Τα κριτήρια για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών παρουσίασε ο Κ. Μητσοτάκης σε ομιλία του στη Βουλή. Συγκεκριμένα ανέφερε:
Κατεύθυνση τρίτη. Διαρκής επιμόρφωση, κίνητρα προόδου, αλλά και αξιολόγηση παντού και για όλους. Ο εκπαιδευτικός ανακτά τη θέση του στην αξιακή πυραμίδα της κοινωνίας. Ξανακερδίζει την επαγγελματική του αξιοπρέπεια. Αναλαμβάνει, όμως, και την ευθύνη του ξεχωριστού λειτουργήματός του. Αυτό σημαίνει ότι σε διδακτικό επίπεδο, δάσκαλοι και καθηγητές αποκτούν λόγο στην ύλη και στον τρόπο που διδάσκουν. Όμως και οι ίδιοι επιμορφώνονται συνεχώς.
Ο αριθμός τους αυξάνεται κατά προτεραιότητα βάσει προϋπηρεσίας, επιστημονικής επάρκειας και αναγκών, καθώς και της επίδοσής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Όλοι, ωστόσο, αξιολογούνται για τη βελτίωση, αλλά και την επιβράβευσή τους: Τα σχολεία από τους διδάσκοντες, τους μαθητές και τους γονείς, ενώ το Υπουργείο κρίνει τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών μονάδων, αλλά εισπράττει και τη δική τους κριτική. Σε διοικητικό επίπεδο, τέλος, παύει ο εναγκαλισμός Κράτους-Παιδείας. Ο διευθυντής του σχολείου αναβαθμίζεται, αξιολογείται αυστηρά, αλλά αποκτά και πρόσθετους βαθμούς ελευθερίας.