: Τι αναφέρει το ΦΕΚ για τις μετεγγραφές και τη σίτιση στις φοιτητικές εστίες που δικαιούνται οι φοιτητές που επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018:

Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται για τα τέκνα θανόντων εξαιτίας των πυρκαγιών που έπληξαν περιοχές της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφέρειας Πελοποννήσου στις 23 και 24 Ιουλίου 2018, καθώς και τα τέκνα των οποίων η μόνιμη (1η) κατοικία έχει καταστραφεί ολοσχερώς ή έχει υποστεί τέτοιας έκτασης λειτουργικές ζημιές που την καθιστούν μη κατοικήσιμη, ή η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς, εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018), σύμφωνα με το άρθρο 16 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για τη στήριξη των πληγέντων και την αποκατάσταση ζημιών από τις πυρκαγιές που έπληξαν περιοχές της Περιφέρειας Αττικής στις 23 και 24 Ιουλίου 2018» (Α’ 138), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4576/2018 (Α’ 196), και το άρθρο 78 του ν. 4607/2019 (Α’ 65).

 

Ειδικότερα, όσον αφορά στο δικαίωμα , οι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται και για όλους τους φοιτητές με μόνιμη κατοικία στις πυρόπληκτες περιοχές, συγκεκριμένα: Περιφέρεια Αττικής:

Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής: Δημοτική Ενότητα Νέας Μάκρης του Δήμου Μαραθώνα, Δημοτική Ενότητα Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, οικισμοί των Αγίων Αποστόλων, Πανοράματος, Αγίου Ανδρέα και Αγκώνας της Δημοτικής Ενότητας Καλάμου του Δήμου Ωρωπού. Περιφερειακή Ενότητα Βορείου Τομέα Αθηνών:

οικισμός Νταού Πεντέλης της Δημοτικής Ενότητας Πεντέλης του Δήμου Πεντέλης.

Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής:

Τοπική Κοινότητα Κινέττας της Δημοτικής Ενότητας Μεγαρέων του Δήμου Μεγαρέων.

Περιφέρεια Πελοποννήσου:

Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας: Δημοτική Ενότητα Αγίων Θεοδώρων και Δημοτική Κοινότητα Ισθμίας του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων.

Άρθρο 2 Στέγαση και δικαιούχων φοιτητών

Οι του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης γίνονται δεκτοί κατά προτίμηση, εάν είναι φοιτητές/τριες,
στις και λέσχες των Ιδρυμάτων στα οποία φοιτούν. Τα σχετικά δικαιολογητικά υποβάλλονται στο οικείο Α.Ε.Ι.-Λέσχη και είναι τα ακόλουθα:

 

1. Αίτηση. 1. 2. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. 3. Ληξιαρχική πράξη θανάτου γονέα, από την οποία να προκύπτει ο τόπος, η ημερομηνία και η αιτία θανάτου. Το δικαιολογητικό αυτό απαιτείται εάν επήλθε θάνατος γονέα εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018). 4. Υπεύθυνη δήλωση ότι: α) η μόνιμη κατοικία (1η κατοικία) έχει καταστραφεί ολοσχερώς ή έχει υποστεί τέτοιας έκτασης λειτουργικές ζημιές που την καθιστούν μη κατοικήσιμη ή ότι η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς, εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018).

Σε αποκλειστική προθεσμία έξι (6) μηνών από την κατάθεση της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης, οφείλει ο δικαιούχος να προσκομίσει και σχετική βεβαίωση του οικείου δήμου από την οποία να αποδεικνύονται οι ως άνω υλικές καταστροφές, άλλως χάνει το χορηγηθέν δικαίωμα. β) δήλωση Ε1 του γονέα, στη δήλωση του οποίου φαίνεται το τέκνο ως προστατευόμενο μέλος ή του ιδίου του τέκνου αν κάνει αυτοτελή δήλωση, προς απόδειξη της μόνιμης κατοικίας, ή βεβαίωση από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. από την οποία να προκύπτει η έδρα της επιχείρησης, αν επικαλείται καταστροφή επιχείρησης, ανεξαρτήτως του αν η επιχείρηση ανήκει στον γονέα στη δήλωση του οποίου το τέκνο εμφανίζεται ως προστατευόμενο μέλος ή στον έτερο γονέα. Τα δικαιολογητικά της περ. 4 απαιτούνται για τα τέκνα πληγέντων από τις πυρκαγιές – χωρίς θάνατο γονέα.

Ειδικά για τις λέσχες δεν απαιτούνται τα δικαιολογητικά της περίπτ. β’ (Ε1 και βεβαίωση Δ.Ο.Υ.), αλλά αρκεί η υπεύθυνη δήλωση της περίπτ. α’. Άρθρο 3 Μετεγγραφές δικαιούχων φοιτητών Α. Οι δικαιούχοι του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης μετεγγράφονται με αίτησή τους, εφόσον φοιτούν και δεν έχουν υπερβεί τα υποχρεωτικά εξάμηνα φοίτησης για τη λήψη πτυχίου ή εφόσον εισαχθούν τα ακαδημαϊκά έτη 2019-2020, 2020-2021 και 2021-2022 σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) της χώρας, στην πλησιέστερη στην οικογενειακή κατοικία τους αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι., καθ’ υπέρβαση του εκάστοτε προβλεπόμενου αριθμού μετεγγραφομένων. Β. Συγκρότηση και λειτουργία Επιτροπής Μετεγγραφών για όσους επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018. Συγκροτείται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τριμελής Επιτροπή Μετεγγραφών για όσους επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018, η οποία εξετάζει αιτήσεις φοιτητών Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της ημεδαπής για μετεγγραφή σε Σχολή ή Τμήμα ή Πρόγραμμα Σπουδών αντίστοιχο των Σχολών ή Τμημάτων ή Προγραμμάτων Σπουδών εισαγωγής, από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο και από Α.Ε.Α. σε Α.Ε.Α.

Η Επιτροπή αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη: α) Έναν εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ως Πρόεδρος. β) Έναν εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ως μέλος. γ) Έναν εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του ως μέλος.

Τα μέλη των στοιχείων α), β) και γ) καθώς και ο Γραμματέας της Επιτροπής με τον αναπληρωτή του ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η Επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία, όταν είναι παρόντα και τα τρία μέλη. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Η Επιτροπή συνεδριάζει μετά από έγγραφη πρόσκληση των μελών της από τον Πρόεδρο. Η πρόσκληση περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη και γνωστοποιείται από τον Γραμματέα τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από τη συνεδρίαση, στα μέλη της Επιτροπής. Ο Γραμματέας της Επιτροπής τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων που συντάσσονται από τον ίδιο και επικυρώνονται από τον Πρόεδρο.

Οι συνεδριάσεις και η λειτουργία της Επιτροπής διέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας για τα συλλογικά όργανα της Διοίκησης (ν. 2690/1999 ΦΕΚ 45 Α’). Η Επιτροπή είναι άμισθη, λειτουργεί εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας και δεν καταβάλλεται αποζημίωση στον Πρόεδρο, τα μέλη και τη Γραμματεία της Επιτροπής. Γ. Υποβολή δικαιολογητικών Οι αιτήσεις για χορήγηση μετεγγραφής σε όσους επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018, υποβάλλονται στην αρμόδια σύμφωνα με τα ανωτέρω Επιτροπή, σε προθεσμία που ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1) Δήλωση Ε1 του γονέα στη δήλωση του οποίου φαίνεται το τέκνο ως προστατευόμενο μέλος ή του ιδίου του
τέκνου αν κάνει αυτοτελή δήλωση, προς απόδειξη της μόνιμης κατοικίας. 2) Εάν ο δικαιούχος επικαλείται καταστροφή επιχείρησης γονέα απαιτείται επιπλέον υπεύθυνη δήλωση ότι η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς, εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018) καθώς και βεβαίωση από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. από την οποία να προκύπτει η έδρα της επιχείρησης, ανεξαρτήτως του αν η επιχείρηση ανήκει στον γονέα στη δήλωση του οποίου το τέκνο εμφανίζεται ως προστατευόμενο μέλος ή στον έτερο γονέα. Εντός έξι (6) μηνών από την κατάθεση της αίτησης ο δικαιούχος οφείλει να προσκομίσει στο Α.Ε.Ι. υποδοχής και σχετική βεβαίωση του οικείου δήμου από την οποία να αποδεικνύεται ότι η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς, ειδάλλως χάνει το χορηγηθέν δικαίωμα, διαγράφεται από τη Σχολή ή το Τμήμα υποδοχής και επανεγγράφεται στη Σχολή ή στο Τμήμα προέλευσης.

3) Εάν ο δικαιούχος επικαλείται θάνατο γονέα εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018) απαιτείται επιπλέον ληξιαρχική πράξη θανάτου γονέα, από την οποία να προκύπτει ο τόπος, η ημερομηνία και η αιτία θανάτου. 4) Βεβαίωση εγγραφής στη Σχολή ή στο Τμήμα Προέλευσης. 5) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. 6) Ειδικά για τους πληγέντες της Περιφέρειας Πελοποννήσου απαιτείται διοικητικό έγγραφο – δελτίο επανελέγχου, ή έκθεση αυτοψίας, ή Πρωτόκολλο Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμόρροπου Κτιρίου, της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μετά την εξέταση των αιτήσεων από την αρμόδια Επιτροπή, καταρτίζεται ονομαστικός πίνακας των δικαιούχων μετεγγραφής, ο οποίος κυρώνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025