Επίκαιρες Ερωτήσεις προς τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ, της Βουλευτού Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ κας Έλενας Ακρίτα με θέμα: «Οι τεράστιες ελλείψεις στη στελέχωση της Παράλληλης Στήριξης προκαλούν απόγνωση σε γονείς και εκπαιδευτικούς» και του Βουλευτή της ΝΙΚΗΣ κου Νικολάου Παπαδόπουλου με θέμα: «Κάλυψη εκπαιδευτικών κενών στην παράλληλη στήριξη και την ειδική αγωγή στα σχολεία όλης της Χώρας».
Ειδικότερα, τις Ερωτήσεις απάντησε από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου.
Νέα ταυτότητα: Προβλήματα με τα ραντεβού – Τα δικαιολογητικά αναλυτικά
Οι Βουλευτές ζητούσαν από το ΥΠΑΙΘΑ να απαντήσει σχετικά με το τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να καλυφθούν το ταχύτερο δυνατό οι ελλείψεις σε προσωπικό όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (κα Ακρίτα) και με το αν θα δώσει λύση άμεσα ώστε να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης με αναλογία 1:1 σε ολόκληρη τη Χώρα και με το αν θα καλύψει στη Β΄ φάση των προσλήψεων όλα τα κενά ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν την κατάλληλη υποστήριξη που δικαιούνται (κος Παπαδόπουλος).
Η κα Μιχαηλίδου απαντώντας στις Επίκαιρες Ερωτήσεις μεταξύ άλλων επιγραμματικά ανέφερε:
Προτεραιότητα για το ΥΠΑΙΘΑ είναι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Από το 1.350.000 μαθητές της χώρας οι 73.500 είναι με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με αναπηρίες, δηλαδή ποσοστό 5%, ενώ από τους 28.700 συνολικούς μόνιμους διορισμούς από το 2020, οι 4.720 ήταν για την ειδική αγωγή, δηλαδή ποσοστό 16%.
Εχουμε αύξηση 270% σε αιτήματα Παράλληλης Στήριξης και αυτό δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνον με τη ζήτηση.
Εξασφαλίσαμε πριν από λίγες ημέρες και άλλες πιστώσεις για την Παράλληλη Στήριξη και έτσι φτάσαμε τις 20.000 (Σ.Σ. 9.500 δόθηκαν στα πλαίσια της Α Φάσης προσλήψεων – 7.300 περίπου θα δοθούν στη Β Φάση, αρχές Οκτωβρίου και 2.700 περίπου αρχές Νοεμβρίου), όταν τα αιτήματα είναι 19.000 αλλά έχουμε και αιτήματα και για Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
Δεν είναι η σκιά κάθε μαθητή ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης.
Το σχολείο έχει την τελική ευθύνη για κάθε μαθητή με τελικό σκοπό τη συμπερίληψη.
Μπορεί να υπάρξει και εξατομίκευση της Παράλληλης Στήριξης ανά μάθημα.
Θα αναβαθμισθούν όλα τα σχολεία και τα ειδικά.