Η κ. Μακρή προχώρησε σε ιδιαίτερη και εκτενή παρουσίαση των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, που αφορούν στο ολοήμερο σχολείο.
Στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του Έλληνα πολίτη για την χορηγούμενη δημόσια παιδεία σε όλες τις βαθμίδες, καθώς αυτή αποτελεί εθνική προτεραιότητα, με όχημα το νέο σχέδιο Νόμου του ΥΠΑΙΘ για τα ΑΕΙ, επικεντρώθηκε η τοποθέτηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και βουλευτή Ν. Μαγνησίας κ. Ζέττας Μ. Μακρή, στην Βουλή, σήμερα, Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022.
Η κ. Μακρή, αφού καταδίκασε, απερίφραστα, τόσο τις επιθέσεις στα γραφεία της REAL Group, όσο και την ανήθικη επίθεση κατά της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως από τον κ. Βερναρδάκη, ξεκίνησε την ομιλία της θέτοντας δύο παραδοχές. Σύμφωνα με την πρώτη, το νομοσχέδιο με τίτλο: «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. «Είναι η υλοποίηση των εξαγγελιών και των προεκλογικών δεσμεύσεων της Νέας Δημοκρατίας. Είναι ένα επεξεργασμένο, αναλυτικά, διεξοδικά και εξαντλητικά τα τελευταία τρία χρόνια νομοσχέδιο, που δεν απέχει από όσα οι πολίτες γνώριζαν, όσα είχαμε διακηρύξει, όσα δηλαδή είχαμε υποχρέωση να νομοθετήσουμε μετά από ζυμώσεις, μελέτη, διαβούλευση, ειλικρινή και όχι προσχηματική, αλλά και ουσιαστικό θεσμικό διάλογο στο Κοινοβούλιο».
Σύμφωνα με την δεύτερη, «η ανώτατη εκπαίδευση είναι απολύτως καθοριστική για την φυσιογνωμία και το μέλλον μιας χώρας γιατί αυτή καταρτίζει το επιστημονικό δυναμικό της, άρα προσδιορίζει την επιστημονική, την τεχνολογική, την κοινωνική και την οικονομική της ανάπτυξη. Και από αυτή την τρίτη βαθμίδα, την ανώτατη εκπαίδευση, εξαρτάται, επίσης, και η παιδεία, συνολικά, δηλαδή οι δύο προηγούμενες βαθμίδες γιατί τα στελέχη της εκπαίδευσης, από τα ΑΕΙ καταρτίζονται».
Η Υφυπουργός τόνισε ότι: «οι Έλληνες πολίτες θέλουν τα αυτονόητα. Θέλουν στην συνείδησή τους να αποκατασταθεί η πεποίθηση ότι τα ΑΕΙ ετοιμάζουν καταρτισμένους επιστήμονες, υπεύθυνους πνευματικούς ανθρώπους, πολίτες δημοκρατικά και κριτικά σκεπτόμενους. Οι γονείς και οι φοιτητές ενδιαφέρονται να μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα με στοιχειώδεις όρους ασφάλειας και εννοείται ότι αυτά τα μαθήματα, τα οποία θα οδηγήσουν σε πτυχία που θα ικανοποιούν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, να είναι αντάξια των προσδοκιών τους. Το θέμα της ανωτάτης παιδείας έχει γίνει αντικείμενο, σταθερά και διαχρονικά, πολιτικής εκμετάλλευσης, εργαλειοποίησης. Α παξίωσε ακόμη περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, οδήγησε στην υποβάθμιση των υποδομών, του ανθρώπινου δυναμικού και στην αναγκαιότητα να υπάρξει, επιτέλους, κατάλληλο νομικό πλαίσιο. Και επειδή δεν έχουμε την πολυτέλεια να αποδώσουμε ευθύνες, δεν είναι αυτό που ενδιαφέρει αυτή την ώρα, αλλά να βρούμε λύσεις και να ξεφύγουμε από την διαιώνιση των προβλημάτων, η νομοθετική πρωτοβουλία, που τώρα επεξεργαζόμαστε είναι στην απολύτως σωστή κατεύθυνση».
Και συνέχισε, λέγοντας ότι: «Εμείς επιτρέπουμε να υπάρχει μία νέα δυναμική εκπαιδευτική πολιτική ΚΑΙ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άλλωστε, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει στο πρόσφατο παρελθόν την εισαγωγή και την προώθηση σημαντικών, σύγχρονων αλλαγών, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που αφορούν στην εκπαιδευτική πράξη, στη μαθησιακή διαδικασία, στη λειτουργία και την ουσία της εκπαίδευσης στον τόπο μας, με σαφή προσανατολισμό στις παγκόσμιες καινοτόμες παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές πρακτικές και εφαρμογές. Σε μια περίοδο διακυβέρνησης, που το μεγαλύτερο μέρος της κύλησε μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, η κυβέρνησή μας συνεχίζει να νομοθετεί, να προχωρά και να προτάσσει το όφελος, την ευημερία και τα δικαιώματα των πολιτών σε κάθε επίπεδο».
Η κ. Μακρή προχώρησε σε ιδιαίτερη και εκτενή παρουσίαση των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, που αφορούν στο ολοήμερο σχολείο, του οποίου η εφαρμογή θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, με ποιοτικά και σύγχρονα αναβαθμισμένα προγράμματα και δραστηριότητες, τα οποία στοχεύουν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών αλλά και στην καλλιέργεια των καλλιτεχνικών ευαισθησιών τους. Τόνισε, δε, ότι: «Το νέο ολοήμερο σχολείο δεν αποτελεί απλώς μία διέξοδο για την διευκόλυνση των εργαζόμενων γονέων. Το νέο ολοήμερο σχολείο προσφέρει πρόσβαση στους μαθητές σε ένα πιο διευρυμένο, ποιοτικό και δωρεάν πρόγραμμα αμβλύνοντας τις ανισότητες που προκύπτουν από τα εξωσχολικά ερεθίσματα μαθητών διαφορετικών κοινωνικοοικονομικών ομάδων. Το νέο ολοήμερο σχολείο δίνει την ώθηση για νέες, δημιουργικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού τα παιδιά όχι μόνο θα έχουν την δυνατότητα να προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα στο σχολείο, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, όχι μόνο θα μπορούν να συμμετέχουν σε δραστηριότητες ιδιαίτερα διαφορετικές, καινοτόμες, δημιουργικές αλλά και θα έχουν περισσότερο ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά τους επιστρέφοντας στο σπίτι».
Και κατέληξε ότι: «Πλέον είναι ώριμη η κοινωνία, είναι ώριμη η πανεπιστημιακή κοινότητα. Στην συνείδηση όλων έχει ωριμάσει η αναγνώριση της ανάγκης για την άμεση αντιμετώπιση και επίλυση των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γιατί, όπως προσφυώς έχει διατυπωθεί, στην υποβάθμιση της παιδείας, η ιστορία θα είναι αμείλικτη. Γιατί έτσι υποθηκεύεται το σημαντικότερο αγαθό, που έχει η πατρίδα μας, οι επερχόμενες γενιές της».