Δείτε την ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ προς τους γονείς και το λαό του Περάματος, του Κερατσινίου και των γύρω περιοχών που έλαβε και δημοσιεύει το ipaidia.gr
Με μια ύπουλη, επείγουσα και κρυφή διαδικασία, το Υπουργείο Παιδείας κινείται στην κατεύθυνση να μετατρέψει το ΕΠΑΛ Περάματος σε «πρότυπο». Τι σημαίνει, όμως, αυτό; Σημαίνει ότι:
• Στην καρδιά μιας γειτονιάς που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία, θα δημιουργηθεί ένα σχολείο – βιτρίνα για τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
• Από το σχολείο αυτό θα αποκλείονται μαθητές από το Πέραμα, το Κερατσίνι και τις άλλες όμορες περιοχές καθώς οι αιτήσεις εγγραφής θα γίνονται με σειρά βαθμού απολυτηρίου.
• Οι περισσότεροι απόφοιτοι π.χ. γυμνασίου – μαθητές του Περάματος δεν θα έχουν τη δυνατότητα να πηγαίνουν σε ΕΠΑΛ της γειτονιάς τους και θα αναγκάζονται ή να φεύγουν σε μακρινές περιοχές ή να μην συνεχίσουν στο Λύκειο.
• Κατηγοριοποιούν τα σχολεία σε “καλά” και σε “κακά”. Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, ανάλογα την τσέπη του κάθε γονιού!
• Η αγορά εργασίας θα αποφασίζει ποιες ειδικότητες χρειάζεται και ποιες όχι. Σε ένα βράδυ θα καταργούνται ειδικότητες, οι μαθητές δεν θα βρίσκουν την ειδικότητα που επιθυμούν για να σπουδάσουν
• Εισάγεται για πρώτη φορά η ανήλικη εργασία και μάλιστα απλήρωτη, με τη μορφή της πρακτικής άσκησης, 1 ημέρα τη βδομάδα. Αντί το παιδί των 15 ετών να είναι στο σχολείο του, να μορφώνεται, θα γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης
Το μόνο μέλλον που επιφυλάσσουν για τα παιδιά του Περάματος, του Πειραιά είναι το μέλλον του ανειδίκευτου ή μισοειδικευμένου εργάτη χωρίς δικαιώματα και μια ζωή στην ανεργία ή την υποαπασχόληση, στην κατάρτιση και την απόλυτη εκμετάλλευση.
Γι’ αυτό θέλουν απόφοιτους μιας χρήσης για τους εργοδότες, με δεξιότητες σε επαγγέλματα που σε σύντομο χρονικό διάστημα θα απαξιώνονται.
Δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του σχολείου είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε αυτήν την προοπτική. Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο προσπαθεί να τους «εξαγοράσει» μέσω της διατήρησης των οργανικών τους θέσεων και της ισχυρής χρηματοδότησης του νέου σχολείου. Ούτε είναι τυχαία η υπόγεια διαδικασία που ακολουθήθηκε και η προσπάθεια να βρεθούμε εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές προ τετελεσμένων.
Με θράσος ισχυρίζονται ότι το Πρότυπο ΕΠΑΛ θα αναβαθμίσει το Πέραμα. Ξεχνάνε να πουν ότι από αυτήν την «αναβάθμιση» θα εξαιρούνται οι μαθητές από το Πέραμα, οι οποίοι είτε θα αποκλειστούν, είτε (ακόμα και αν εγγραφούν) δεν θα είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν το βαρύ πρόγραμμα ενός πρότυπου σχολείου. Ξεχνάνε να πουν ότι η ολοένα και μεγαλύτερη κατρακύλα στις δουλειές και στα δικαιώματα μόνο υποβάθμιση φέρνει στη ζωή όλων μας.
Γονείς του Περάματος και του Κερατσινίου, του Πειραιά
Ελάτε μαζί μας στον αγώνα να υπερασπίσουμε το καθολικό δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν παιδεία!
• Όχι σχολεία για λίγους – σχολεία για όλους.
• Να μην γίνει πρότυπο το ΕΠΑΛ Περάματος!
• Οι μαθητές του Περάματος έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν σε σχολείο της γειτονιάς τους, στην ειδικότητα που θέλουν.
• Αύξηση της χρηματοδότησης για όλα τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, σύγχρονα-επαρκή εργαστήρια και υλικοτεχνική υποδομή.
• Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών.
• Όχι στην ανήλικη εργασία. Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας, πιστοποίηση μέσα στο πτυχίο, ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε και να κλιμακώσουμε τον αγώνα!
• Την Τετάρτη 2/6 8:30 το πρωί, έξω από το ΕΠΑΛ Περάματος (στάση εργασίας 8:00-11:00) και πορεία στις γειτονιές της πόλης.
• Την Πέμπτη 3/6 απεργούμε μαζικά, στα πλαίσια της πανεργατικής Απεργίας, ενάντια στο νόμο έκτρωμα για τα εργασιακά, που καταργεί το 8ωρο, καθιερώνει τη 10ωρη εργασία, χτυπάει την απεργία και τη συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων.
Καλούμε κάθε καλοπροαίρετο γονιό, κάθε σωματείο να ενώσει τη φωνή του με
εμάς, να αποτρέψουμε το νέο αυτό έγκλημα σε βάρος της μόρφωσης των παιδιών.