γυμνασίου και λυκείου από του Φούρνους Κορσέων ετοιμάζουν μία εικονική επιχείρηση, με αντικείμενο μία διαδικτυακή σελίδα, που σκοπό έχει να προβάλλει οτιδήποτε αφορά στο νησί.

Από τα μεγάφωνα που είναι εγκατεστημένα στο χωριό, ανακοινώνεται ότι λόγω της θαλασσοταραχής δεν θα φτάσει το καράβι. Στη μοναδική πηγή με το πόσιμο νερό, είναι αναρτημένη ανακοίνωση για προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης, ενώ σε έναν στύλο της ΔΕΗ, κάτω από την αναγγελία ενός ετήσιου μνημοσύνου, υπάρχει ένα δεύτερο χαρτί που γράφει ότι ένας εκπαιδευτικός αναζητά σπίτι για να νοικιάσει.

Πλέον, στους Φούρνους Κορσεών, ένα νησί του ανατολικού Αιγαίου ανάμεσα στη Σάμο και την Ικαρία, η διάδοση των χρηστικών πληροφοριών, που έως σήμερα γίνεται με πιο …παραδοσιακές μεθόδους, αναμένεται να εκσυγχρονιστεί. Μαθητές γυμνασίου και λυκείου ετοιμάζουν μία εικονική επιχείρηση, με αντικείμενο μία διαδικτυακή σελίδα, που σκοπό έχει να προβάλλει οτιδήποτε αφορά στο νησί. Μία ιδέα που εντάσσεται στο πλαίσιο της συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα Junior Achievement Greece. Μάλιστα, φέτος δεν είναι μόνοι αλλά έχουν και μέντορα τον πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων Θεοχάρη Φιλιππόπουλο, ο οποίος συμμετέχει στο νέο θεσμό Inspiring Mentoring του JA Greece.

«Οι μαθητές εντόπισαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του νησιού και δούλεψαν έτσι ώστε να δώσουν λύσεις ή έστω να βελτιώσουν την κατάσταση. Έτσι, η ιδέα με την οποία συμμετέχουν φέτος στο πρόγραμμα είναι λιγότερο εμπορική και περισσότερο κοινωνικού περιεχομένου», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η οικονομολόγος Ηρώ Πάντικ, καθηγήτρια στο Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις Φούρνων Κορσεών.

Αυτό που επιδιώκουν οι μαθητές είναι να προσελκύσουν τους ντόπιους που θα μπαίνουν στη σελίδα, θα διαβάζουν ειδήσεις, χρηστικές πληροφορίες, ακόμη και μικρές αγγελίες. «Επειδή η πληροφορία δεν φτάνει πάντα στον τελικό αποδέκτη με τον σημερινό τρόπο διάδοσής της, έχουμε σκοπό να μυήσουμε τους κατοίκους στις νέες τεχνολογίες και να ξέρουν ότι θα μπορούν να μαθαίνουν τα πάντα που αφορούν στο νησί μέσα από το site μας. Μάλιστα, προσεγγίσαμε και επιχειρήσεις, όπως μίνι μάρκετ και τους προτείναμε, εκτός από τα τοπικά προϊόντα που μπορούν να προωθήσουν, να δίνουν προσφορά για προϊόντα με κοντινή ημερομηνία λήξης, έτσι ώστε αντί να πεταχτούν, να καταναλωθούν», συμπληρώνει.

Η οικολογική συνείδηση των παιδιών, δεν αποτυπώνεται μόνο στη συγκεκριμένη ιδέα. Αφού καταφέρουν να «κερδίσουν» αναγνώστες από την περιοχή, μετά θα επιδιώξουν να τους ενεργοποιήσουν γύρω από θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. «Δεδομένου ότι στα σπίτια δεν υπάρχει πόσιμο νερό, χρησιμοποιούνται πολλά εμφιαλωμένα πλαστικά μπουκάλια, τα οποία καταλήγουν στη χωματερή και -όπως όλοι ξέρουμε, στη συνέχεια στη θάλασσα, στα στομάχια των ψαριών και τέλος στα δικά μας. Οι μαθητές όμως θα αναρτήσουν τα μέρη όπου θα συλλέγεται το πλαστικό και ήδη βρίσκονται στη διαδικασία της συνεννόησης για τη μεταφορά τους με το καράβι στη γειτονική Ικαρία για ανακύκλωση. Επιπλέον θα οργανώνουν δράσεις για τον καθαρισμό παραλιών, όπως και για τη στείρωση ή την υιοθεσία αδέσποτων ζώων και κυρίως γατών, που υπάρχουν σε αφθονία στο νησί», υπογραμμίζει η κ. Πάντικ.

Στους Φούρνους ζουν περίπου πεντακόσιοι μόνιμοι κάτοικοι, ενώ φέτος στο γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις φοιτούν 40 μαθητές, οι δέκα εκ των οποίων συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. «Ο θεσμός αυτός δίνει την ευκαιρία και δυνατότητα στα παιδιά να αρχίσουν να σκέφτονται με μία ωριμότητα για το πώς θα ενταχθούν στην πραγματική ζωή μετά το τέλος του σχολείου τους και ταυτόχρονα τους βάζει από μικρούς το μικρόβιο της περιέργειας και αναζήτησης γύρω από την δημιουργία της επιχειρηματικότητας», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος Ομίλου Αττικών Εκδόσεων Θεοχάρης Φιλιππόπουλος, που είναι μέντοράς τους, στο πλαίσιο του νέου θεσμού Inspiring Mentoring, όπου κάποιες κορυφαίες προσωπικότητες από τον πολιτικό, επιχειρηματικό, δημοσιογραφικό και αθλητικό κόσμο έχουν αναλάβει μικρά, ακριτικά ή ειδικά σχολεία για να εμπνεύσουν τους μαθητές και να ενδυναμώσουν την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τη δική τους «επιχείρηση».

Τέταρτη συμμετοχή στο πρόγραμμα του Junior Achievement Greece

Οι μαθητές του γυμνασίου των Φούρνων συμμετέχουν για τέταρτη συνεχή χρονιά στο πρόγραμμα, όσα χρόνια δηλαδή υπηρετεί στο ακριτικό σχολείο η Αθηναία καθηγήτριά τους. «Από την πρώτη χρονιά υπήρχε ένας ενθουσιασμός, γιατί τα παιδιά εδώ δεν έχουν την ευκαιρία για προσλαμβάνουσες παραστάσεις, τους λείπουν οι δράσεις, τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, ακόμη και οι αθλητικές ή καλλιτεχνικές δραστηριότητες», εξηγεί η κ. Πάντικ.

Έτσι, λοιπόν, την πρώτη χρονιά δημιούργησαν μία επιχείρηση που προωθούσε πάνινες τσάντες, για να «φρενάρει» την αυξημένη χρήση της πλαστικής σακούλας, την επόμενη -εν μέσω πανδημίας, δημιούργησαν ένα e-shop με όλες τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα του νησιού, όπου κάποιος μπορούσε με ένα κλικ να παραγγείλει μέλι, τυρί, βότανα, ψάρια κ.α., και τέλος, πέρσι, επειδή διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχαν καρτ ποστάλ με εικόνες του νησιού, σκέφτηκαν να καλύψουν αυτό το κενό. «Έβγαλαν οι ίδιοι οι μαθητές φωτογραφίες του νησιού, τύπωσαν καρτ ποστάλ και ενώ ήμασταν λίγο επιφυλακτικοί για την πορεία τους, λόγω του ότι στην εποχή του διαδικτύου είναι κάτι πεπερασμένο, διοχετεύτηκαν όλες και μάλιστα εν μέσω της τουριστικής σεζόν τα καταστήματα έκαναν επαναληπτικές παραγγελίες», τονίζει η καθηγήτρια.

Στην επιτυχία της συγκεκριμένης μαθητικής επιχείρησης, συνετέλεσε η δωρεά ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ που έκανε ο μέντοράς τους κ. Φιλιππόπουλος για να αγοράσουν εξοπλισμό, όπως κάμερα και τάμπλετς, κάτι που σκέφτεται να επαναλάβει με ισόποση δωρεά και φέτος, για να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών.

«Στις διαδικτυακές συναντήσεις που έχω με τους μαθητές, προσπαθώ να τους δώσω προοπτική λέγοντάς τους ότι είναι πολύ τυχεροί που ζουν στην εποχή του ίντερνετ, που ακόμη κι αν γεωγραφικά αισθάνονται κάπως αποκομμένοι, δεν θα πρέπει να έχουν αρνητική ψυχολογία, γιατί το διαδίκτυο τους δίνει τη δυνατότητα της επικοινωνίας, της προσέγγισης και της δημιουργίας, εξίσου με άλλους συνομηλίκους τους που ζουν αλλού και ανεξάρτητα από το πού είναι εγκατεστημένοι. Αυτό σημαίνει ότι “αύριο” θα έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται -εφόσον η δουλειά τους το επιτρέπει- από τους Φούρνους και να κάνουν το ίδιο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας συνομήλικός τους στη Νέα Υόρκη», επισημαίνει ο κ. Φιλιππόπουλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025