Οδηγός εγκλωβισμένος στο κυκλοφοριακό χάος μιας τυπικής ημέρας χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς σε κάποια μεγαλούπολη, αρχίζει να χάνει σταδιακά την υπομονή του, ν’ ανεβάζει παλμούς κι όταν τελικά «καθαρίσει» ο δρόμος οδηγεί νευρικά, αλλάζοντας συνεχώς λωρίδες, με μεγάλη ταχύτητα και χωρίς τη χρήση φλας. Ακολουθεί, δηλαδή, οδηγικές τακτικές που συχνά οδηγούν σε ατυχήματα.
Αν, όμως, υπήρχε κάποιος να του «χτυπήσει το καμπανάκι» και να τον επαναφέρει στον ίσιο δρόμο, ίσως να το ξανασκεφτόταν προτού βάλει τη δική του ζωή και τις ζωές των γύρω του σε κίνδυνο.
Ένας «συνοδηγός», όπως το Drive Temper, μια καινοτόμος εφαρμογή που ανέπτυξαν μαθητές της Β’ Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, έρχεται να βάλει «φρένο» σε τέτοιου είδους οδηγικές συμπεριφορές, συμβάλλοντας σημαντικά στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.
«Πρόκειται για ένα app για κινητά τηλέφωνα, που συλλέγει πληροφορίες για τη συμπεριφορά του οδηγού και την κίνηση του οχήματος, οι οποίες κρύβουν ενδείξεις πιθανού ατυχήματος», εξηγεί στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η Λουκία Κοτσιφού, μέλος της 9μελούς ομάδας του Drive Temper.
Συλλέγοντας δεδομένα από τους αισθητήρες του κινητού ή του smartwatch (επιτάχυνση, θέση και κλίση του οχήματος και στοιχεία για τη χρήση του κινητού, όπως ομιλία, texting, χρήση εφαρμογών), αλλά και από το ίδιο το όχημα μέσω της θύρας OTBII ή bluethooth (ταχύτητα, χρήση φλας, ένταση ηχοσυστήματος, χρήση ζώνης ασφαλείας), η εφαρμογή τα επεξεργάζεται με μεθόδους μηχανικής μάθησης (machine learning) για να υπολογίσει το επίπεδο της οδηγικής συμπεριφοράς σε μια κλίμακα από επιθετική μέχρι ήπια (ασφαλή) οδήγηση.