτικού κινήματος η διεκδίκηση για την κάλυψη όλων των απαραίτητων οργανικών και λειτουργικών θέσεων, που προκύπτουν κάθε χρόνο, στα Δημόσια Σχολεία.Αποτελεί χρέος μας ο σταθερός αγωνιστικός προσανατολισμός για τη διεκδίκηση Μόνιμων Διορισμών στην Εκπαίδευση και η σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες στα σχολεία της χώρας.
- Κάλυψη κοινωνικών και μορφωτικών αναγκών;
Το Δημόσιο σχολείο καλύπτει μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες από τη γέννησή του.Γιατί επομένως στο “νέο τύπου σχολείο”, που θεσπίζει το υπουργείο, παραλείπεται η ένταξη στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό η ενισχυτική διδασκαλία στα πλαίσια της αντισταθμιστικής αγωγής;Γιατί η συμμετοχή του παιδιού στο ολοήμερο σχολείο απαιτεί ως προϋπόθεση να είναι και οι δύο γονείς εργαζόμενοι;Οι άνεργοι έχουν την πολυτέλεια να πληρώνουν και να στέλνουν το παιδί τους σε εξωσχολικές δραστηριότητες όταν οι ίδιοι βρίσκονται στην ανέχεια χωρίς την οποιαδήποτε πρόνοια από το ίδιο το κράτος; Ένα πραγματικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο αγκαλιάζει όλα τα παιδιά, ανεξαιρέτως, και παρέχει όλα τα μορφωτικά αγαθά που προσφέρει με στόχο την εξομάλυνση των όποιων ανισοτήτων.Γιατί στο “νέο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο” καταργείται η πρωινή ζώνη του ολοημέρου;Γιατί στο “νέο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο” δεν θα υπάρχει ένας σταθερός υπεύθυνος δάσκαλος που θα φέρει την ευθύνη του όλου ολοήμερου προγράμματος και θα στηρίζει τη λειτουργίατου ολοήμερου σχολείου;Από πού προκύπτει ότι όλες αυτές οι περικοπές βοηθούν παιδαγωγικά;
Ένα σχολείο που δεν ακουμπάει στο σύνολο των μορφωτικών και κοινωνικών αναγκών που υπάρχουν, απλά υποκρύπτει από τους σχεδιαστές του άλλους είδους επιλογές έξω από παιδαγωγικούς λόγους και τις μέρες μας, δεν μπορεί, παρά να είναι καθαρά οικονομικοί. Λόγοι περικοπών που χτυπούν το ήδη λαβωμένο δημόσιο σχολείο ακόμα παραπάνω!!!
- Η παλαιοκομματική «ομπρέλα» της κα. Διαμαντοπούλου σε υποτιθέμενη «ασπίδα» των συναδέλφων.
Η δημιουργία Σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων αποτέλεσε βασική πολιτική επιλογή της πρώην υπουργού παιδείας Α. Διαμαντοπούλου, η οποία βρήκε ένθερμους υποστηρικτές σε συνδικαλιστικό επίπεδο από τη γνωστή παλαιοκομματική φρουρά. Είναι η ίδια φρουρά που κώφευε, εκείνη την περίοδο, για την καταστρατήγηση της προϋπηρεσίας των συναδέλφων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Οι αντιδραστικές πολιτικές της κα. Διαμαντοπούλου και με το Ν. 3848/2010 διαφαίνονται σήμερα με τον κατακερματισμό του Κλάδου.
Η παλαιοκομματική «ομπρέλα» των αντιεκπαιδευτικών επιλογών του παρελθόντος μεταμορφώνεται σήμερα σε υποτιθέμενη «ασπίδα» για τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων.
- Ένας «Ενιαίος Τύπος Σχολείου». Αλλά ποιο σχολείο;
ΗΑνεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικώνπιστεύει και παλεύει για έναΣύγχρονο, Δημόσιο, Δημοκρατικό, Πολυεπιστημονικό, Διαπολιτισμικό και Ολοήμερο Σχολείο. Το σύγχρονο Δημοτικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.Οφείλει, δηλαδή, να παρέχει τις βασικές γνώσεις, αρχές και αξίες για τη διαμόρφωση ενός κριτικά σκεπτόμενου και μορφωμένου ατόμου. Παράλληλα, οφείλει να αναδεικνύει την τέχνη, τον πολιτισμό και την τεχνολογία της εποχής που συμβάλλουν καθοριστικά στη συγκρότηση του μορφωτικού και αξιακού συστήματος των ατόμων. Επίσης να συμβάλει καθοριστικά στην εξομάλυνση των κοινωνικών και μορφωτικών ανισοτήτων, που υπάρχουν και αναπαράγονται στη σημερινή του μορφή.
Σήμερα, απαιτείται απ’ όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις σοβαρότητα, συνέπεια και ενότητα για τη διαμόρφωση του Δημόσιου Σχολείου που οραματιζόμαστε, που με αγώνες και διεκδικήσεις θα επιβάλλουμε. Ένα Δημόσιο Σχολείο με τις ίδιες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο που θα ικανοποιεί τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς εξαιρέσεις. Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι συνάδελφοι δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικότητες μόνιμοι και αναπληρωτές παλεύουμε για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα αποτελεί νησίδα για τις νέες γενιές.