Η κορυφή της Ιεραρχίας ήταν ενήμερη για τις αλλαγές στα Θρησκευτικά, υποστήριξε στον Αlpha το μέλος της ειδικής εκπαιδευτικής επιτροπής για το μάθημα των θρησκευτικών Μάριος Μπέγζος.


«Όσα εξέφρασε ο κύριος Φίλης είχαν συμφωνηθεί, είχαν συζητηθεί και στην Ιερά Σύνοδο ενώπιον 12 ιεραρχών, ήμουν αυτόπτης μάρτυρας», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Εξήγησε ότι «ο κος Φίλης ανέθεσε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να συγκροτήσει μια επιτροπή για το μάθημα των θρησκευτικών. Η πρόταση είχε γίνει αποδεκτή, τα μέλη να πάνε στον ίδιο τον Ιερώνυμο και έγινε αυτή η συνάντηση και του είπαμε να γίνει και 2η συνάντηση της Εκκλησίας με το υπουργικό συμβούλιο και έγινε. Ο Αρχιεπίσκοπος έθεσε 3 σημεία που έγιναν δεκτά. Ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος, να μην μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας και επίσης ο ορθόδοξος χαρακτήρας που έγινε αποδεκτός αλλά σε μια κοινωνία δεν μπορούμε να διδάσκουμε μονομερώς, γιατί είναι σαν να κάνουμε προσηλυτισμό. Έγιναν αποδεκτά όλα αυτά. Είμαι και εγώ μέλος της επιτροπής. Δεν υπήρξε λόγος αντίδρασης γι’ αυτό το τρίπτυχο περιεχόμενο».

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στον κο Ιερώνυμο είπε πως «ο Αρχιεπίσκοπος πρέπει να μη ρίχνει λάδι στη φωτιά σε δηλώσεις που γίνονται. Προσπαθεί με πολύ καλή θέληση να εκφράσει ως κεφαλή της Εκκλησίας και να συμπυκνώσει ένα γενικότερο αίσθημα, που είναι αρνητικό και να γίνουν και από την πλευρά της κυβέρνησης βήματα ώστε να μπορέσει να ισορροπήσει την κατάσταση έχοντας την τελευταία λέξη. Η ιεραρχία έχει ισχύ, είναι ό,τι η Βουλή για τους Έλληνες. Είναι διπλή η δική μου αντίδραση στις δηλώσεις του. Είναι «ξένο» το οξύ ύφος του, που είναι «ξένο» προς τον ίδιο. Έλαβε πολλά πυκνά, έντονα μηνύματα από ιεράρχες και κληρικούς και ως επικεφαλής ποιμένας εκφράζει τη φωνή αυτής της διαμαρτυρίας χωρίς να σημαίνει ότι το συμμερίζεται αυτό και γι’ αυτό θα φέρει το θέμα στο σύνολο των ιεραρχών την επόμενη βδομάδα».

Ο κος Μπέγζος διερωτήθηκε: «ο Mακαριώτατος τα είδε τα κείμενα ή του τα μετέφεραν; Ποια «γυαλιά» φόρεσε όταν τα διάβασε; Ακούσαμε γενικόλογες κρίσεις και απορρίψεις. Τα θρησκευτικά δεν είναι κατήχηση ούτε θεολογία. Αλλιώς εννοείται ότι θεωρούμε προσηλυτισμό μέσα από το μάθημα, που είναι και αντισυνταγματικό. Συγχωρείται ο ίδιος (ο κος Ιερώνυμος) από την άγνοια που έχει για το μάθημα. Με ενόχλησε που αναφέρθηκε στο τρίπτυχο πατρίς –θρησκεία- οικογένεια και αντικατέστησε την οικογένεια με τον λαό».

Ο καθηγητής Συγκριτικής Φιλοσοφίας της Θρησκείας υποστήριξε πως «όταν εκφέρει κάποιος συντηρητικό λόγο έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει αρεστός και θαυμαστός» τονίζοντας ότι«δεν μπορεί να έχουμε από τη μια γέφυρες και από την άλλη τείχη».

Εξήγησε ότι «τα θρησκευτικά είναι ένα από τα 3 μαθήματα που δικαίως αναστατώνουν την κοινωνία μας κάθε φορά που θίγονται. Τα άλλα δύο είναι η ιστορία και τα νέα ελληνικά. Ο Έλληνας είναι φορτισμένος με πολύ δυνατές ιστορικές εμπειρίες και η Ελλάδα έχει πρωτοτυπήσει για τόσα χρόνια στο γλωσσικό κομμάτι. Είναι μέσα σ’ αυτή τη γενικότερη δίνη. Η ιδιαιτερότητά τους είναι ότι έχουν να κάνουν με την ιδιαιτερότητα του ανθρώπου. Ζούμε σε μια χώρα εμποτισμένη από την Ορθοδοξία, που αλλάζει και από μονοθρησκευτική γίνεται πια πολύ-θρησκευτική. Τώρα το 10% των κατοίκων της χώρας είναι αλλόθρησκοι και μάλιστα Μουσουλμάνοι. Η κοινωνία μας έχει χρέος να απο-φανατίσει τα παιδιά από τη θρησκεία και δεν μιλάω για τα ελληνόπουλα.

Το Άγιο Όρος είναι το «Θιβέτ της Ελλάδας». Υπάρχουν βέβαια και οι υπερβολές. Έχουμε όρια μεταξύ δημοκρατίας και θεοκρατίας. Στο Ιράν έχουμε θεοκρατία και η κρατούσα θρησκεία λέει στην πολιτεία τί θα κάνει Στην Ευρώπη έχουμε δημοκρατία.
Γίνεται μπέρδεμα του παπά με τον δάσκαλο. Πηγαίνουμε 50 χρόνια πίσω. Οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τί προτείνουν. Θα καταντάμε να μαθαίνουν τα ελληνόπουλα λιγότερα από τους άλλους λαούς, θα έχει μεγάλο κόστος αυτό. Η εκκλησία εκφράζει την κοινωνία μας. Βρίσκεται η κοινωνία σε σύγχυση και μιζέρια και ανικανότητα να δει τον εαυτό της καθαρά. Εντός Ορθοδοξίας θα γίνει η αποβολή της Ορθοδοξίας και της Εκκλησίας από τα σχολεία. Είναι η τελευταία ευκαιρία ο ορθόδοξος θεολόγος δια των θρησκευτικών να διδάξει».

Ο κος Μπέγζος εκτίμησε ότι «ευτυχώς υπάρχει περιθώριο χρόνου να αποκατασταθούν τα πράγματα και η ιεραρχία να αποκαταστήσει τη στάση της και το υπουργείο να βάλει το θέμα «στο ψυγείο». Ο υπουργός Παιδείας είπε τη λέξη «ψυγείο», εγώ θα έλεγα «ανακωχή». Δηλαδή να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί και του χρόνου να το δούμε. Το πρόγραμμα αφορά στα θρησκευτικά από την 3η δημοτικού μέχρι την 3η λυκείου.. Το πρόγραμμα αυτό πηγαίνει στον ηλεκτρονικό λόγο και δίνει υλικό στον καθηγητή για το μάθημα…50 χρόνια μάθημα σωστό θρησκευτικών, ποιο χαρακτήρα θρησκευτικό έδωσε στα παιδιά; Να δοκιμάσουμε κάτι άλλο και εφόσον το εφαρμόσουμε, ας έρθουμε να το κρίνουμε».