Το 2016 αναγορεύθηκαν 1.702 νέοι διδάκτορες από ελληνικά , όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών και μια σχετική νέα μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος σε σχέση με τα τρία τελευταία χρόνια, καθώς το 2015 είχαν απονεμηθεί από τα εγχώρια ΑΕΙ 1.810 νέα , το 2014 2.055 και το 2013 1.950.

Οι περισσότερες διδακτορικές διατριβές εκπονήθηκαν στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), σε ποσοστό 28,9% και 17,2% αντίστοιχα. Ακολουθούν οι διδάκτορες που υποστήριξαν τη διατριβή τους στο ΕΜΠ (9,1%) και στα Πανεπιστήμια Πατρών και Θεσσαλίας (7,7% και 5,9% αντίστοιχα). Στα υπόλοιπα εγχώρια Πανεπιστήμια αναγορεύθηκαν οι υπόλοιποι διδάκτορες, συγκεντρώνοντας ποσοστά μικρότερα του 5% επί του συνόλου.

Το 53,8% των νέων διδακτόρων ήταν άνδρες και το 46,2% γυναίκες, οι περισσότεροι (το 48%) ήταν έως 35 ετών το 2016, ενώ το 35,5% ήταν 35-44 ετών.

Οι περισσότερες διατριβές αφορούσαν την Ιατρική και τις Επιστήμες Υγείας (31,3%), ενώ ακολουθούσαν οι Φυσικές Επιστήμες (22,9%) και οι Κοινωνικές Επιστήμες (20,8%). Χαμηλότερα ποσοστά καταλαμβάνουν οι Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίας (19,2%), οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες (13,5%) και οι Γεωργικές Επιστήμες (2,0%).

Οι περισσότεροι διδάκτορες (18%) χρειάστηκαν επτά έτη για την ολοκλήρωση της διατριβής τους, ενώ τα ποσοστά όσων χρειάστηκαν τέσσερα, πέντε και έξι έτη για την ολοκλήρωση της διατριβής τους ήσαν 15,9%, 17,6% και 17,2% αντίστοιχα. Σχεδόν ένας στους οκτώ (ποσοστό 12,7%) χρειάσθηκε πάνω από δέκα χρόνια για να ολοκληρώσει το διδακτορικό του.

Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κινητικότητα των διδακτόρων, 285 άτομα διέμειναν στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια των διδακτορικών τους σπουδών για λόγους άλλους εκτός τουρισμού. Δημοφιλέστερες χώρες ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (22,1%) η Γερμανία (13,0%) και η Γαλλία (12,6%).

Με περισσότερες από 40.000 διδακτορικές διατριβές, οι περισσότερες από τις οποίες διατίθενται ηλεκτρονικά, το Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών (www.didaktorika.gr) αποτελεί ένα μοναδικό απόθεμα της ελληνικής επιστημονικής παραγωγής και γνώσης με την ερευνητική δραστηριότητα αιχμής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025