Στο ίδιο έργο θεατές, παρακολουθήσαμε άλλο ένα επικοινωνιακό σόου του Πρωθυπουργού, αυτή τη φορά σε απευθείας μετάδοση από το , λίγες ημέρες πριν η κυβέρνησή του φέρει στη Βουλή μια νέα λαίλαπα δυσβάστακτων μέτρων που θα πλήξει ανελέητα τους ήδη εξαντλημένους -οικονομικά και ηθικά- πολίτες.

Της Νίκης Κ. Κεραμέως

Αντιλαμβανόμαστε την αγωνία του, έχοντας καταπατήσει κάθε αρχή και αξία από αυτές που πρέσβευε προεκλογικά, να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από την πλήρη ιδεολογική μεταστροφή του και την επιβολή νέων, ακόμη πιο επώδυνων μέτρων λιτότητας, με υπογραφή και αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Παραμένει όμως αδιανόητη η ελαφρότητα με την οποία ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, αλλά και ο Υπουργός Παιδείας, αντιμετωπίζουν την ίδια την Παιδεία της χώρας και την -ανήσυχη για τα πραγματικά μείζονα ζητήματα- εκπαιδευτική κοινότητα.

Δυστυχώς, δεν είναι πρώτη φορά που η κυβέρνηση εμπαίζει ανερυθρίαστα μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Έκπληκτοι προ διμήνου παρακολουθήσαμε ένα αλαλούμ αντικρουόμενων κυβερνητικών δηλώσεων που αφορούσαν στις επερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις, λίγες εβδομάδες πριν την έναρξή τους κι ενώ η προσπάθεια των υποψηφίων κορυφωνόταν: σχετικά με τον αριθμό των εισακτέων στις ανώτατες σχολές, τις επαναληπτικές εξετάσεις, ακόμα και τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων! Η ατζέντα των πολιτικών εξελίξεων εκείνων των ημερών ανέφερε: “δεν κλείνει η αξιολόγηση με τους θεσμούς, αναμένεται νέα, σφοδρή επιβάρυνση του πολίτη”. Ομοίως προ καιρού και επί υπουργίας κ. Φίλη, ενώ εξελισσόταν το κυβερνητικό φιάσκο με τις τηλεοπτικές άδειες, θυμήθηκαν να θίξουν το ευαίσθητο ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Άλλο ένα πυροτέχνημα ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με εκπαιδευτικό πρόσημο είχε μόλις εκτοξευθεί στον ουρανό της επικαιρότητας, προκειμένου να αποσοβήσει τους ενδοκυβερνητικούς κραδασμούς.

Από βήματος Υπουργείου Παιδείας ακούσαμε τις προηγούμενες μέρες μια ακατάσχετη παροχολογία, ένα άνευ προηγουμένου χάιδεμα αυτιών χωρίς συνυπολογισμό συνεπειών, μια σειρά υποσχέσεων που θαρρείς ότι προερχόταν από χείλη πρωθυπουργού μιας εύπορης, ανεξάρτητης από κάθε μνημονιακή δέσμευση, χώρας. Υποσχέσεις χωρίς αντίκρυσμα, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις για το πού θα βρεθούν τα χρήματα για να υλοποιηθούν ή, έστω, για το ύψος των αναγκαίων πόρων. Πέραν της δημοσιονομικής ασάφειας, όμως, η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι της ανοχής είναι η ασάφεια στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Μεταξύ άλλων, εξήγγειλαν την των . Είναι γεγονός ότι ο πολιτικός και εκπαιδευτικός κόσμος πρέπει να εργαστούν από κοινού για την εξεύρεση του βέλτιστου τρόπου εισαγωγής μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς το ισχύον σύστημα χαρακτηρίζεται από τρωτά σημεία, όπως η αποστήθιση και η αποτύπωση της στιγμής. Ωστόσο, αν μη τι άλλο, θα αναμέναμε ότι μία τέτοιας εμβέλειας ριζική τροποποίηση θα είχε θεμελιωθεί σε μία εμπεριστατωμένη μελέτη αξιόπιστης εναλλακτικής, διαφορετικά θα επρόκειτο για άλλο ένα αμιγώς ψηφοθηρικό τέχνασμα. Δεν πέρασαν 24 ώρες και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ότι η Κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να παρουσιάσει καμία αξιόπιστη εναλλακτική. Συγκεκριμένα, την επομένη των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού, ο Υπουργός Παιδείας σε τηλεοπτική συνέντευξή του, υπέδειξε ένα “μεταβατικό στάδιο” μέχρι να “βρεθεί ισορροπία”, καθησύχασε λέγοντας ότι “χιλιάδες τρόπους θα βρούμε”, αν και “δεν θα ξεκαθαρίσουμε” τώρα το οι υποψήφιοι “γιατί δεν το ξέρουμε”. Αυτό όμως που θα πούμε στο μαθητή μετά βεβαιότητος είναι ένα: “Μην αγχώνεσαι παιδί μου”!

Είναι τρομακτική η φυσικότητα με την οποία απεκδύονται των ευθυνών τους αυτοί που κρατούν στα χέρια τους το μέλλον της χώρας, δεδομένου ότι από την Παιδεία εξαρτάται το αύριο της Ελλάδας. Εξίσου τρομακτικό και το θράσος να παίζουν με την αγωνία μαθητών και γονέων για ψηφοθηρικούς σκοπούς, με ομάδα-στόχο αυτή τη φορά τους 16χρονους που θα ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές. Ποιος ξέρει λοιπόν, αν δεν ξέρουν ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Παιδείας της χώρας, τι μέλλει γενέσθαι επί των δικών τους εξαγγελιών; Ποιος είναι αρμόδιος να απαντήσει; Ελπίζουμε οι ιθύνοντες να μην απευθυνθούν στη σχολή αστρολογίας, την οποία πρόσφατα πιστοποίησαν -έστω προσωρινά- ως κέντρο δια βίου μάθησης.

* Η κα Νίκη Κεραμέως είναι Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ΝΔ, Βουλευτής Επικρατείας, Δικηγόρος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025