Μία μέρα παράταση δόθηκε για την υποβολή αιτήσεων για Δντές σχολικών μονάδων.
Συγκεκριμένα οι αιτήσεις υποβάλλονται μέχρι 25 Μαίου 2015. Τα δικαιολογητικά μπορούν να υποβληθούν μέχρι και 2 μέρες μετά δηλ.ως τις 27/5/2015.
Θέμα: « Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων για πλήρωση θέσεων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης »
ΣΧΕΤ.: Φ.361.22/27/80025/Ε3/19-5-2015 ( ΑΔΑ: 6Ι5Β465ΦΘ3-ΨΕ2 )
Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού, σας γνωρίζουμε ότι παρατείνεται η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για πλήρωση θέσεων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά μία εργάσιμη ημέρα. Συνεπώς καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η 25η Μαΐου 2015 και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η 3η Ιουνίου 2015.
Επισημαίνουμε ότι ανάλογα παρατείνεται η διήμερη προθεσμία υποβολής των συμπληρωματικών της αίτησης δικαιολογητικών.
.Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ
…………………………………………………………………….
Απίστευτα φαινόμενα παρουσιάζονται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τη νόμιμη λειτουργία της διοίκησης η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Στην εγκύκλιο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. της 19-5-2015 «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» , γίνεται η παρακάτω αναφορά : «Σε συνέχεια της αριθμ. Φ.361.22 / 26 / 79840 / Ε3 / 19-5-2015 Υπουργικής Απόφασης που αφορά στην επιλογή των υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακών Κέντρων…».
Κάθε προσπάθεια που κάναμε να βρούμε και να αναγνώσουμε τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση υπήρξε άκαρπη. Η απόφαση δεν είναι δημοσιευμένη σε Φ.Ε.Κ. και, φυσικά, δεν υπάρχει αναρτημένη πουθενά, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει.
Είναι σαφές ότι το παραπάνω αποτελεί σοβαρότατο νομικό ελάττωμα στην όλη διαδικασία επιλογής στελεχών. Στην περίπτωση μάλιστα που, με παράβαση κάθε έννοιας χρηστής διοίκησης, «φανερωθεί» εκ των υστέρων με κάποιο δεσμευμένο αριθμό Φ.Ε.Κ. αυτό θα είναι ξεκάθαρη εξαπάτηση. Και όλα αυτά γιατί το Υπουργείο από όλα τα τεράστια ανοικτά ζητήματα της εκπαίδευσης (δαπάνες, διορισμοί, μετατάξεις, αξιολόγηση, πραγματοποίηση υπηρεσιακών μεταβολών, ειδική αγωγή, προσχολική αγωγή…) επέλεξε ως «κατεπείγον» το θέμα της επιλογής στελεχών αδιαφορώντας τόσο για τη νομιμότητα όσο και για την υποβολή σε απίστευτη ταλαιπωρία όσων εμπλέκονται στη διαδικασία (προσωπικό Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θέτει ζήτημα νομιμότητας της διαδικασίας και σε κάθε περίπτωση θα κινηθεί με κάθε τρόπο για την για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την τήρηση των κανόνων δικαίου.
…………………………………………………
ΤΟ ΦΕΚ ΒΓΗΚΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΤΟ Φ.Ε.Κ.
………………………………………………….
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά κατέθεσε η τομέαρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου, με την οποία ζητά απαντήσεις στα εξής θέματα:
1. Προβλέπεται στην εγκύκλιο δικαίωμα λήψης ειδικής άδειας προκειμένου οι υποψήφιοι διευθυντές να επισκεφθούν τα σχολεία στα οποία έχουν θέσει υποψηφιότητα. Δεδομένου ότι παράλληλα με τη διαδικασία εκλογής διευθυντών θα λαμβάνουν χώρα οι ενδοσχολικές εξετάσεις, με ποιον τρόπο θα γίνει η αναπλήρωση των ως άνω υποψήφιων διευθυντών στην περίπτωση που αυτοί είναι επιτηρητές ή εισηγητές στις ενδοσχολικές εξετάσεις; Ως τι θα λογίζεται η ανωτέρω σχετική άδεια;
2. Πέρα από τον προφανή αντιεκπαιδευτικό και αντιαισθητικό χαρακτήρα της «προεκλογικής» δραστηριότητας των υποψηφίων εντός του σχολείου, που προβλέπει η εγκύκλιος, αφήνεται αρρύθμιστο και ανεξέλεγκτο το πότε θα γίνονται οι «προεκλογικές» ομιλίες των υποψηφίων. Θα γίνονται στα διαλείμματα; Μετά το πέρας του ωραρίου; Ή μήπως περνώντας από τάξη σε τάξη;
3. Η τριήμερη προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι ανεπαρκής και θα συνεπιφέρει την απώλεια του δικαιώματος συμμετοχής εκπαιδευτικών που δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση εμπρόθεσμα. Ποια σκοπιμότητα δικαιολογεί τη βιασύνη αυτή;
4. Για ποιο λόγο δεν εξειδικεύονται τα κριτήρια επιλογής του διευθυντή και υποδιευθυντή από τα υπηρεσιακά συμβούλια, σε περίπτωση ατελέσφορης εκλογικής διαδικασίας;
5. Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κριτηρίων τα οποία υποτίθεται ότι λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή του κατάλληλου υποψηφίου από τους εκπαιδευτικούς, από τη στιγμή που η ψήφος είναι μυστική και δεν αιτιολογείται;
6. Τέλος, επειδή δήθεν κόπτεστε για το κράτος δικαίου, μήπως θα έπρεπε πριν εκδοθεί η εγκύκλιος να έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση στην οποία στηρίζεται;
Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Η ιδεοληπτική εμμονή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας το οδηγεί να αγνοεί τα φλέγοντα ζητήματα της εκπαίδευσης και να αναλώνεται στην εκλογή διευθυντών με την έκδοση της από 19/05/2015 σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επέλεξε αντί ενός κλίματος αρμονίας και συναδελφικότητας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, την πολιτική της ανθρωποφαγίας, του διχασμού και της συνδικαλιστικοποίησης της εκπαίδευσης, της οποίας τα αποτελέσματα θα φανούν με την λήξη της σχολικής χρονιάς αλλά πολύ περισσότερο με την έναρξη της νέας, το Σεπτέμβρη του 2015.
Δυστυχώς, όμως, η διαχειριστική ανεπάρκεια και αναποτελεσματικότητα που επιδεικνύει ακόμη και στο πεδίο της εφαρμογής των νέων μέτρων είναι τέτοια που επιτείνει την ανασφάλεια δικαίου και προκαλεί εύλογα ερωτηματικά στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Από την αντιμεταρρύθμιση, δηλαδή, σε ιδεολογικό επίπεδο βαδίζουμε ολοταχώς στη διάλυση σε πρακτικό επίπεδο.
Κατόπιν αυτών, σε ότι αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία, ερωτάστε:
7. Προβλέπεται στην εγκύκλιο δικαίωμα λήψης ειδικής άδειας προκειμένου οι υποψήφιοι διευθυντές να επισκεφθούν τα σχολεία στα οποία έχουν θέσει υποψηφιότητα. Δεδομένου ότι παράλληλα με τη διαδικασία εκλογής διευθυντών θα λαμβάνουν χώρα οι ενδοσχολικές εξετάσεις, με ποιον τρόπο θα γίνει η αναπλήρωση των ως άνω υποψήφιων διευθυντών στην περίπτωση που αυτοί είναι επιτηρητές ή εισηγητές στις ενδοσχολικές εξετάσεις; Ως τι θα λογίζεται η ανωτέρω σχετική άδεια;
8. Πέρα από τον προφανή αντιεκπαιδευτικό και αντιαισθητικό χαρακτήρα της «προεκλογικής» δραστηριότητας των υποψηφίων εντός του σχολείου, που προβλέπει η εγκύκλιος, αφήνεται αρρύθμιστο και ανεξέλεγκτο το πότε θα γίνονται οι «προεκλογικές» ομιλίες των υποψηφίων. Θα γίνονται στα διαλείμματα; Μετά το πέρας του ωραρίου; Ή μήπως περνώντας από τάξη σε τάξη;
Σε ότι αφορά το έλλειμμα αξιοκρατίας, ερωτάστε:
9. Η τριήμερη προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι ανεπαρκής και θα συνεπιφέρει την απώλεια του δικαιώματος συμμετοχής εκπαιδευτικών που δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση εμπρόθεσμα. Ποια σκοπιμότητα δικαιολογεί τη βιασύνη αυτή;
10. Για ποιο λόγο δεν εξειδικεύονται τα κριτήρια επιλογής του διευθυντή και υποδιευθυντή από τα υπηρεσιακά συμβούλια, σε περίπτωση ατελέσφορης εκλογικής διαδικασίας;
11. Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κριτηρίων τα οποία υποτίθεται ότι λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή του κατάλληλου υποψηφίου από τους εκπαιδευτικούς, από τη στιγμή που η ψήφος είναι μυστική και δεν αιτιολογείται;
12. Τέλος, επειδή δήθεν κόπτεστε για το κράτος δικαίου, μήπως θα έπρεπε πριν εκδοθεί η εγκύκλιος να έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση στην οποία στηρίζεται;
Η ερωτώσα βουλευτής Εύη Χριστοφιλοπούλου