Ν. Φίλης: Δίνουμε τη μάχη εκπαιδευτικοί και βιβλία να βρίσκονται από την πρώτη μέρα στα σχολεία
«Δίνουμε τη μάχη εκπαιδευτικοί και βιβλία να βρίσκονται από την πρώτη μέρα των μαθημάτων στα σχολεία το Σεπτέμβρη» σημείωσε από το στούντιο του 105,5 στο Κόκκινο ο Υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.
Σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο θεσμό του ολοήμερου σχολείου, ο αρμόδιος υπουργός αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα εφαρμογής ενός ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου που, όπως διευκρίνισε, θα παρέχει ίσες εκπαιδευτικές δυνατότητες στα παιδιά.
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης κατηγόρησε τη ΝΔ για αναδίπλωση στο θέμα του ολοήμερου, καθώς η αρχική της κριτική μιλούσε για «κατάργηση» ενώ τώρα αρκείται στην «υποβάθμιση». «Το ψέμα έχει κοντά πόδια» είπε ο υπουργός, διευκρινίζοντας πως από τον Ιούνιο θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις συμμετοχής στο ολοήμερο.
Το κανονικό σχολείο θα τελειώνει στις 13.15 για όλα τα παιδιά, και μετά θα ξεκινά το ολοήμερο που διαρκεί μέχρι τις 4 το απόγευμα. «Όλα τα δημοτικά σχολεία θέλουμε να έχουν ενιαίο πρόγραμμα και όλα τα παιδιά να μπορούν να απολαμβάνουν όλα τα εκπαιδευτικά αντικείμενα» προσέθεσε, υπογραμμίζοντας πως υπέρ της κατάργησης του επταώρου (που εφαρμοζόταν στα ΕΑΕΠ) έχουν ταχθεί η παιδαγωγική κοινότητα και οι εκπαιδευτικοί φορείς.
Αναφερόμενος, μάλιστα, στα ΕΑΕΠ σημείωσε πως το 2010 η Άννα Διαμαντοπούλου – χωρίς την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής- προχώρησε στην δημιουργία των ΕΑΕΠ με κοινοτικά κονδύλια του ΕΣΠΑ χωρίς να τα εντάξει στο τακτικό προϋπολογισμό. «Αν θες να κάνεις, όμως, ένα μόνιμο πρόγραμμα πρέπει να το εντάξεις στον κρατικό προϋπολογισμό». Επιπλέον, κατηγόρησε την πρώην υπουργό Παιδείας για προσπάθεια «γυμνασιοποίησης» του δημοτικού σχολείου σημειώνοντας πως στην προσπάθεια της να αξιοποιήσει τα κονδύλια του ΕΣΠΑ έβαλε στο δημοτικό διάφορες ειδικότητες χωρίς να θέσει εκπαιδευτικές προτεραιότητες.
Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο ολοήμερο σχολείο: Όπως ανέφερε ο κ.Φίλης, αφορά παιδιά:
- των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται
- με γονείς ανέργους, από τους οποίους ο ένας έχει τη δυνατότητα να το κάνει με απλή δήλωση
- μονογονεϊκών οικογενειών
- από ανύπαντρη μητέρα
- γονέα που είναι σε χηρεία
- διαζευγμένων ζευγαριών
- φυλακισμένων
- γονέα σε πρόγραμμα απεξάρτησης
- άλλων κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
Νηπιαγωγεία: «Προσπαθούμε να πείσουμε οικογένειες που έχουν προνήπια να πάνε στα νηπιαγωγεία. Πρόκειται για 45.000 προνήπια που δεν έχουν πάει στα νηπιαγωγεία ενώ έχουν τη δυνατότητα βάσει του νόμου» διευκρίνισε ο Νίκος Φίλης απαντώντας στο ερώτημα γιατί ανέβηκε ο ελάχιστος αριθμός από 7 σε 14. Ενώ, σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες περιοχές μειώθηκε στα 5.
Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση: Την άποψη ότι ο τομέας της Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης πρέπει να αλλάξει εξ ολοκλήρου και να αναβαθμιστεί, εξέφρασε ο υπουργός διευκρινίζοντας πως από τα σχολεία αυτά «δεν θέλουμε να βγαίνουν κατσαβίδια, αλλά μορφωμένα ολόπλευρα παιδιά με επαγγελματικό προσανατολισμό που θα βοηθήσουν βήμα – βήμα στην ανασυγκρότηση της χώρας».
Όπως σημείωσε, «στην πρώτη τάξη το παιδί θα έχει μια πιο σύνθετη και σφαιρική μόρφωση, στη δεύτερη τάξη θα λειτουργούν οι τομείς με ομοειδείς κατευθύνσεις και στην τρίτη θα επιλέγει την ειδικότητα του. Επιπλέον θα υπάρχει και ένα 4ο προαιρετικό έτος μαθητείας.
Μόνιμοι διορισμοί – Τοποθετήσεις αναπληρωτών
Σύμφωνα με τον κ.Φίλη, η συζήτηση για τους 20.000 μόνιμους διορισμούς μέσα στην τριετία θα ξεκινήσει μετά το πέρας της αξιολόγησης, καθώς είναι ανέφικτο να προχωρήσουν οι διαδικασίες ΑΣΕΠ μέσα σε δύο μήνες. «Αυτό που δεν μας επέτρεψε το μνημόνιο να κάνουμε φέτος, θα το κάνουμε του χρόνου» δεσμεύθηκε ο υπουργός επισημαίνοντας πως υπάρχει ηθικο-πολιτική υποχρέωση της Πολιτείας να δώσει προτεραιότητα στους αναπληρωτές που υπηρετούν επί χρόνια την εκπαίδευση.
Αναφερόμενος στις χιλιάδες τοποθετήσεις των αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά σημείωσε πως ο προγραμματισμός θα γίνει με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες που θα αποσαφηνιστούν στα τέλη Ιουνίου.
Στόχος η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου
Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε πως μέσα σε συνθήκες δημοσιονομικών δυσχερειών, με 33.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς την τελευταία επταετία και με μειωμένο προϋπολογισμό για την εκπαίδευση στο 2,8%, γίνεται προσπάθεια για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, για ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας. «Δεν έχουμε την αντίληψη του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι οι μαθητές είναι πελάτες στα σχολεία» προσέθεσε.
Επιμέλεια: Χρύσα Βαϊνανίδη