: Μετά την ανακοίνωση των , θα ανοίξει η πλατφόρμα για τη συμπλήρωση του .

Τονίζεται ότι, οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν επιδόσεις υψηλότερες από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του κάθε τμήματος για να μπορέσουν να την επιλέξουν.

Παράλληλα με το , για την εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ, (σ.σ. τα οποία έχουν μετονομαστεί σε ΣΑΕΚ).

Το παράλληλο μηχανογραφικό μπορούν να το συμπληρώσουν τόσο οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και όσοι απόφοιτοι Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της τρέχουσας σχολικής χρονιάς το επιθυμούν, ακόμα κι αν δεν έχουν δηλώσει συμμετοχή στις .

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι στην συμπλήρωση του Μηχανογραφικού; Τι θα τους βοηθήσει να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές; Πώς επηρεάζει τη διαδικασία επιλογής η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής; Υπάρχουν «σχολές του μέλλοντος»; Ποιες είναι αυτές;

Τα παραπάνω ερωτήματα συνιστούν μερικές από τις πιο συχνές απορίες μαθητών και γονέων.

Τρεις ερωτήσεις και τέσσερις παράγοντες που (πρέπει να) καθορίζουν τις επιλογές των υποψήφιων

To μηχανογραφικό δελτίο είναι, πράγματι, το εισιτήριο για το ταξίδι της σταδιοδρομίας μας και η συμπλήρωσή του είναι αναγκαίο να γίνει υπεύθυνα, καθώς αποτελεί μια διαδικασία λήψης απόφασης σπουδών. Η διαδικασία λήψης απόφασης σπουδών καθορίζεται -μεταξύ άλλων- από τις απαντήσεις σε τρία ερωτήματα και βάσει τεσσάρων παραγόντων, που αναφέρονται παρακάτω:

1) Ποιος είμαι, τι θέλω, τι μπορώ;

Έστω και τώρα μπορείς να μπεις σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης μόνος σου ή με τη βοήθεια ενός συμβούλου σταδιοδρομίας και να αναγνωρίσεις τα ενδιαφέροντά σου, τις εργασιακές σου αξίες, τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της προσωπικότητά σου.

2) Πόσα μόρια έχω συγκεντρώσει;

Ένας σωστός υπολογισμός μορίων σε μια ψηφιακή εφαρμογή θα σου αποκαλύψει τις ρεαλιστικές σου επιλογές, χωρίς απαραίτητα να περιοριστείς σ’ αυτές.

3) Τι γνωρίζω για τις σχολές στις οποίες έχω πρόσβαση;

Μαθαίνω όσα μπορώ περισσότερα για το πρόγραμμα σπουδών, την αξιολόγηση του τμήματος, την περιοχή/ πόλη που βρίσκεται, το κόστος ζωής εκεί, τα μεταπτυχιακά τα οποία σχετίζονται με αυτά, τις προοπτικές στην αγορά εργασίας.

4) Πρόγραμμα Σπουδών και τοποθεσία

Επιλέγω όσες σχολές έχουν ένα ελκυστικό και ενδιαφέρον για έμενα πρόγραμμα σπουδών και λαμβάνω υπόψη μου, αν μπορώ να σπουδάσω εκτός του τόπου κατοικίας μου και με ποιες προϋποθέσεις. Αν όχι, επιλέγω σχολές που βρίσκονται στον τόπο κατοικίας μου, κάνοντας τους λιγότερο δυνατούς συμβιβασμούς.

5) Μαθαίνω για τα δικαιώματά μου

Μελετώ την εγκύκλιο των μετεγγραφών, τις αντιστοιχίες των σχολών, την εγκύκλιο των διακριθέντων μαθητών, το 10%, τη δυνατότητα μετακίνησης, το στεγαστικό επίδομα και ό,τι άλλο μπορεί να διευκολύνει τον δρόμο μου προς τη σχολή που μ’ ενδιαφέρει περισσότερο.

6) Δεν υπάρχει τέλεια απόφαση

Θυμάμαι πάντα ότι τέλεια απόφαση δεν υπάρχει, αλλά υπάρχει πάντα η βέλτιστη με τα δεδομένα που υπάρχουν! Αφήνω, αναπόφευκτα ένα μικρό περιθώριο σε στοιχεία που δεν μπορώ να ελέγξω – όπως αν θα ανέβουν ή θα κατέβουν οι βάσεις.

7) Επιλέγω μακριά από προκαταλήψεις και στερεότυπα

Το ότι κάποιος επέλεξε μια σχολή και πέτυχε ή απέτυχε επαγγελματικά ή το ότι κάποια τμήματα έχουν καλή ή «κακή» φήμη είναι πολύ επισφαλή κριτήρια που δεν εντάσσονται στα ορθολογικά με τα οποία πρέπει να γίνεται, κατά κύριο λόγο, η λήψη απόφασης σπουδών.

Ελεύθερος Τύπος