Ενημερωτική ημερίδα για τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών, τα οποία έχουν προκαλέσει την αποδοκιμασία της Εκκλησίας της Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης 10 Νοεμβρίου 2016 στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας. Την ημερίδα διοργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Ηπείρου, Κερκύρας, Άρτας, Πρεβέζης και Λευκάδος κ. Τριαντάφυλλος Σιούλης. Η Ιερά Μητρόπολις ανέλαβε τη φιλοξενία της ημερίδας και παρέθεσε γεύμα στους θεολόγους που συμμετείχαν.
Τις εργασίες της ημερίδας προσφώνησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, ο οποίος επεσήμανε ότι οι θεολόγοι είναι σάρξ εκ της σαρκός της Εκκλησίας. Δεν μπορούμε να αφήσουμε ούτε το μάθημα στην τύχη που του έχουν ετοιμάσει. Αντί να είναι ένα μάθημα που με βάση την παράδοσή μας, το πρόσωπο του Χριστού, την σημασία της Ορθοδοξίας για τη ζωή των Ελλήνων, θα ενισχύει τα παιδιά ώστε να γνωρίζουν την ταυτότητά μας, να μετατραπεί σε ένα μάθημα συγκρητιστικό, που θα προκαλεί
σύγχυση και θα υπηρετεί επιδιώξεις παγκοσμιοποίησης, ζωής δηλαδή καταναλωτικής, χωρίς προσανατολισμό, χωρίς Θεό, με τον Χριστό να είναι ένας καλός άνθρωπος, ένας ιδρυτής θρησκείας όπως όλες οι άλλες.
Η Εκκλησία αντέδρασε δυναμικά και θα συνεχίζει να αντιδρά. Την ενδιαφέρει άλλωστε και η παρουσία των θεολόγων μέσα στα σχολεία. Οι θεολόγοι είναι εκφραστές της παράδοσης και την ίδια στιγμή μιλούν τον λόγο της αλήθειας, όντας κοντά στις ανάγκες των παιδιών. Επιτελούν έργο παιδείας και
παιδαγωγίας. Αυτό σημαίνει ότι χωρίς να παραβιάζουν την ελευθερία των παιδιών, τα ενισχύουν να έχουν βάσεις και ρίζες. Γι’ αυτό και η Εκκλησία δεν μπορεί να τους εγκαταλείψει στον κυκεώνα του θρησκευτικού αποχρωματισμού.
Ο σύμβουλος κ. Σιούλης ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο και ζήτησε να μεταφερθούν στην Ιεραρχία οι ανησυχίες για τον θρησκευτικό «αγραμματισμό», ο οποίος θα προκληθεί μέσα από τα νέα προγράμματα.
Οι εκπαιδευτικοί θεολόγοι που συμμετείχαν στην ημερίδα εξέφρασαν την αγωνία τους και την αποδοκιμασία τους στα νέα προγράμματα, τα οποία εισήχθησαν χωρίς καμία προετοιμασία, καμία επιμόρφωση, χωρίς βιβλία, οδηγώντας στην υποβάθμιση τόσο το μάθημα όσο και την προσπάθεια των θεολόγων να δώσουν στα παιδιά γνώσεις και την ίδια στιγμή να τα φέρουν σε επαφή με την ορθόδοξη θρησκευτική αγωγή, όπως το σύνταγμα της πατρίδας μας προβλέπει.