: Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του iPaidia.gr, στο Υπουργείο Παιδείας γίνονται προσπάθειες για 10.500  σε μια φάση κι όχι σε δύο χρόνια.

Της Ασημίνας Ρούσσου –

Έτσι, αν και η κ. ότι θα γίνουν αρχικά  5.250 , γίνονται προσπάθειες για 10.500 σε μια φάση,  χωρίς ακόμα να έχει κλειδώσει το τελικό νούμερο ούτε η κατανομή σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια.

, εντός του Μαΐου και του Ιουνίου αναμένεται να «τρέξουν» οι διαδικασίες για τις δηλώσεις αλλά και τους μόνιμους στην Γενική Εκπαίδευση. Ωστόσο, κλειστά κρατάει το Υπουργείο Παιδείας τα χαρτιά του για την κατανομή των θέσεων αλλά και τον συνολικό αριθμός των διορισμών για το έτος 2021-2022.

Μέσα στον , με τη λήξη της σχολικής χρονιάς αναμένεται να εκδοθούν οι οριστικοί πίνακες του από τους οποίους θα στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό τα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.

Άγνωστος παράγοντας η κατανομή στους διορισμούς

Οι αριθμοί από τις είναι αμείλικτοι για τις ανάγκες που υπάρχουν στα σχολεία, με πάνω από 40.000 εκπαιδευτικούς να προσλαμβάνονται φέτος.

Η έχει προτείνει την κατανομή κατά 50% σε κάθε βαθμίδα, όμως κάποιοι εκπρόσωποι της Πρωτοβάθμιας επιμένουν σε μεγαλύτερο ποσοστό για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, καθώς όπως σημειώνουν, ο αριθμός των κενών σε αυτά είναι πολύ μεγαλύτερος.

Από την πλευρά της πρωτοβάθμιας, οι ανάγκες είναι αυξημένες, την ίδια ώρα που οι έχουν εκτοξευτεί ενώ παράλληλα θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.

Στην δευτεροβάθμια, καταγράφονται αντίστοιχα πολλά κενά ακόμα και σε βασικές ειδικότητες όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί και βιολόγοι που διδάσκουν μεταξύ άλλων και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθημάτα.

: Η ανάγκη πραγματοποίησης των 10.500 σε μία φάση

Σε ανακοίνωσή του ο κ .Παληγιάννης κάνει λόγο για χιλιάδες κενά και μάλιστα οι αναπληρωτές έχουν φτάσει τους 50.000!

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Στη δημόσια εκπαίδευση υπάρχουν χιλιάδες οργανικά και λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών, αφού τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει διορισμοί, ενώ έχουν αποχωρήσει πάνω από 40.000 εκπαιδευτικοί και φέτος οι συνταξιοδοτήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τις 10.000.

Οι πλέον των 50.000 που εργάζονται στην εκπαίδευση, οι περισσότεροι όλων των εποχών, πιστοποιούν τις ελλείψεις σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

Αναμφισβήτητα μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας, με εξαίρεση τις 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή το 2020, που αποτέλεσε ένα θετικό βήμα, η εκπαίδευση έχει ανάγκη χιλιάδων διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών.

Η εξαγγελία της Υπουργού Παιδείας να πραγματοποιηθεί η πρώτη φάση διορισμών (5.250 από τις 10.500 προσλήψεις που προβλέπονται συνολικά) πριν την έναρξη του σχολικού έτους, δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τα πραγματικά κενά.

Για τη στοιχειώδη κάλυψη των πολύ σοβαρών κενών με μόνιμο προσωπικό πρέπει άμεσα να γίνουν σε μία φάση οι 10.500 διορισμοί και πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους για να περιοριστεί το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σχετικά με το θέμα της κατανομής των διορισμών μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης το ελάχιστο που μπορεί να γίνει είναι να ληφθεί υπόψη το κριτήριο των πραγματικών αναγκών όπως αυτές αποτυπώνονται με βάση τα οργανικά κενά για τις μεταθέσεις αλλά και τις προσλήψεις αναπληρωτών τα τελευταία χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση έμφαση πρέπει να δοθεί στην κάλυψη πρώτιστα των αναγκών των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών σχολείων που είναι διάσπαρτα σ’ όλη τη νησιωτική Ελλάδα και στα πιο δυσπρόσιτα χωριά της πατρίδας μας.

Οι 10.500 διορισμοί σε μία φάση πρέπει να είναι βασική επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αλλά και του συνδικαλιστικού κινήματος, ως πρώτο βήμα για την κάλυψη όλων των αναγκών με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για να ελπίζουμε στην επίτευξη υψηλότερης ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση, για ένα καλύτερο αύριο των παιδιών μας, για ένα καλύτερο αύριο της χώρας μας».

Η θέση της ΟΛΜΕ για τους

Σε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε και πάλι τα αιτήματά του σχετικά με τους διορισμούς, με την δικαίωση των συναδέλφων που αποκλείστηκαν από τους πίνακες λόγω παραβόλου και με την κατανομή των θέσεων διορισμών ενώ έθεσε και ερωτήματα για τις αλλαγές που θα νομοθετηθούν στο σύστημα διορισμών.

Η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι οι πρώτοι 5250 διορισμοί θα έχουν ολοκληρωθεί πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Για το ζήτημα του παραβόλου δήλωσε αναρμόδια, καθώς αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του υπουργείου Εσωτερικών και ότι το μελετά ο κ. Βορίδης.

Για την κατανομή των θέσεων δήλωσε ότι δεν υπάρχει ακόμα καμία απόφαση και ότι θα κληθούμε σε νέα συνάντηση για το θέμα. Σχετικά με τις πιθανές αλλαγές στο σύστημα διορισμών δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα σχετικό νομοσχέδιο.

Μητσοτάκης: Διορισμοί εκπαιδευτικών μετά από 12 χρόνια

Με τους 17 μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου Πάχνης, που βρίσκεται στην περιοχή της Ξάνθης, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Επειτα από 12 χρόνια θα αρχίσει σταδιακά να κλείνει αυτή η πληγή αναπληρωτών νηπιαγωγών, δασκάλων, καθηγητών, που καλύπτουν όμως ουσιαστικά πάγιες και διαρκείς ανάγκες», είπε.

Αναπληρωτές: Γιατί οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί δεν φτάνουν

ΠΑΣΑΔ:  Όταν το επαληθεύει τις προβλέψεις μας. (Αύγουστος 2020) «…Εμείς ζητήσαμε και ζητάμε στην α/θμια και β/θμια, διότι όπως αιτιολογουμε και αποδεικνύουμε τα κενά για τα οποία έγινε η πρόβλεψη το 2018 δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα του 2021. Η α/θμια τον επόμενο Ιούνιο θα έχει πάνω από 9000 οργανικά κενά, πράγμα το οποίο γνωρίζει το …»


Σύμφωνα με τα κενά για μετατάξεις που επισήμως δόθηκαν, 15700 είναι τα οργανικά κενα στην εκπαίδευση! 9945 οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια και 5760 στη Δευτεροβάθμια!

Επαναλαμβάνουμε ότι οι το 2021 δεν είναι ούτε υπερβολή ούτε πολυτέλεια! Είναι υπευθυνότητα, σοβαρότητα, αίσθημα ευθύνης και τήρηση των όσων επισήμως έχουν ειπωθεί από την κυβέρνηση δια στόματος Υπουργού Παιδείας και έχουν ψηφιστεί στην κατάθεση του προϋπολογισμού στη Βουλή.

Είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της Υπουργού Παιδείας και λογική απέναντι στον πολίτη που ζητά μόνιμο και σταθερό προσωπικό στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια για τα παιδιά του.

Τσίπρας: 15.000 διορισμοί στην πρωτοβάθμια αλλιώς το 1/3

Ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι «πρέπει να υπάρξει άμεσα μια διαδικασία δρομολόγησης στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». «Η εκτίμηση που έχουμε με βάση τον αριθμό των συνταξιοδοτούμενων εκπαιδευτικών είναι ότι αν δεν υπάρξει ένα σοβαρό πρόγραμμα τουλάχιστον 15.000 προσλήψεων το επόμενο διάστημα σχεδόν το 1/3 των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια την επόμενη χρονιά θα πρέπει να είναι αναπληρωτές. Δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι κανένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα», σημείωσε.

Πρόσθεσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει ένα πρόγραμμα 5.000 + 5.000 για το 2020 και το 2021, «δεν προχώρησε ή προχώρησε καθυστερημένα, προφανώς με τα δεδομένα που έχουν προκύψει ούτε αυτό το πρόγραμμα θα ήταν επαρκές». «Χρειάζεται μια άλλη οπτική συνολικά για να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα ζητήματα που έχουμε μπροστά μας», είπε.

Ο γγ της ΔΟΕ είπε ότι «τα κενά στην εκπαίδευση είναι πάρα πολύ μεγάλα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση φέτος είχαμε 30.000 αναπληρωτές και είχαμε και αποχωρήσεις πάρα πολλών εκπαιδευτικών με συνταξιοδοτήσεις, αυτός ο αριθμός θα προσεγγίσει περίπου τις 40.000. Οι 5.250 διορισμοί που είναι προγραμματισμένοι για φέτος, είναι σταγόνα στον ωκεανό επί της ουσίας». Πρόσθεσε ότι κατά τη , σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον, θα πρέπει όλοι οι μόνιμοι διορισμοί και οι φετινοί και αυτοί που έχουν προγραμματιστεί για του χρόνου, να γίνουν φέτος, ώστε τα κενά να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025