Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, προανήγγειλε μείωση των εξετάσεων στα γυμνάσια και αντικατάστασή τους από περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.
Μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του πορίσματος που δημοσιοποίησε πρόσφατα η τελευταία για αλλαγές στην παιδεία, ο Νίκος Φίλης είπε ότι το ελληνικό σχολείο στενάζει από τις εξετάσεις.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ενδεικτικά, μια από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί στον Εθνικό Διάλογο περιλαμβάνει έντυπο περιγραφικής αξιολόγησης στο οποίο οι επιδόσεις στα μαθήματα και οι δεξιότητες των μαθητών εκτιμώνται σε μια κλίμακα 5 διαβαθμίσεων, από το «πάρα πολύ» έως το «καθόλου».
Με αυτόν τον τρόπο αξιολογούνται προσοχή, κατανόηση, προφορική και γραπτή έκφραση, αναγνωστική ικανότητα, αλλά και υπευθυνότητα, συνεργατικότητα κ.λπ. Πρόκειται ουσιαστικά για δημιουργία προφίλ του μαθητή, με στόχο μεταξύ άλλων να μην κόβεται εύκολα σε μικρές ηλικίες, καθώς όπως είπε ο Αντώνης Λιάκος «δεν θέλουμε να κόβεται ένα παιδί επειδή δεν μπορεί να περάσει δυο μαθήματα».
Εισαγωγή σε ΑΕΙ με συντελεστή «τοπικότητας»
Στις προτεινόμενες αλλαγές είναι και η μετάβαση σε ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα περιλαμβάνει ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές χαμηλής ζήτησης, έμφαση στην πρώτη επιλογή των υποψηφίων και συντελεστή «τοπικότητας» που θα ευνοεί υποψηφίους που ζητούν εισαγωγή σε σχολή του τόπου τους.
Επίσης, το υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει την παροχή πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πτυχίου Πληροφορικής στα σχολεία, ενώ υπό συζήτηση είναι το θέμα της αναμόρφωσης των Θρησκευτικών.
Διαβάστε : Λιγότερες εξετάσεις, περισσότερη γλωσσομάθεια, αλλαγές σε Θρησκευτικά και Μαθηματικά
Κρατικά πτυχία γλωσσομάθειας και Πληροφορικής θα δίνουν τα σχολεία
Κωστοπούλου Μίνα avgi.gr
Κρατικό πτυχίο γλωσσομάθειας και κρατικό πτυχίο Πληροφορικής, που θα δίνονται από το δημόσιο σχολείο, προανήγγειλε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, “ώστε και οι οικογένειες να γλιτώσουν από την παραπαιδεία”. Προανήγγειλε ακόμη από τον Σεπτέμβριο “εφαρμογή των νέων προγραμμάτων διδασκαλίας των Θρησκευτικών”, ενώ εξέφρασε τη βούληση να ξεκινήσει διάλογος και για την αναμόρφωση των Μαθηματικών.
Εξήγησε ότι φέτος δεν θα γίνουν διορισμοί, λόγω της αξιολόγησης, δεσμεύτηκε όμως πως “τον Σεπτέμβριο του 2017 θα υπάρχουν χιλιάδες νέοι καθηγητές ως μόνιμοι”. Για την επόμενη σχολική χρονιά, “που δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς, το σχολείο θα λειτουργήσει με μαζικές προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών, με βάση το σύστημα, επαναλαμβάνω, που έγινε και πέρυσι” είπε, οι οποίες “θα προσδιοριστούν στο τέλος του Ιουλίου”.
“Θα υπάρχει πρωινή ζώνη”
Επανέλαβε πως “δεν θα κλείσουν σχολεία”, ούτε “αποκλείονται παιδιά από το ολοήμερο”. “Ό,τι ίσχυσε πέρυσι και πρόπερσι θα ισχύσει και φέτος για τα παιδιά που έχουν δύο γονείς εργαζόμενους, που έχουν δύο γονείς άνεργους, που είναι από μονογονεϊκές οικογένειες, από μητέρες ή πατέρες ανύπαντρους ή σε χηρεία, παιδιά φυλακισμένων, παιδιά χρηστών ναρκωτικών και άλλων κοινωνικών ευαίσθητων κατηγοριών”. “Θα υπάρχει πρωινή ζώνη με διασφάλιση ότι θα υπάρχει ανάγκη να υπάρχει” είπε και συμπλήρωσε “το ολοήμερο σχολείο θα τελειώνει στις 4 το μεσημέρι”.
“Διασφαλισμένη η χρηματοδότηση στα σχολεία”
Για την αυτονομία των σχολικών μονάδων, επί της οποίας στο πλαίσιο του διαλόγου έχουν πράγματι ακουστεί απόψεις που αφορούν το να είναι και οικονομική, ανέφερε: “Θα είναι διασφαλισμένα τα σχολεία και ως προς το πρόγραμμα που θα υπάρχουν οι γενικές κατευθύνσεις αλλά και ως προς τη γενική χρηματοδότηση”.
“Το ελληνικό σχολείο, δυστυχώς, στενάζει κάτω από τις εξετάσεις” σημείωσε με αφορμή τις πανελλαδικές και κάλεσε να περιοριστούν. “Γνωρίζω ότι υπάρχει παιδαγωγικός αντίλογος. Κάποιος εκπαιδευτικός, πολύ συγκρατημένος, μου έλεγε ότι τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να συνηθίζουν το άγχος” είπε, αντικρούοντας: “Οφείλουμε να έχουμε μια παιδαγωγική αντίληψη όσο το δυνατό πιο δημοκρατική, πιο ανθρωποκεντρική, πιο κοντά στον μαθητή, τον προέφηβο και τον έφηβο”.