Το …όπιον του λαού
* Του Μάξιμου Χαρακόπουλου
Η υπόθεση των Θρησκευτικών και η μετωπική επίθεση στην Εκκλησία, παρά το μισό “ήμαρτον” του υπουργού Παιδείας λόγω των έντονων αντιδράσεων
κατέδειξε δύο άκρως επικίνδυνα στοιχεία της σημερινής κυβέρνησης: την ανεύθυνη διχαστική τακτική της και τις ιδεοληπτικές εμμονές που κατατρύχουν τα στελέχη της.
Η εσκεμμένη δημιουργία διχαστικών καταστάσεων, με αποκλειστικό γνώμονα τα πρόσκαιρα μικροκομματικά οφέλη, συνιστά πάγια πρακτική για τους κυβερνώντες. Ήδη ως αντιπολίτευση υιοθετούσαν, χωρίς περίσκεψη, κάθε κατηγορία εναντίον των πολιτικών τους αντιπάλων, όπως το απρεπές υβρεολόγιο για “γερμανοτσολιάδες” και “προδότες”. Το ίδιο έπραξαν και κατά τη διενέργεια του τραγελαφικού δημοψηφίσματος, το δραματικό θέρος του 2015, με το οποίο επιχειρήθηκε να ανοιχθεί ένα απειλητικό για το έθνος χάσμα, με σκοπό ο κ. Τσίπρας και η “πρώτη φορά αριστερά” να παραμείνουν στην εξουσία. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο… τρίτο μνημονιακό ποτάμι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όλες οι υποσχέσεις για παροχές, φοροαπαλλαγές και “μεταξωτές κορδέλες” πήγαν περίπατο. Ήλθαν, αντιθέτως, τα μπιλιετάκια των φόρων, του “καταραμένου” ΕΝΦΙΑ και οι ψαλιδισμένες συντάξεις του κ. Κατρούγκαλου. Και μαζί βγήκαν στην επιφάνεια σκάνδαλα, όπως το ΑΤΤΙΚΑ-gate και Καλογρίτσας-gate. Και οι πρώην ψηφοφόροι του κ. Τσίπρα, όπως καταγράφουν πια όλες οι δημοσκοπήσεις, άρχισαν να λακίζουνε μαζικά από τον ΣΥΡΙΖΑ. Τότε, οι φωστήρες της κυβέρνησης ανασύρανε και πάλι το μηχανισμό του διχασμού. Αφού παντού τα θαλασσώσανε, σήκωσαν τη σημαία της προόδου και κραδαίνουν πιστοποιητικά αριστεροφροσύνης. Έτσι, τα Θρησκευτικά και η Εκκλησία στοχοποιήθηκαν ως βολικός αντίπαλος, καθώς το μαρξιστικό δόγμα “η θρησκεία είναι το όπιον του λαού” έχει ακόμη απήχηση στην αριστερά. Με αφορμή τις ενστάσεις της Εκκλησίας στην αλλοίωση του χαρακτήρα των Θρησκευτικών, ο υπουργός Παιδείας εκτόξευσε ανιστόρητες κατηγορίες για τον ρόλο της στην κατοχή και τη δικτατορία. Ωστόσο, “πληρωμένη” απάντηση έλαβε από το σύμβολο της αντίστασης στη γερμανική κατοχή, τον Μανώλη Γλέζο, που υπενθύμισε ότι “όποιος καταφέρεται εναντίον της Εκκλησίας για δήθεν αδράνειά της στη διάρκεια της Κατοχής βλασφημεί!”. Βεβαίως, ο κ. Φίλης δεν διστάζει να “βλασφημεί” και να “αφορίζει” συλλήβδην την Εκκλησία. Δεν καταδικάζεις, όμως, ένα θεσμό με αποδεδειγμένη ιστορική συμβολή στην επιβίωση του έθνους από τη στάση κάποιων κληρικών. Όπως δεν καταδικάζεις τη δημοκρατία από τη στάση κάποιων επίορκων πολιτικών. Σημασία έχει ο πυρήνας της διαχρονικής προσφοράς της Εκκλησίας ως συνεκτικής δύναμης της ελληνικής κοινωνίας.
Το πόσο άγαρμπα εισήχθησαν οι αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν καν νέα βιβλία, ενώ οι Θεολόγοι δεν έχουν επιμορφωθεί για το νέο πρόγραμμα που καλούνται να διδάξουν.
Τα περί διαλόγου με την Εκκλησία κατέρρευσαν ως χάρτινος πύργος μετά την αποκαλυπτική επιστολή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου προς τους πολιτικούς αρχηγούς -αποσπάσματα της οποίας διάβασε από το βήμα της βουλής ο πρόεδρος της ΝΔ.
Κανείς δεν θα διαφωνούσε με την αναμόρφωση της διδασκαλίας των Θρησκευτικών, προκειμένου το μάθημα να γίνει πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές, ούτε βεβαίως με τη παροχή επιπλέον γνώσης για άλλες θρησκείες και ομολογίες. Αρκεί να μην υποβαθμίζεται η διδασκαλία της Ορθοδοξίας, ούτε να δημιουργείται σύγχυση στους μαθητές. Η αναμόρφωση του μαθήματος θα πρέπει να έχει ως βασικό πυλώνα την ορθόδοξη διδασκαλία, την οποία ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.
Παρά την επικοινωνιακή προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι -με την ομιλία του πρωθυπουργού στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την παιδεία και την επίσκεψη του υπουργού Αμύνης στην Αρχιεπισκοπή-, γεγονός είναι ότι η κυβέρνηση εμμένει στη θέση της, καθώς το μάθημα θα διδαχθεί με βάση το νέο πρόγραμμα. Μετά και την υποβάθμιση της διδασκαλίας των Αρχαίων, κάθε απάντηση στο ερώτημα, που διατυπώνει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στην ανωτέρω επιστολή του, αν «υφίσταται ευρύτερος σχεδιασμός, ώστε οι επόμενες γενιές Ελλήνων πολιτών να αποτελούνται από μία σχετική πλειοψηφία ελληνογενούς πληθυσμού με ασθενή ταυτότητα και ένα άθροισμα εθνοτικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, για τις οποίες θα ακολουθείται η πολιτική της μη ομαλής αφομοιώσεώς τους από την ελληνική κοινωνία», είναι ευπρόσδεκτη!
* Ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης