Στην αδυναμία της Κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις, τα κενά και τις εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες που οδηγούν στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κων/νο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Έχει συμπληρωθεί ένας και πλέον μήνας από το πρώτο κουδούνι στα σχολεία, ωστόσο όσο ο καιρός περνά αντί τα προβλήματα στα σχολεία της χώρας να εξαλείφονται, πληθύνονται και γιγαντώνονται.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε «υποδειγματικά», σύμφωνα με τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Το «υποδειγματικά» μάλλον αναφερόταν σε λιγότερους εκπαιδευτικούς, λιγότερα μαθήματα, λιγότερες ώρες διδασκαλίας, στην υποβάθμιση διδακτικών αντικειμένων και φυσικά λιγότερους πόρους. Με δύο λόγια, «αριστερές καινοτομίες», κενές περιεχομένου. Σκληρά μέτρα που περικόπτουν το μορφωτικό επίπεδο και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθώς υπακούουν αποκλειστικά σε στείρους οικονομικούς στόχους.

Πιο αναλυτικά, στον Δήμο Φαιστού και σε ό,τι αφορά την Β/θμια εκπαίδευση, σύμφωνα με την επιστολή της Ένωσης Γονέων Μαθητών Φαιστού, στα Λύκεια και τα Γυμνάσια, τα κενά, οι ελλείψεις και τα προβλήματα οδηγούν σε εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες με αποτέλεσμα μαθητές και γονείς να αγωνιούν για την έκβαση της σχολικής χρονιάς, ιδιαίτερα των μαθητών της Γ’ Λυκείου. Μια αδιέξοδη κατάσταση που επιτείνει την οικονομική «αιμορραγία» των οικογενειών καθώς τις εξωθεί στη λύση των φροντιστηρίων, αν θέλουν τα παιδιά τους να καλύψουν το σύνολο της προβλεπόμενης ύλης, ώστε να προχωρήσουν χωρίς κενά σε επόμενες τάξεις και πολύ περισσότερο να έχουν ελπίδες για επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Ακόμη, ένα σοβαρό πρόβλημα, όπως καταγγέλλουν γονείς και μαθητές είναι τα πολυπληθή τμήματα στα οποία η διδασκαλία διεξάγεται με δυσκολία, ενώ ακόμη ένα μεγάλο ζήτημα αποτελεί η κατάργηση  τμημάτων των ΕΠΑΛ κάτι που στερεί την ευκαιρία από δεκάδες παιδιά να επιλέξουν τον δρόμο της τεχνικής εκπαίδευσης και της αμεσότερης ένταξής τους στην αγορά εργασίας.

Τα προβλήματα, ωστόσο, ξεπερνούν το Λύκειο και το Γυμνάσιο και διαχέονται και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία που λειτουργούν στο Δήμο Φαιστού. Εκεί για χάρη, πάλι, εξοικονόμησης πόρων, ανθρωπίνων και οικονομικών, συναντούμε τμήματα των 25 παιδιών, με δασκάλους να αναλαμβάνουν περισσότερες από μια τάξεις, καθώς και τη μετατροπή του ολοήμερου Νηπιαγωγείου σε προαιρετικό.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τις αλλαγές στο Δημοτικό, ο λεγόμενος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού, εδώ και ένα χρόνο φαίνεται ότι «εξοικονόμησε» χιλιάδες εκπαιδευτικούς με κόστος όμως, την υποβάθμιση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου.

Στα Δημοτικά συναντούμε, επίσης, το πρωτοφανές φαινόμενο της αναγκαστικής αποπομπής μαθητών. Δηλαδή, αν υπάρχουν περισσότερα από 25 παιδιά, που είναι το όριο ενός τμήματος, δεν δημιουργείται άλλο τμήμα, αλλά είναι στην ευθύνη τριμελούς επιτροπής και του διευθυντή εκπαίδευσης, να στέλνουν τους «πλεονάζοντες» μαθητές σε γειτονικά σχολεία, με την προϋπόθεση ότι και εκείνα που μπορούν να τους υποδεχθούν.

Ακόμα μια πληγή του νέου «υποδειγματικού» συστήματος αποτελεί η ειδική αγωγή και τα Τμήματα Ένταξης μαθητών. Αντί, λοιπόν, να ιδρύονται Τμήματα Ένταξης σε όλα τα σχολεία, προβλέπονται σχολικές περιφέρειες με διάσπαρτα τμήματα που ξεκάθαρα δεν εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

Μέσα στις τόσες προβληματικές αλλαγές η Κυβέρνηση σταθερά, απέναντι σε πάγιες ανάγκες απαντά με «μπαλώματα», υπεράριθμα τμήματα, καταργήσεις ειδικοτήτων και διαιώνιση του καθεστώτος των περιφερομένων εκπαιδευτικών.  Αλλαγές που οδηγούν σε ένα αναχρονιστικό σχολείο που αποτελεί πηγή ταλαιπωρίας για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

 

«1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την άμεση κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, τόσο στην Α’/θμια, όσο και στην Β’/θμια εκπαίδευση;

2. Ποια η βούληση του Υπουργείου για το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό, δεδομένου ότι γονείς και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται ότι υποβαθμίζει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση;

3. Λειτουργούν τμήματα στο Δημοτικό με 25 μαθητές καθιστώντας αναποτελεσματική την εκπαιδευτική διαδικασία; Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για τη λειτουργία μικρότερων τμημάτων;

4. Ποιος ο προγραμματισμός της Κυβέρνησης για τα Τμήματα Ένταξης, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των μαθητών;»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025