Σχετικά με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για τον υπολογισμό των και – Με διαδικασίες fast track διαμορφώνουν πλασματικά πλεονάσματα

 

 

Δ΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Παραστάσεις διαμαρτυρίας Τετάρτη 13-3-19 στις 10πμ. στην Διεύθυνση Ανατολικής και το μεσημέρι στις 13.30 στη Διεύθυνση δυτικής Θεσ/νίκης
Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών -πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2019. Η εγκύκλιος, που έχει ημερομηνία έκδοσης 8/3/2019, κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις την Παρασκευή 8/3/2019 το μεσημέρι, στα σχολεία το απόγευμα, με την απαίτηση από τους Διευθυντές των σχολείων να αποστείλουν τους πίνακες Α (κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικών) συμπληρωμένους από τους ίδιους και ενώ τα σχολεία ήταν κλειστά!

Στη συνέχεια θα πρέπει να αποσταλούν οι πίνακες Γ από τις ΔΔΕ στις 15/3 αφού εκφράσουν γνώμη τα ΠΥΣΔΕ, έως τις 13/3. Αναφέρουμε ότι στον πίνακα που καλούνται να συμπληρώσουν, δεν υπάρχει και πάλι η στήλη «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ.» Με την εγκύκλιο αυτή το Υπουργείο προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τα κενά και τις μεταθέσεις.

Με τις γνωστές πλέον συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης, προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τον δημοσιονομικό κόφτη και τις αυτόματες περικοπές, την κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Το Υπουργείο προχωρεί στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων χωρίς να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι, χωρίς να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων κάθε σχολείου. Το Υπουργείο θέλει ο υπολογισμός να γίνει με βάση την πρόβλεψη – εκτίμηση για την επόμενη χρονιά και όχι με την αποτύπωση της υπάρχουσας πραγματικότητας στα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη του κάθε ΠΥΣΔΕ.

Η Υπουργική Απόφαση στοχεύει στην εφαρμογή μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των κενών και τη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Ο «εξορθολογισμός» στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, χωρίς μείωση του αριθμού των μαθητών όταν υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, μείωση των τμημάτων στις πρώτες τάξεις Γυμνασίων-ΓΕΛ-ΕΠΑΛ, αρνητικές προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων ξένων γλωσσών, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, κ.ά.) δημιουργεί οργανικά υπεράριθμους που θα αποτυπωθούν στον υπολογισμό των οργανικών κενών και πλεονασμάτων.

Επιπλέον με το νόμο για το «Νέο Λύκειο» που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση, και την ταυτόχρονη εξαφάνιση της γενικής παιδείας από μια ολόκληρη τάξη, θα υπάρξει νέα μείωση των οργανικών θέσεων στο ΓΕΛ αυτή τη φορά.

Όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ελάχιστες μεταθέσεις για μια ακόμη χρονιά και οδηγούν σε απόγνωση χιλιάδες εκπαιδευτικούς που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια. Θα οδηγήσουν στην εργασιακή ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς που είναι οργανικά υπεράριθμοι και στο απαράδεκτο καθεστώς διάθεσης στο ΠΥΣΔΕ. Προετοιμάζουν τον κόφτη για νέες απολύσεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.

Απαιτούμε :Ο υπολογισμός των κενών πλεονασμάτων να γίνει σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο και να εκδώσει νέα που θα δίνει τη δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να τοποθετηθούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

• 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!
• Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων.
• Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ, τμημάτων ξένων γλωσσών, τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
• Να μην ισχύσει η διάταξη του χαρακτηρισμού φοίτησης «μη παρακολουθούντων» στα ΕΠΑΛ.
• Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.
• Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να απαιτήσει οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με βάση τις θέσεις του κλάδου και τους αιρετούς και τα μέλη των ΠΥΣΔΕ να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία, να καταψηφίσουν τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων και να καταγγείλουν την όλη μεθόδευση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025