Το υπουργείο Παιδείας φέρνει αλλαγές στον τρόπο ένταξης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατρέποντας για άλλη μια φορά την Τρίτη λυκείου ως πειραματόζα
Του Άγγελου Τζίτζιρα – Μαθητής της Γ΄ τάξης του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου,μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με υπουργό τον κ. Γαβρόγλου έφερε ένα νομοσχέδιο, στο οποίο γίνονταν τεράστιες αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις (καινούργια κατεύθυνση, κατάργηση λατινικών και αντικατάσταση με την με κοινωνιολογία κλπ) αποσυντονίζοντας τους μαθητές της τότε Β λυκείου, η οποία είχε ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζεται για τις πανελλήνιες με το προηγούμενο σύστημα εξετάσεων.
Η κυβέρνηση μόνο με τις δικές της ψήφους κατάφερε να περάσει το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις παρά την αντίδραση των κομμάτων και των μαθητών (ας μην ξεχνάμε ότι σε διάφορα σχολεία οι καταλήψεις κράτησαν μέχρι και έναν μήνα) με αποτέλεσμα η σημερινή Γ λυκείου να είναι η πρώτη γενιά όπου θα δώσει με το νέο σύστημα εξετάσεων.
Ένα σύστημα όμως το οποίο δεν θα μείνει για πολύ εφόσον άλλαξε και η κυβέρνηση και κ. Κεραμέως ως τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ πριν τις εκλογές είχε δείξει ήδη τις προθέσεις της και σήμερα τις κάνει πραγματικότητα.
Πριν λίγες μέρες βγήκαν στον τύπο μερικές απ’ τις αλλαγές που σκέφτεται να φέρει το υπουργείο Παιδείας (όπως είναι η κατάργηση της κοινωνιολογίας, επανένταξη των λατινικών, μείωση των κατευθύνσεων κλπ), χωρίς βέβαια να βλέπει τα προβλήματα που δημιουργεί. Οι μαθητές της Α λυκείου ήδη έχουν ξεκινήσει το διάβασμα των πανελληνίων στα φροντιστήρια αλλά και για άλλη μια φορά τα σχολεία θα μείνουν κλειστά για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα λόγο καταλήψεων και αντιδράσεων από την πλευρά των μαθητών. Τέλος θεωρώ ως βέβαιο ότι τα περισσότερα κόμματα στη Βουλή θα καταψηφίσουν το νομοσχέδιο για διάφορους λόγους.
Το μόνο που είναι σίγουρο για να ελπίζουμε ότι θα σταματήσουν οι αλλαγές στον τρόπο ένταξης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι:
1ον Να γίνει συζήτηση με τους αντιπροσώπους όλων των κομμάτων, ώστε να αποφασιστεί ένα σύστημα πανελλαδικών που θα ψηφιστεί από περισσότερα του ενός κόμματα.
2ον Να ακουστεί η φωνή των μαθητών και των εκπαιδευτικών στις αλλαγές εφόσον αφορά πρωτίστως αυτούς.
3ον Να καθιερωθεί οριστικά ένα Εθνικό Απολυτήριο, όπως γίνεται στις άλλες χώρες της Ευρώπης, – και με το οποίο θα σταματήσει επιτέλους όλο αυτό το διαρκές «πανηγύρι» των Υπουργών Παιδείας με τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα υπουργός, που να μην έχει αλλάξει κάτι στις πανελλήνιες εξετάσεις και αυτό δεν μπορεί να συνεχίζεται εσαεί. Οι μαθητές τα τελευταία χρόνια έχουν καταντήσει κάτι σαν πειραματόζωο από το εκάστοτε υπουργείο και αυτό τους αποσυντονίζει από την αναγκαία προσήλωσή τους στον τόσο σημαντικό στόχο τους για την ε
Κεραμέως: Πανελλήνιες 2020 μέχρι μέσα Ιουλίου, έρχονται ανακοινώσεις για τα σχολεία
Πανελλήνιες 2020: Τα κρίσιµα ζητήµατα που ζητούν απάντηση
Πανελλήνιες 2020: «Κλειδώνει» η ημερομηνία