iPaideia.gr

Το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι, που τιτλοφορείται «ΒoardGame» εμπνεύστηκαν και σχεδίασαν μαθητές του Αριστοτελείου Κολλεγίου, στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning . Όλα ξεκίνησαν από ένα project με θέμα «ActiveBookClub» ( ή Α.Β.C.), στο οποίο συμμετέχουν μαθητές/τριες και καθηγητές/τριες 10 σχολείων από την Ελλάδα, το Βέλγιο, την Τουρκία, την Αρμενία, τη Σουηδία, τη Βουλγαρία και τη Σερβία. Τα συνεργαζόμενα σχολεία αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία Λογοτεχνική Λέσχη, όπου οι μαθητές και οι υπεύθυνοι καθηγητές θα διάβαζαν ένα βιβλίο.

«Η δημιουργία της Λογοτεχνικής Λέσχης είχε σκοπό να προσεγγίσουμε την ανάγνωση του βιβλίου όχι μόνο από τον καθαρά πληροφοριακό ή ψυχαγωγικό σκοπό. Θελήσαμε να ενισχύσουμετα οφέλη της ανάγνωσης ενός βιβλίου, εμπλουτίζοντας παράλληλα τα ήδη δεδομένα οφέλη με άλλους ψυχαγωγικούς, διδακτικούς και γνωστικούς στόχους», αναφέρει η φιλόλογος και υπεύθυνη του προγράμματος στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο, Μαίρη Παπαχρήστου.

Η επιλογή του βιβλίου ανάγνωσης έγινε με ανοιχτή ηλεκτρονική ψηφοφορία μέσα από την πλατφόρμα του e-twinning. Οι περισσότεροι μαθητές ψήφισαν το βιβλίο του Alan Turing “Ιmmitation game”, το οποίο έχει γυριστεί και σε ταινία υπό τον τίτλο “Το παιχνίδι της μίμησης» και αναφέρεται στην κατασκευή του πρώτου ηλεκτρονικού υπολογιστή κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Αφού διάβασαν με χαρά το βιβλίο και παρακολούθησαν την ταινία, οι μαθητές με την προτροπή της κ. Παπαχρήστου αποφάσισαν να σχεδιάσουν ένα παιχνίδι, τύπου TRIVIAL. Κάθε σχολείο κατασκεύασε ένα κουτί, το οποίο περιείχε το δικό του παιχνίδι, έδωσε δικό του δικό του όνομα στο παιχνίδι και το έστειλε σε ένα από τα δέκα συνεργαζόμενα σχολεία. Η ομάδα του Αριστοτελείου Κολλεγίου έφτιαξε το “Board Game” και ακολούθησε, έπειτα από κλήρωση, η ανταλλαγή των παιχνιδιών με το Λύκειο Aalst του Βελγίου

Να σημειωθεί ότι οι ερωτήσεις του παιχνιδιού αφορούσαν διάφορες θεματικές ενότητες, όπως για τους ήρωες του βιβλίου, τις τεχνικές γραφής του, την εξέλιξη της ιστορίας, την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς και για τον πολιτισμό της εποχής εκείνης.

Για την κατασκευή του Board Game, που απέσπασε ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τα συνεργαζόμενα σχολεία, συνεργάστηκαν μαθητές της Α’ και Β’ λυκείου του Αριστοτελείου Κολλεγίου, όπως εξήγησε η κ. Παπαχρήστου, σημειώνοντας πως οι μαθητές κέρδισαν γνώσεις, εμβάθυναν και προβληματίστηκαν για διάφορα κοινωνικά θέματα. «Επίσης, είχαμε online συνεργασία και επικοινωνία με τα 10 σχολεία και ασχοληθήκαμε με τη δημιουργική γραφή. Με βοήθεια εκπαιδευτικών λογισμικών, όλοι οι μαθητές δημιούργησαν τη δική τους ιστορία για τον Alan Turing. Παράλληλα, ασχοληθήκαμε με τη λογοτεχνία και την ποίηση κάθε χώρας και τη διαφημίσαμε στα υπόλοιπα σχολεία», τονίζει η κ. Παπαχρήστου και καταλήγει: «΄Ένας από τους στόχους του προγράμματος e-twinning είναι η δημιουργική απασχόληση των παιδιών με κάτι εναλλακτικό, που δεν περιορίζεται στα όρια της Ελλάδας. Οι μαθητές μας επικοινωνούν με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα και τη διαφορά στον πολιτισμό. Πάντως, αυτό που έχω προσέξει είναι ότι όλοι οι μαθητές επικοινωνούν άνετα μεταξύ τους μέσω του Skype και πάντα βρίσκουν ένα κοινό θέμα να συζητήσουν, το οποίο πολλές φορές δεν σχετίζεται με το project».

Tα σχολεία που συμμετέχουν στο project «Λογοτεχνική Λέσχη» είναι τα εξής:

1. Educational Complex “Mkhitar Sebastaci” , Երևան, Armenia,

2. Koniklijk Lyceum Aalst, Aalst, Belgium,

3. Saint Saint Cyril and Methodius Secondary School, Asenovgrad, Bulgaria,

4. Aristotelio College of Thessaloniki, Thessaloniki, Greece,

5. 4rd General Lyceum of Kalamata, Kalamata, Greece,

6. 3rd General Lyceum of Karditsa, Karditsa, Greece,

7. Karlovacka Gimnazija, Sremski Karlovci, Serbia,

8. Victor Rydberg Samskola, Danderyd, Sweden,

9. Adana Anadolu Lisesi, Adana, Turkey &

10. Hasan Hüseyin Akdede Fen Lisesi, Güdül/Ankara, TurkeyΤο