Σχολεία: Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών για τη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με το Υπουργείο Παιδείας.
Η ανακοίνωση:
Στην προσπάθεια της ωραιοποιημένης εικόνας που προσπαθεί να χτίσει το Υπουργείο Παιδείας προτάσσουμε τις σύγχρονες ανάγκες στη μόρφωση και τη δουλειά!
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 23/6, συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για μια εφ’ όλης της ύλης ενημέρωση τόσο για τα ζητήματα που απασχόλησαν το προηγούμενο διάστημα της εκπαίδευση όσο και για τις εξαγγελίες των μελλοντικών διορισμών και της επέκτασης του ολοήμερου προγράμματος στο Δημοτικό. Το ΥΠΑΙΘ εκπροσώπησαν η υφυπουργός κα Μακρή και ο ΓΓ κος Κόπτσης.
Μετά από μια εξαντλητική χρονιά για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, το Υπουργείο συνεχίζει να κλείνει τα μάτια στις ουσιαστικές ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών, δίνοντας ταυτόχρονα και το περίγραμμα για τη νέα σχολική χρονιά.
Συγκεκριμένα, η μοναδική απάντηση που έδωσε στους επικείμενους διορισμούς ήταν ο αριθμός ο οποίος έχει διαρρεύσει ήδη στον τύπο, δηλαδή οι 8568 και για τις 2 βαθμίδες. Ουσιαστικά ομολογεί πως απλά θα καλυφθούν τα κενά λόγω συνταξιοδοτήσεων και όλα τα υπόλοιπα κενά θα καλυφθούν με συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Δε δεσμεύτηκαν για την κατανομή, συνεχίζοντας να τροφοδοτούν με αυτό τον τρόπο την αγωνία χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Δεν έδωσε απάντηση αν θα συνεχίσουν να υπάρχουν οι 3μηνοι αναπληρωτές λόγω covid που όλα αυτά τα χρόνια κάλυπταν και όλες τις άλλες ανάγκες και ταυτόχρονα δεν διασαφήνισαν αν θα υπάρχει αλλαγή στον τρόπο διορισμού ιδίως αν θα υπάρξει γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ, ενώ δεν υπήρξε απάντηση και στο ερώτημα τί θα γίνει με τη 2ετή παραμονή – εγκλωβισμό των νεοδιόριστων στον τόπο τοποθέτησής τους.
Ως προς τις εξαγγελίες για την πιλοτική λειτουργεία 5000 τμημάτων με διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα, στο επίμονο ερώτημα, με ποιους όρους και με τί υποδομές θα λειτουργήσουν η απάντηση ήταν πως θα προσληφθούν αναπληρωτές οι οποίοι θα επιμορφωθούν. Καμία κουβέντα για το πως θα λειτουργήσουν αυτά τα τμήματα! Σε τί αίθουσες, με τί υποδομές, με τί περιεχόμενο, κλπ. Η «αγωνία» του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε αυτή τη διεύρυνση του προγράμματος φαίνεται να είναι το πως θα υλοποιηθεί το εργασιακό ωράριο των γονιών, ιδίως μετά το νόμο Χατζηδάκη. Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός «λάστιχο» οποίος θα κρατάει τα παιδιά ώστε ο εργαζόμενος γονιός, «λάστιχο» και αυτός να είναι «απαλλαγμένος» από τις οικογενειακές υποχρεώσεις με ότι αυτό θα σημαίνει για τις σχέσεις γονιού – παιδιού και την εργασία και τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού.
Η αναφορές περί ανάγκης εκμάθησης στο απογευματινό πρόγραμμα ρομποτικής ή δημιουργικής γραφής μόνο οργή προκαλούν τη στιγμή που τα στοιχειώδη προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης συνεχώς διογκώνονται! Ούτε λόγος για να λύσουν το στεγαστικό πρόβλημα, να διαθέσουν κονδύλια να επισκευαστούν τα σχολεία που ουσιαστικά καταρρέουν, να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές που ουσιαστικά κάθε χρόνο καλύπτουν τους εαυτούς τους, να συμβαδίσουν τα αναλυτικά προγράμματα με τις δυνατότητες στο σήμερα για ολόπλευρη μόρφωση.
Στο ζήτημα της ατομικής αξιολόγησης το ΥΠΑΙΘ επιμένει πως θα προχωρήσει από τη νέα χρονιά στην υλοποίησή της, ένα μέτρο το οποίο θα βάλει φουρνέλο στο παιδαγωγικό κλίμα μέσα στα σχολεία, θα μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς από συναδέλφους σε ανταγωνιστές.
Τέλος ως προς την περικοπή της συνδικαλιστικής άδειας στους Συλλόγους για να πραγματοποιήσουν τις Γενικές Συνελεύσεις τους και τις εκλογές το Υπουργείο εμμένει στη λογική να εφαρμόζει το νόμο Χατζηδάκη προσπαθώντας να εμποδίζει τη λειτουργία των Σωματείων.
Μετά από άλλη μια τέτοια συνάντηση, στην οποία απλά το ΥΠΑΙΘ ανακοινώνει τους σχεδιασμούς του δίχως να λαμβάνει υπόψη του την εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία, δημιούργημα δικό του και διαχρονικά των κυβερνήσεων, χρειάζεται όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση μάχης, όχι περιμένοντας το Σεπτέμβρη αλλά και μέσα στο καλοκαίρι που πιθανά να υπάρχουν εξελίξεις που θα αφορούν τις ζωές των εκπαιδευτικών και τη μόρφωση των μαθητών.
Δεν είχαμε και δεν έχουμε καμία αυταπάτη από τέτοιου είδους συναντήσεις! Η ΔΟΕ, το αμέσως επόμενο διάστημα πρέπει να αναλάβει την οργάνωση των διεκδικήσεων με βάση το τί είναι σύγχρονο και αναγκαίο για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Να εμπνεύσει τους συναδέλφους για οργανωμένη και αποφασιστική διεκδίκηση, να αγκαλιάσει τις πρωτοβουλίες που ήδη παίρνουν πολλοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών για τα οξυμμένα προβλήματα του κλάδου.
Προχωράμε αποφασιστικά, όλοι μαζί για τη μόρφωση, την εργασία, τη ζωή με δικαιώματα!